Har försökt att ta bort mig som teslaägare men hittar det inte.
Kanske inte möjligt i ett teslaforum, en gång tesla ägare alltid tesla ägare även när man har bytt bil
Varför bytte du?? Vad tycker du så långt? Är Pilot Assist bättre än Autopilot (mindre ghostbromsningar och avvaktiveras inte om man hjälpstyr eller använder blinker o gör omkörning)
Har försökt att ta bort mig som teslaägare men hittar det inte.
Kanske inte möjligt i ett teslaforum, en gång tesla ägare alltid tesla ägare även när man har bytt bil
Du kan ju lägga in din fina blå i avataren samt skriva i signaturen vad du har för bil.
Den röda P90n du skrivit om, är den inte din?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Har försökt att ta bort mig som teslaägare men hittar det inte.
Kanske inte möjligt i ett teslaforum, en gång tesla ägare alltid tesla ägare även när man har bytt bil
Ok, jag förstår. Troligen Tibor som sett till att man aldrig får lov att lämna "sekten".
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Har försökt att ta bort mig som teslaägare men hittar det inte.
Kanske inte möjligt i ett teslaforum, en gång tesla ägare alltid tesla ägare även när man har bytt bil
Varför bytte du?? Vad tycker du så långt? Är Pilot Assist bättre än Autopilot (mindre ghostbromsningar och avvaktiveras inte om man hjälpstyr eller använder blinker o gör omkörning)
Teslas autopilot(basvarianten) var för "avancerad" för mig, har tung högerfot så kör helst med farthållare och det fungerar dåligt då teslan ställer in hastigheten utifrån kartdata vilket stämde dåligt nästan alltid 50 där det är 40 m.m. Fungerar bättre i stan och på motortrafikleder/motorväg, småvägarna där jag bor triggar ofta nödinbromsningar.
PS2 är inte så avancerad, endast hålla kvar bilen mellan linjerna och farthållare som man själv bestämmer hastigheten på. Fungerar bättre för en gammal gubbe som mig och är mycket nöjd med bilen hittills. Ska bli intressant och se hur förvärmning med appen kommer att fungera när det blir kallt.
Idag körde jag upp Åhus-Uppsala. Valde att ladda redan i Markaryd vid 78% SOC så att jag skulle klara mig till Linköping med min takbox. Detta eftersom bilen visade att det var kö både i Toftaholm och Ödeshög. När jag väl passerade Ödeshög fanns det dock lediga laddare men jag körde ändå till Linköping pga V3 och slippa dela på effekten och för att jag skulle klara mig ända hem. (Utan takbox klarar jag mig lätt från Ödeshög också)
Nytt försök på tisdag då jag ska göra motsatt resa. Dock utan takbox. (Är hemma och ska lämna hunden på pensionat inför vår europaturné)
Mycket riktigt Ödeshög var helfull vid 15 tiden igår Söndag den 4 Juli och jag var en av dem so stod i kö när jag väl fick en Plats så fick jag endast 25 Kw I början berode dels på att jag delade med bstllet i den elstacken del att min ladd % låg på 13 % men i slutet fick jag rut 90 Kw så det var nog bara bilen som Tyckte den skulle ladda kort. . detta med Fulla supercharger s varkar ju inte vara så vanligt men typiskt att det skall hända när jag hyr Tesla första gången.