Tesla SUC

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
gunnand
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 sep 2019 07:45
Ort: Upphärad
Referralkod: ts.la/manfred61228

Tesla SUC

Inlägg av gunnand »

Att tänka på vid Tesla superchargning…
Det fungerar mycket bra i allmänhet. Men det kan även krångla till sig när man minst anar det. Så hände det för oss när vi var i dagarna på THE GREAT ELECTRIC DAY i Östersund och på Verkö.

Efteråt åkte vi till SUC Krokom för att ladda en bit till hemvägen. Efter laddningen kom ett meddelande på skärmen att jag blivit avstängt för all vidare laddning på Tesla SUC. Inte roligt när vi hade 75 mil kvar för att komma hem.

Problemet var givetvis inte Tesla utan mitt eget. Det var helt enkelt så att mitt kreditkort, som var kopplat till Tesla kontot, hade nått sin kreditgräns. "Smart man är" hade jag INTE e-mail eller tillgång till mitt Tesla-konto i min telefon vilket kunde ha löst problemet enkelt genom att lägga in ett annat kreditkort. Jag ringde Tesla support och fick en extra laddning på kredit - mer gick inte att få. Det räckte fortfarande inte för att komma hem. Som tur var hade jag en laddbricka från MER och en från Vattenfall-INCHARGE i bilen som jag aldrig använd tidigare. I Malung stannade vi på en MER-laddare (50 KW - bättre än inget alls) och kunde ladda en gång till för att komma hem! Inte helt fel med vissa reserver!
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1825
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Tesla SUC

Inlägg av BrooklynS »

Något fel i Krokom. Jag fick samma meddelande efter min 74kr-laddning och kunde då betala manuellt i appen.

På kontot fanns mer än tillräckligt, måste vara en bugg.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla SUC

Inlägg av Zalman3 »

BrooklynS skrev:
Något fel i Krokom. Jag fick samma meddelande efter min 74kr-laddning och kunde då betala manuellt i appen.

På kontot fanns mer än tillräckligt, måste vara en bugg.
Känns som jag aldrig kan byta bort min S75D med gratis laddning.
Omöjligt att jag får denna typ av problem.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1825
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Tesla SUC

Inlägg av BrooklynS »

”Problemet” var löst på en minut, intressant bara att det överhuvudtaget uppstod.

Med tanke på att det inte hade med kontot att göra så är det inte otroligt att samma sak hade hänt även om man haft fri laddning.
Tesla Y LR -22 EAP
Skriv svar