Var lite inne på Taycan då det är en mycket trevlig bil (dock utan SuC i dagsläget), men en sak som jag inte gillar med den är just placering av laddintaget på sidorna av bilen (precis som hos e-tron).Svenssons skrev:Inga problem att parkera på vänster sida i Sverige heller... (under förutsättning att det är en enkelriktad väg)mikebike skrev:Typ England?unumlapis skrev:I flertalet andra länder så är det inga problem att parkera på vänster sida...Mats79 skrev:Det Tesla (och flera andra) tyvärr gjort fel från början är ju att placera ladduttaget på vänster sida.
Själv tycker jag det är bra och rätt placering med ladduttaget på samma sida som förardörren. Det är inte många gånger som jag har behövt dra en laddkabel under bilen från andra sidan.
Porsche Taycan borde väl kunna ladda på Superchargers också eller är huven för lång? Nu tror jag dock inte det är aktuellt att Tesla öppnar samtliga (om ens några) Supercharger-stationer för samtliga bilar. Troligen är det utökning av laddnätverket med nya stolpar/stationer för fler märken eller liknande begränsning.
Volvo XC40 funkar ju också.
Nosen, eller längst bak till vänster eller höger kan jag köpa (de har alla sina argument och fördelar). Men mitt på sidan är idioti tycker jag.