X90 2017
10500 mil
2020.48.37
Toppade 134kw vid -10
Började långsamt (inte tillräckligt varmt batteri). 5 – 90% skulle ta 55 minuter och det stämde precis på pricken – det har ALDRIG stämt förut! Vad skönt att ha fått tillbaka bilen man köpte igen!
X90 2017
10500 mil
2020.48.37
Toppade 134kw vid -10
Började långsamt (inte tillräckligt varmt batteri). 5 – 90% skulle ta 55 minuter och det stämde precis på pricken – det har ALDRIG stämt förut! Vad skönt att ha fått tillbaka bilen man köpte igen!
En jämförelse med en X levererad december 2020. Med 2020.48.35.5
Ca - 10 grader ute och körde med släp. Borde har förvärmt då jag hade Öviks SC som destination.
Lite annan laddkurva än mans71 i sin 2017 .
Blir spännande och se hur min X 2016 beter sig när den får 2020.48.35.5
Platån i mitten är med 87 kW laddning. Tror jag startade från mindre än 10%.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Det framgick inte riktigt i grafen jag postade, men när jag nu tittar på några bilder jag tog på skärmen under laddning så imponerades jag över hur länge det tryckte på med bra effekt.
Jag passerade 100kW redan vid 12% SOC (med kallt batteri), toppade 134kW och det höll sig över 100kW fram till 42% SOC då det brant gick ned till 50kW vid 80% SOC. Sista 10% är ju alltid segt.
Tack för uppdateringarna på versioner Elexotico, mans71, Monark1954
Ber om ursäkt för att jag inte uppdaterar titeln i samma hastighet som ni uppdaterar med inlägg om versioner.
Har valt att prenumerera på tråden, men får inte uppdatering via mail när tråden uppdateras här, ska se om jag hittar nåt annat sätt att bevaka tråden.
Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Är du helt säker på att batteriet var riktigt ordentligt genomvarmt? Kört långt och hade SuCen som mål i navigatorn.
Jag hade kört flera etapper under dagen, den sista ca fem mil, jag hade SuC som mål i navigatorn, bilen förvärmde batteriet, och jag hade ca 9% SoC när jag kom fram.
Den gjorde en snabb sväng upp över 100 kW och sedan ner till 80-70-60 kW som vanligt.
Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Är du helt säker på att batteriet var riktigt ordentligt genomvarmt? Kört långt och hade SuCen som mål i navigatorn.
Jag hade kört flera etapper under dagen, den sista ca fem mil, jag hade SuC som mål i navigatorn, bilen förvärmde batteriet, och jag hade ca 9% SoC när jag kom fram.
Den gjorde en snabb sväng upp över 100 kW och sedan ner till 80-70-60 kW som vanligt.
Sista spiken i kistan. Där rök mina förhoppningar om en snabbare SuC.