Stockholm - Mölndal

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaRoq
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 23 apr 2021 21:07
Ort: Stockholm

Stockholm - Mölndal

Inlägg av TeslaRoq »

Hej!

Jag åker på fredag från Stockholm till Mölndal och måste för första gången betala för min laddning. Har snyltat på Circle K i Linköping och Polestars pop-up i Mjölby vid tidigare rundor. Det räcker med ett stopp på resan vad jag räknat ut men det blir första kalla resan så vi får se vad lilla Olof drar för mig.

Min fråga är kort men svår att besvara med hjälp av enbart min vän Google. Vilken SuC är bäst på sträckan? Alla personliga åsikter välkomnas!

Egna tankar (i ordning).

Tystberga - För tidigt på resan så ryker nog på det.
Norrköping - Samma argument, för långsam laddning att dra den till hundra här för att klara resan.
Linköping - Kanske? Om vi har fina faciliteter för käk och sånt?
Ödeshög - Mest trolig men har ju inte hört att att just mat och sånt ska va strålande. Lutar dock åt denna då det är typ halvvägs och det väl iaf finns en Donken eller så?
Jönköping - Högoddsare då den väl knappast hinner öppna till på fredag.
Ulricehamn - Riskabelt sent beroende på prognos om snö så kanske bilen suger lite för mycket el för man ska känna sig trygg hela vägen hit.
Tesla Model 3 LR (614), 2021, Midnight Silver (såld)
Inväntar nästa möjlighet!
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: Stockholm - Mölndal

Inlägg av boreno »

Rasta på Ödeshög har god mat, i synnerhet de rätter som lagas vid beställning. Det är en vägkrog, inte en finkrog...

Använd abetterrouteplanner för att klura ut mest effektiva laddstoppet.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare
Inlägg: 469
Blev medlem: 13 okt 2015 14:22

Re: Stockholm - Mölndal

Inlägg av P_EL »

Är vägmaten "problemet" så köp med en god sushi/pokebowl, lägg den i frunken och ladda var du vill.
Model S90D -16
Användarvisningsbild
chox
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 17 maj 2021 12:05
Ort: Rimforsa

Re: Stockholm - Mölndal

Inlägg av chox »

TeslaRoq skrev:
Linköping - Kanske? Om vi har fina faciliteter för käk och sånt?
McD och Max, så nej.
Gubbdagiset Jula ligger dock nära! :D
S85 -14
Saab med dragkrok
Användarvisningsbild
TeslaRoq
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 23 apr 2021 21:07
Ort: Stockholm

Re: Stockholm - Mölndal

Inlägg av TeslaRoq »

boreno skrev:
Rasta på Ödeshög har god mat, i synnerhet de rätter som lagas vid beställning. Det är en vägkrog, inte en finkrog...

Använd abetterrouteplanner för att klura ut mest effektiva laddstoppet.
ABRP föreslår just Ödeshög så många pilar pekar i denna riktning nu känns det som!
Tesla Model 3 LR (614), 2021, Midnight Silver (såld)
Inväntar nästa möjlighet!
Användarvisningsbild
AndreasD
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 sep 2021 10:50

Re: Stockholm - Mölndal

Inlägg av AndreasD »

Linköpings SuC har precis fått ett trevligt tillskott av Chop Chop, öppnade för ett par veckor sedan. Så nu finns Chop Chop, Burger King och Max i anslutning. Har man tid över finns det en food court på I-huset där IKEA ligger som har trevlig mat med en hel drös med restauranger.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1944
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Stockholm - Mölndal

Inlägg av pejvic »

Linköping har ju v3 också men kolla noga att den hoppar igång. Har fått byta stolpe där två gånger.

Skall du ha donken där så beställ i appen på vägen så plockar du påsen och tar med till stolparna. Det ligger inte jättenära men du har tex citygross o systemet precis där. Räcker säkert med 10-15 min stopp där om du har en 614-bil.
Risken finns dock att du har för hög soc för att få nytta av v3:an.

Ödeshög där finns donken rasta samt OK som har bra korv och kaffe.

Men oavsett har du billig el hemma och på plats så kommer du inte behöva betala för många kW på vägen om du startar på 100.

Jag skulle starta på 100 och sen se var du blir hungrig mm. Du kommer ju lätt till Ulricehamn tex om du vill, inte varit där men donken skall finnas även där. Har du bråttom så kör länge och ladda på lite när du har lite batteri kvar. Med donkens app så är maten helt klar och betald när du anländer. Såna där sträckor är lätt att köra utan förluster jämfört med fossilresan.

Nolla navin och låt den räkna om längs vägen är också ett tips. Hoppa över en laddning och ta nästa är ofta lönsamt ur tidsbesparingsperspektiv
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
cmd
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 18 apr 2021 11:55

Re: Stockholm - Mölndal

Inlägg av cmd »

Vi brukar stanna på Ödeshög , dock mest varit kvällstid så man får spendera 20 minuter på macken eller i bilen :)
Skriv svar