Supercharger Jönköping

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Jerker »

MWall skrev:
Norrköping är den klart långsammaste superchargern. Varit där en gång och det tog en evighet att ta sig dit och sen tillbaka till motorvägen. Nåt jäkla rödljus och köer vill jag minnas. Undviker den som pesten.
Rödljus och köer? Då måste du ha kört helt fel väg. Man åker av och på motorvägen på samma ställe; tar inte lång stund.
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av R2_m3 »

ja inga rödljus men lite korsande av vägar som kan stoppa upp en.
TeslaSuC Norrköping.png
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Remuz »

Jag kanske kör för långsamt då för jag brukar ha typ 18% kvar i Ödeshög. I linköping är det alldeles för högt. Tillbaka sedan har jag runt 12% I Norrköping, den vägen skulle Linköping ev funka...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av MWall »

Jerker skrev:
MWall skrev:
Norrköping är den klart långsammaste superchargern. Varit där en gång och det tog en evighet att ta sig dit och sen tillbaka till motorvägen. Nåt jäkla rödljus och köer vill jag minnas. Undviker den som pesten.
Rödljus och köer? Då måste du ha kört helt fel väg. Man åker av och på motorvägen på samma ställe; tar inte lång stund.
Här vid stoppskylten var det kö när jag var där. Kom söderifrån. Tyckte det tog en bra stund. Men det är säkert beroende på tidpunkt på dagen. Jag var väl där i rusningen. :)
Norrköping.png
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av mikebike »

Det är ju inte alldeles enkelt att ta sig till SuC Linköping heller...

Efter att ha haft rejäla problem på SuC Norrköping undviker jag den.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av R2_m3 »

ja men den i Linköping slipper man korsa ngn hårt trafikerad väg, mera rondeller istället
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av mikebike »

R2_m3 skrev:
ja men den i Linköping slipper man korsa ngn hårt trafikerad väg, mera rondeller istället
Rena labyrinten! :lol:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av MWall »

mikebike skrev:
Det är ju inte alldeles enkelt att ta sig till SuC Linköping heller...

Efter att ha haft rejäla problem på SuC Norrköping undviker jag den.

Ja, den ligger inte helt optimalt den heller. Dock gör jag nästan vad som helst för att slippa Ödeshög. Det är nåt med hur laddbåsen ligger som är knepigt där också. Man kommer inte till alla bås från samma "infart" på parkeringen utan måste chansa på var det finns lediga. Och när det blir kö är det extremt struligt. Man köar på ena sidan och det blir en ledig på andra osv osv... Stannade dock där senast i måndags på väg hem. Men då var det nästan tomt. Tycker de borde bygga ut Ödeshög med lite nya V3. Sveriges sämsta Burger King har tydligen klappat igen så det finns väl lite plats däråt?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av mikebike »

Är det någon som vet vad som byggs bredvid SuC Linköping?
KFC eller Pizza Hut kanske?

Mycket trafik idag, ändå är jag ensam på SuC. :)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Dinsdale »

R2_m3 skrev:
ja men den i Linköping slipper man korsa ngn hårt trafikerad väg, mera rondeller istället
Ett tips i Linköping är att svänga vänster omedelbart efter att man svängt höger i den sista rondellen i teslas navigation. Man kör bakom city gross (kolla google maps). Även med mycket trafik ska många svänga vänster in till parkeringen bakom ikanohuset, och det ger luckor man kan nyttja. Vill man slippa vänstersvängen om det är väldigt mycket trafik, kör istället rakt fram (andra avfarten) i sista rondellen i teslas navigation. Då kör man medurs runt citygross och parkeringen med laddarna, sen är det bara högersvängar in på parkeringen. Man kan även svänga in höger omedelbart efter burger king. De högersvängarna brukar gå lätt även med mycket trafik.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av DanneLKPG »

mikebike skrev:
Är det någon som vet vad som byggs bredvid SuC Linköping?
KFC eller Pizza Hut kanske?

Mycket trafik idag, ändå är jag ensam på SuC. :)
Det är ChopChop Asian Express som byggs nu. Sedan kommer även Jureskogs byggas där. :)

Pizza Hut finns redan där, men inte gångavstånd från SuC tyvärr.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av MWall »

DanneLKPG skrev:
mikebike skrev:
Är det någon som vet vad som byggs bredvid SuC Linköping?
KFC eller Pizza Hut kanske?

Mycket trafik idag, ändå är jag ensam på SuC. :)
Det är ChopChop Asian Express som byggs nu. Sedan kommer även Jureskogs byggas där. :)

Pizza Hut finns redan där, men inte gångavstånd från SuC tyvärr.

Alltså, behövs verkligen Jureskogs? Den karln har sålt sin själ mer än en gång.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av OfarligTesla »

MWall skrev:


Alltså, behövs verkligen Jureskogs? Den karln har sålt sin själ mer än en gång.
Är ju bättre än McDonalds och sådant skräp iaf även om det fortfarande är snabbmat.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av MWall »

OfarligTesla skrev:
MWall skrev:


Alltså, behövs verkligen Jureskogs? Den karln har sålt sin själ mer än en gång.
Är ju bättre än McDonalds och sådant skräp iaf även om det fortfarande är snabbmat.

Jag tänker att det inte är så stor skillnad. Jag är väl en av få som tycker McDonalds är ok dock. Föredrar dock morötter istället för strips och dricker alltid vatten istället för läsk. Ibland tar jag deras sallad också. Den är sträv och känns nyttig. Ev lite för mycket socker i dressingen.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av DanneLKPG »

MWall skrev:
Alltså, behövs verkligen Jureskogs? Den karln har sålt sin själ mer än en gång.
Har ätit på Jureskogs i Mjölby en gång och tyckte det var överprisat som satan för vad man fick (knappt fylld läsk ens!). ChopChop där är inte heller en höjdare.
Men vem vet, det kanske blir vettigare i Linköping...
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av LarsL »

För att matställena ska kunna funka med elbilar så måste man kunna beställa redan innan man kommer till laddaren annars hinner man aldrig äta färdigt innan bilen är färdig laddad. Vi har kört så nu både på McDonalds och ChopChop, bägge har ju online orders.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av iAkita »

OfarligTesla skrev:
MWall skrev:


Alltså, behövs verkligen Jureskogs? Den karln har sålt sin själ mer än en gång.
Är ju bättre än McDonalds och sådant skräp iaf även om det fortfarande är snabbmat.
Jag provade en burgare hos Jureskogs för första gången för någon månad sen och blev enormt besviken. Brödet kändes två dagar gammalt och själva burgaren var vaken bättre eller sämre än McDonalds. Jag lämnade med känslan av att ha blivit blåst av smart marknadsföring.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av OfarligTesla »

iAkita skrev:

Jag provade en burgare hos Jureskogs för första gången för någon månad sen och blev enormt besviken. Brödet kändes två dagar gammalt och själva burgaren var vaken bättre eller sämre än McDonalds. Jag lämnade med känslan av att ha blivit blåst av smart marknadsföring.
Jag menar det är ju ingen kulinarisk upplevelse direkt men det är i var fall inte rent vedervärdigt vilket vissa snabbmatskedjor kan vara. På Jureskogs kan jag i var fall äta något…
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av taliz »

DanneLKPG skrev:
MWall skrev:
Alltså, behövs verkligen Jureskogs? Den karln har sålt sin själ mer än en gång.
Har ätit på Jureskogs i Mjölby en gång och tyckte det var överprisat som satan för vad man fick (knappt fylld läsk ens!). ChopChop där är inte heller en höjdare.
Men vem vet, det kanske blir vettigare i Linköping...
Tycker just Jureskogs och ChopChop är de bästa snabbmatsställena just nu.
Jureskogs burgare har(åtminstone de jag provat) ordentlig stekyta på köttet, de är inte typ kokta som hos Max, BK och Mcd. Dessutom kan man få bra råa grönsaker istället för pommes.
ChopChop har tyvärr väldigt ojämn kvalitet, men de slår ändå de andra haken då det (oftast) smakar mer och erbjuder något annat än det vanliga.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av LarsL »

taliz skrev:
ChopChop har tyvärr väldigt ojämn kvalitet, men de slår ändå de andra haken då det (oftast) smakar mer och erbjuder något annat än det vanliga.
Ja, ChopChop varietal Mellon olika ställen köpte Dynamite chicken på ett ställe och den var riktigt bra så jag tog den på nästa också men där var den jättetråkig. Det är ju lite av grejen med kedjor att de ska vara samma.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av taliz »

LarsL skrev:
taliz skrev:
ChopChop har tyvärr väldigt ojämn kvalitet, men de slår ändå de andra haken då det (oftast) smakar mer och erbjuder något annat än det vanliga.
Ja, ChopChop varietal Mellon olika ställen köpte Dynamite chicken på ett ställe och den var riktigt bra så jag tog den på nästa också men där var den jättetråkig. Det är ju lite av grejen med kedjor att de ska vara samma.
Gillar också just dynamite chicken, när den är bra. Tyvärr är det sällan den är det. Bangkok beef verkar dom ha lite lättare med, men varierar också. Fick mest en massa lök en gång, då klagade jag och fick en voucher.

Att upprätthålla konsekvent kvalitet och smakupplevelse är ju en grundpelare för en bra restaurang, och där misslyckas chopchop tyvärr. Men trots det väljer jag dem före MCD/BK/Max 9 ggr av 10.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av DanneLKPG »

taliz skrev:
LarsL skrev:
taliz skrev:
ChopChop har tyvärr väldigt ojämn kvalitet, men de slår ändå de andra haken då det (oftast) smakar mer och erbjuder något annat än det vanliga.
Ja, ChopChop varietal Mellon olika ställen köpte Dynamite chicken på ett ställe och den var riktigt bra så jag tog den på nästa också men där var den jättetråkig. Det är ju lite av grejen med kedjor att de ska vara samma.
Gillar också just dynamite chicken, när den är bra. Tyvärr är det sällan den är det. Bangkok beef verkar dom ha lite lättare med, men varierar också. Fick mest en massa lök en gång, då klagade jag och fick en voucher.

Att upprätthålla konsekvent kvalitet och smakupplevelse är ju en grundpelare för en bra restaurang, och där misslyckas chopchop tyvärr. Men trots det väljer jag dem före MCD/BK/Max 9 ggr av 10.
Nu blev det sjukt mycket OT, men om du "tvingas" äta på BK nångång så välj Crispy Chicken. Ruskigt bra för 20kr. Väljer alltid kyckling på dessa ställen då köttet brukar vara smaklöst. :D
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av greenstreet »

Jönköping Supercharger, som tråden handlar om :geek: står nu som target opening Q4 istället för Q3.
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
greenstreet
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 30 okt 2019 09:40

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av greenstreet »

Uppdatering:
NCC ska bygga Supercharger i Jönköping och det ska ske ganska snart. Åtminstone innan årets slut. Exakt plats fick jag inte fram men det blir på McDonalds-sidan av A6.
2020 Model S LR - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Supercharger Jönköping

Inlägg av Dinsdale »

greenstreet skrev:
Uppdatering:
NCC ska bygga Supercharger i Jönköping och det ska ske ganska snart. Åtminstone innan årets slut. Exakt plats fick jag inte fram men det blir på McDonalds-sidan av A6.
Skrämmande nog heter det väl asecs eller nåt sånt där nu istället för A6?

Spontan gissning: en liknande placering som i Linköping, man placerar laddarna på en av de stora parkeringsytorna.
Model 3 SR+ 18" 2021
Skriv svar