Supercharger Jönköping

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av taliz »

LarsL skrev:
taliz skrev:
ChopChop har tyvärr väldigt ojämn kvalitet, men de slår ändå de andra haken då det (oftast) smakar mer och erbjuder något annat än det vanliga.
Ja, ChopChop varietal Mellon olika ställen köpte Dynamite chicken på ett ställe och den var riktigt bra så jag tog den på nästa också men där var den jättetråkig. Det är ju lite av grejen med kedjor att de ska vara samma.
Gillar också just dynamite chicken, när den är bra. Tyvärr är det sällan den är det. Bangkok beef verkar dom ha lite lättare med, men varierar också. Fick mest en massa lök en gång, då klagade jag och fick en voucher.

Att upprätthålla konsekvent kvalitet och smakupplevelse är ju en grundpelare för en bra restaurang, och där misslyckas chopchop tyvärr. Men trots det väljer jag dem före MCD/BK/Max 9 ggr av 10.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av DanneLKPG »

taliz skrev:
LarsL skrev:
taliz skrev:
ChopChop har tyvärr väldigt ojämn kvalitet, men de slår ändå de andra haken då det (oftast) smakar mer och erbjuder något annat än det vanliga.
Ja, ChopChop varietal Mellon olika ställen köpte Dynamite chicken på ett ställe och den var riktigt bra så jag tog den på nästa också men där var den jättetråkig. Det är ju lite av grejen med kedjor att de ska vara samma.
Gillar också just dynamite chicken, när den är bra. Tyvärr är det sällan den är det. Bangkok beef verkar dom ha lite lättare med, men varierar också. Fick mest en massa lök en gång, då klagade jag och fick en voucher.

Att upprätthålla konsekvent kvalitet och smakupplevelse är ju en grundpelare för en bra restaurang, och där misslyckas chopchop tyvärr. Men trots det väljer jag dem före MCD/BK/Max 9 ggr av 10.
Nu blev det sjukt mycket OT, men om du "tvingas" äta på BK nångång så välj Crispy Chicken. Ruskigt bra för 20kr. Väljer alltid kyckling på dessa ställen då köttet brukar vara smaklöst. :D
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av greenstreet »

Jönköping Supercharger, som tråden handlar om :geek: står nu som target opening Q4 istället för Q3.
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av greenstreet »

Uppdatering:
NCC ska bygga Supercharger i Jönköping och det ska ske ganska snart. Åtminstone innan årets slut. Exakt plats fick jag inte fram men det blir på McDonalds-sidan av A6.
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Dinsdale »

greenstreet skrev:
Uppdatering:
NCC ska bygga Supercharger i Jönköping och det ska ske ganska snart. Åtminstone innan årets slut. Exakt plats fick jag inte fram men det blir på McDonalds-sidan av A6.
Skrämmande nog heter det väl asecs eller nåt sånt där nu istället för A6?

Spontan gissning: en liknande placering som i Linköping, man placerar laddarna på en av de stora parkeringsytorna.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av MarcusC »

Dinsdale skrev:
greenstreet skrev:
Uppdatering:
NCC ska bygga Supercharger i Jönköping och det ska ske ganska snart. Åtminstone innan årets slut. Exakt plats fick jag inte fram men det blir på McDonalds-sidan av A6.
Skrämmande nog heter det väl asecs eller nåt sånt där nu istället för A6?

Spontan gissning: en liknande placering som i Linköping, man placerar laddarna på en av de stora parkeringsytorna.
Jag tror det blir i den översta ytan på bilden som TS ritade i början.
Då finns det ett smidigt övergångsställe till Donken och de andra matställena på vänster-sida. På den stora ytan nedanför finns det inget övergångställe nu och är en ganska trafikerad väg.
Plus att jag tror inte man ritar vita sträck i marken bara pga SuC
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av greenstreet »

Dinsdale skrev:
greenstreet skrev:
Uppdatering:
NCC ska bygga Supercharger i Jönköping och det ska ske ganska snart. Åtminstone innan årets slut. Exakt plats fick jag inte fram men det blir på McDonalds-sidan av A6.
Skrämmande nog heter det väl asecs eller nåt sånt där nu istället för A6?

Spontan gissning: en liknande placering som i Linköping, man placerar laddarna på en av de stora parkeringsytorna.
Det stämmer med namnet. Men som född och uppvuxen i stan känns A6 mer naturligt att både skriva och säga ;)
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
AndreasD
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 sep 2021 10:50

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av AndreasD »

Ser verkligen fram mot SuC i Jönköping för under den korta tid jag haft Tesla så har det allt som oftast känts som att det vore jävligt nice att ha en SuC i Jönköping. Bor strax väster om Linköping och som många skriver så är Ödeshög inte Sveriges roligaste ställe att ladda på och när jag kommit söderifrån hade det varit skönt att slippa Toftaholm och köra Jönköping istället.
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 31 jul 2019 16:06
Ort: Huskvarna

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av trippo »

AndreasD skrev:
Ser verkligen fram mot SuC i Jönköping för under den korta tid jag haft Tesla så har det allt som oftast känts som att det vore jävligt nice att ha en SuC i Jönköping. Bor strax väster om Linköping och som många skriver så är Ödeshög inte Sveriges roligaste ställe att ladda på och när jag kommit söderifrån hade det varit skönt att slippa Toftaholm och köra Jönköping istället.
Lite offtopic - men vad är det för fel på Ödeshög. Bara laddat där 2 ggr förvisso men inte varit några konstigheter då.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av fth »

trippo skrev:
Lite offtopic - men vad är det för fel på Ödeshög. Bara laddat där 2 ggr förvisso men inte varit några konstigheter då.
Jag kan bara tala för egen del, men jag tycker Ödeshög är den tråkigaste av dom SuC jag nyttjar regelbundet.

En bedrövlig Dinners och McDonalds är allt som finns inom rimligt avstånd, det är också den stationen där risken att behöva dela stolpe (eller tom köa, hemska tanke :D ) är störst.

Jönköping kommer iaf för mig ligga perfekt till längs E4 så att man blir mycket mer flexibel i planeringen.

/fth

EDIT: Dinners, inte Rasta, fortfarande bedrövlig :D
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Andreasson »

När ni har besökt Jung, kommer ni tycka att Ödeshög är en dröm...!
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av fth »

Andreasson skrev:
När ni har besökt Jung, kommer ni tycka att Ödeshög är en dröm...!
Jag säger bara "spik i foten" och Val-de-Meuse, Frankrike :D :D
IMG_8510.JPG
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3247
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Niklas Z »

Andreasson skrev:
När ni har besökt Jung, kommer ni tycka att Ödeshög är en dröm...!
Har inte testat Jung, men t ex Nörre Alslev i Danmark är hur trist som helst i jämförelse med Ödeshög. Jag ser i vilket fall fram emot Jönköping. När jag åker söderut från Uppsala kommer Ödeshög lite för tidigt. Jönköping passar bättre för mig.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Kriper »

fth skrev:
Andreasson skrev:
När ni har besökt Jung, kommer ni tycka att Ödeshög är en dröm...!
Jag säger bara "spik i foten" och Val-de-Meuse, Frankrike :D :D
IMG_8510.JPG
/fth
Där har man varit! Haha! Vilket plejs, en pakering på en åker med denna byggvagn i ett hörn av parkeringen. Öken!
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av bonath »

Med m3 SR+ blir Jkpg perfekt om man vill köra Nissastigen.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Erieng
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 sep 2021 22:37
Ort: Jönköping

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Erieng »

Grävarbeten är påbörjade på denna plats, förhoppningsvis är det SuC som är på gång!
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Andreasson »

Nu är det på G ordentligt! :D
IMG_1266.JPG
Det står 32 st fundament till laddstolparna... Det blir en riktigt stor anläggning detta! Jag skulle vilja utnämna denna SuC till den med bästa läget i hela Sverige. Massor av matställen runt om och dessutom IKEA och ett stort köpcenter.
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare
Inlägg: 234
Blev medlem: 06 jun 2020 09:51
Ort: Stockholm

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av borgward »

Då kan det konstateras: Gud hör bön.

Åtminstone i Jönköping.
Mitsubishi Outlander PHEV 2015
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020

Tesla Model 3 LR AWD 2023
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3247
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Niklas Z »

Andreasson skrev:
Nu är det på G ordentligt! :D

Det står 32 st fundament till laddstolparna... Det blir en riktigt stor anläggning detta! Jag skulle vilja utnämna denna SuC till den med bästa läget i hela Sverige. Massor av matställen runt om och dessutom IKEA och ett stort köpcenter.
Helt perfekt! Jag har flera resor inplanerade det kommande året som innebär att jag kommer att passera Jönköping. Med 32 laddare (förhoppningsvis alla V3) så lär det gå lätt att hitta laddplats.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av MWall »

fth skrev:
Andreasson skrev:
När ni har besökt Jung, kommer ni tycka att Ödeshög är en dröm...!
Jag säger bara "spik i foten" och Val-de-Meuse, Frankrike :D :D
Bilagan IMG_8510.JPG finns inte längre
/fth

Mâcon är den tråkigaste jag varit på. Tänk er denna savann i 40 gradig värme och där "La Vieille Ferme" är stängt. Krydda med hungriga och griniga småbarn...

https://www.google.com/maps/@46.3465691 ... 384!8i8192

Effektivt avgränsad av floden, vägen och järnvägen. Finns bokstavligen ingenstans att gå även om man är beredd att promenera en bit.
macon.png
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av fth »

MWall skrev:
Mâcon är den tråkigaste jag varit på. Tänk er denna savann i 40 gradig värme och där "La Vieille Ferme" är stängt. Krydda med hungriga och griniga småbarn...

Effektivt avgränsad av floden, vägen och järnvägen. Finns bokstavligen ingenstans att gå även om man är beredd att promenera en bit.
Japp, varit där också, som tur var ensam, inga griniga barn den gången :D

Det finns iofs en restaurang en bit bort som jag tror det är tanken man skall nyttja, jag tror dock den var stängd när jag var där, jag pinkade iaf i en buske en bit bort :roll:

Frankrike är totalt sett det värsta SuC-landet jag har åkt i, nästan alla stationer jag använde är dåligt placerade, bara någon enstaka som låg "normalt" vid en mack el dyl., annars var det mest sunkiga lågprishotell (med låsta grindar) i industriområden eller ren öken som dom här exemplen.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Kriper »

fth skrev:
MWall skrev:
Mâcon är den tråkigaste jag varit på. Tänk er denna savann i 40 gradig värme och där "La Vieille Ferme" är stängt. Krydda med hungriga och griniga småbarn...

Effektivt avgränsad av floden, vägen och järnvägen. Finns bokstavligen ingenstans att gå även om man är beredd att promenera en bit.
Japp, varit där också, som tur var ensam, inga griniga barn den gången :D

Det finns iofs en restaurang en bit bort som jag tror det är tanken man skall nyttja, jag tror dock den var stängd när jag var där, jag pinkade iaf i en buske en bit bort :roll:

Frankrike är totalt sett det värsta SuC-landet jag har åkt i, nästan alla stationer jag använde är dåligt placerade, bara någon enstaka som låg "normalt" vid en mack el dyl., annars var det mest sunkiga lågprishotell (med låsta grindar) i industriområden eller ren öken som dom här exemplen.

/fth
Macon? Lysande restaurang med bra priser, trevlig personal och gudomlig mat.
37526161_1461598227320306_5023329320597192704_n.jpg
37630515_1461598223986973_7320341911410049024_n.jpg
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av MWall »

Kriper skrev:
Macon? Lysande restaurang med bra priser, trevlig personal och gudomlig mat.

Den var stängd. Fick uppfattningen att den bara var öppen kvällstid.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Kriper »

MWall skrev:
Kriper skrev:
Macon? Lysande restaurang med bra priser, trevlig personal och gudomlig mat.

Den var stängd. Fick uppfattningen att den bara var öppen kvällstid.
Nå, det var ju ett tag sedan vi var där, närmare bestämt 2018, då vi njöt denna goda lunch. Kanske har ändrats sedan dess?
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av MWall »

Kriper skrev:
MWall skrev:
Kriper skrev:
Macon? Lysande restaurang med bra priser, trevlig personal och gudomlig mat.

Den var stängd. Fick uppfattningen att den bara var öppen kvällstid.
Nå, det var ju ett tag sedan vi var där, närmare bestämt 2018, då vi njöt denna goda lunch. Kanske har ändrats sedan dess?
Vi var där 2019. Stängt var det då iaf. Kanske är olika veckodagar?

I vilket fall så äter inte ungarna vad som helst heller direkt. Då var de 3 och 8 år gamla. Tänk pasta med köttbullar, pizza utan "konstiga" saker på o dyl. :lol: Är väl lite bättre numera. Skönt att de blir större. :)
Skriv svar