SuC beläggning midsommarhelgen

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: SuC beläggning midsommarhelgen

Inlägg av MWall »

Idag körde jag upp Åhus-Uppsala. Valde att ladda redan i Markaryd vid 78% SOC så att jag skulle klara mig till Linköping med min takbox. Detta eftersom bilen visade att det var kö både i Toftaholm och Ödeshög. När jag väl passerade Ödeshög fanns det dock lediga laddare men jag körde ändå till Linköping pga V3 och slippa dela på effekten och för att jag skulle klara mig ända hem. (Utan takbox klarar jag mig lätt från Ödeshög också)

Nytt försök på tisdag då jag ska göra motsatt resa. Dock utan takbox. (Är hemma och ska lämna hunden på pensionat inför vår europaturné)
Pierre Simonsson
Inlägg: 28
Blev medlem: 25 okt 2018 20:48

Re: SuC beläggning midsommarhelgen

Inlägg av Pierre Simonsson »

Mycket riktigt Ödeshög var helfull vid 15 tiden igår Söndag den 4 Juli och jag var en av dem so stod i kö när jag väl fick en Plats så fick jag endast 25 Kw I början :( berode dels på att jag delade med bstllet i den elstacken del att min ladd % låg på 13 % :D men i slutet fick jag rut 90 Kw så det var nog bara bilen som Tyckte den skulle ladda kort. :D. detta med Fulla supercharger s varkar ju inte vara så vanligt men typiskt att det skall hända när jag hyr Tesla första gången.
Skriv svar