Det beror på vart man tittar. Blicka gärna lite högre upp i landet så märks det tydligt. Sen att en site får 4 laddpunkter är bättre än inget. Men det behövs bra mycket mer för att göra nån nytta. Att få samtliga tillstånd som krävs för en etablering kan ta upp mot ett år på sina ställen. Så jag tycker det går i snigelfart sett över hela Sverige.iAkita skrev:Nja, att utbyggnaden går i snigelfart vill jag inte hålla med om. Ett exempel: Längs E6 mellan Malmö och Oslo finns det numera 65 laddpunkter som kan leverera 150 kW eller mer på den svenska sidan gränsen (utan att räkna in de som finns i Malmö med omgivning), plus några till som ger 100 kW. För 2-3 år sedan fanns det ungefär noll. Jämför man med Tesla's SuC så finns det på samma sträcka 136 laddpunkter. Visst, dubbelt så många, men ändå betydligt bättre än för bara 1-2 år sedan för oss som inte kör Tesla.Nect skrev:Alla pratar om räckviddsångest vilket jag aldrig upplevt med planering. Men däremot laddångest är inte bra för blodtrycket… ”Komner det vara fullt när jag kommer fram, kommer det vara fullt…Faan det är kö”….R_Edvinsson skrev:
Då laddar jag ändå hellre på ionity för 3.40, även om jag riskerar kö.
För kö är alltid bättre än kanske.
Lite som att boka en resa med ett flygbolag för att lagom till incheckning få veta om man får flyga med eller ej.
Det kommer vara totalt kaos i sommar…
Infrastrukturen (icke Tesla) håller knappt för bilarna som rullar nu. Och utbyggnaden går i snigelfart.
Uppsala har numer 8st laddpunkter över 150 kW där samtliga ofta är upptagna eller har kö.
Inlandsvägen saknar helt laddare över 50 kW. Och inga planeras just nu för det är söderut de hamnar…