SuC-historik på Tesla-kontot

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av mans71 »

Fri suc känns mer och mer värt när priserna sticker iväg. Antagligen därför dom slutat med det.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av fth »

mans71 skrev:
Fri suc känns mer och mer värt när priserna sticker iväg. Antagligen därför dom slutat med det.
Jo, så är det nog, å andra sidan borde det väl innebära att andrahandsvärdet på bilar med fri SuC borde kunna hålla sig tämligen bra?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av mans71 »

fth skrev:
mans71 skrev:
Fri suc känns mer och mer värt när priserna sticker iväg. Antagligen därför dom slutat med det.
Jo, så är det nog, å andra sidan borde det väl innebära att andrahandsvärdet på bilar med fri SuC borde kunna hålla sig tämligen bra?

/fth
Ja det verkar rimligt. Det skulle ju för övrigt kännas lite snopet att tex köpa en beg 2016 som Tesla tvättat bort fri suc på.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av fth »

mans71 skrev:
fth skrev:
mans71 skrev:
Fri suc känns mer och mer värt när priserna sticker iväg. Antagligen därför dom slutat med det.
Jo, så är det nog, å andra sidan borde det väl innebära att andrahandsvärdet på bilar med fri SuC borde kunna hålla sig tämligen bra?

/fth
Ja det verkar rimligt. Det skulle ju för övrigt kännas lite snopet att tex köpa en beg 2016 som Tesla tvättat bort fri suc på.
Ja, det är ju inte helt lätt att hålla reda på vad som gäller med fri SuC på bilar, det finns ju många varianter över tid, och det kompliceras ytterligare om Tesla har varit inblandade någonstans på vägen.

Å andra sidan borde det väl då ligga i Teslas intresse att erbjuda ett bra inbytespris om dom kan passa på att ta bort fri SuC?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 975
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av Generalbogge »

fth skrev:
Tyskland rapporteras av någon anledning i minuter istf kWh
De sållade jag bort. Trodde det var någon parkeringskontroll. Då tillkommer ytterligare några 100 kWh på min kalkyl.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av thebishop »

Någon annan som har problem att få ut före 2017? De syns på listan till vänster, men man får inte ner något vid klick på CSV. Senare datum fungerar.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av fth »

thebishop skrev:
Någon annan som har problem att få ut före 2017? De syns på listan till vänster, men man får inte ner något vid klick på CSV. Senare datum fungerar.
Det verkar vara begränsat till april 2017 eller senare.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av thebishop »

fth skrev:
thebishop skrev:
Någon annan som har problem att få ut före 2017? De syns på listan till vänster, men man får inte ner något vid klick på CSV. Senare datum fungerar.
Det verkar vara begränsat till april 2017 eller senare.

/fth
Vad synd, då missade den bägge våra Europa-turneer :-)
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av themax »

Intressanta siffror. Jag hade drygt 1000 mil gratis i referralprogrammet och fick 2878 kWh att täcka det med (men så hög förbrukning har jag inte - tydligt att Tesla bjöd på lite extra). Betalat för 1020 kWh som kostat 3074:- .

Så i genomsnitt 3:- per kWh på SuC (från 1.60 i Ödeshög i februari till 4.30 i Gävle i helgen) på det jag betalat. Det är dubbelt så mycket som min AC-laddning kostat på ett ungefär. Helt ok ändå.

Men om Tesla fortsätter höja priset så får det bli fler stopp på andra alternativ. Om skillnaden är liten kan jag hitta bättre restauranger än de som oftast ligger vid SuC.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare
Inlägg: 350
Blev medlem: 20 feb 2020 12:48
Ort: Bromma

Re: SuC-historik på Tesla-kontot

Inlägg av Bernando »

Har Tesla ändrat något med idle fees eller liknande nu i sommar? Fram till i juni får jag "PARKING : PARKING_LESS_THAN_MIN_TIME", men numera registreras "PARKING : NO_CHARGE" var gång (utöver "CHARGING : NO_CHARGE" alltså).

Har haft min bil i ganska precis ett år ny, 2500 kr sparade på att ha gratis supercharging :) Får köpa mig en Tesla-karaff för att fira!
MS P85 2014
Skriv svar