Dyrt, men laddar inte de flesta till ca 99% hemma?
Jag kan inte ladda hemma.
Därför laddar jag till +95% på Teslas SuC. Givetvis gratis!
Just det här gör det svårt för mig att ta dig på allvar. Att skratta åt alla som faktiskt betalar för drivmedlet till sitt fordon. Skrattar du likadant åt alla jordbrukare i din närhet när de tankar sina traktorer?
Jag ÄR jordbrukare! Kör en Valtra N101 Hitech.
Men skulle vilja byta bort den mot en eldriven
Fendt e100 Vario. https://www.fendt.com/se/e100-vario
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Dyrt, men laddar inte de flesta till ca 99% hemma?
Jag kan inte ladda hemma.
Därför laddar jag till +95% på Teslas SuC. Givetvis gratis!
Just det här gör det svårt för mig att ta dig på allvar. Att skratta åt alla som faktiskt betalar för drivmedlet till sitt fordon. Skrattar du likadant åt alla jordbrukare i din närhet när de tankar sina traktorer?
Jag ÄR jordbrukare! Kör en Valtra N101 Hitech.
Men skulle vilja byta bort den mot en eldriven
Fendt e100 Vario. https://www.fendt.com/se/e100-vario
Dyrt, men laddar inte de flesta till ca 99% hemma?
Jag kan inte ladda hemma.
Därför laddar jag till +95% på Teslas SuC. Givetvis gratis!
Just det här gör det svårt för mig att ta dig på allvar. Att skratta åt alla som faktiskt betalar för drivmedlet till sitt fordon. Skrattar du likadant åt alla jordbrukare i din närhet när de tankar sina traktorer?
Jag ÄR jordbrukare! Kör en Valtra N101 Hitech.
Men skulle vilja byta bort den mot en eldriven
Fendt e100 Vario. https://www.fendt.com/se/e100-vario
Vad vill du ha sagt med det?
Att han även kan ladda sin eldriven Fendt (om den köpas) givetvis gratis....
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
9 kr/kwh. Testade ladda, efteråt fick jag fel meddelande problem med drive unit. Åk omgående till verkstad Bmw i3. Nervöst. Aldrig sett förut. Nån som haft liknande fel?
Åkte och laddade på incharge abb laddare för halva priset, då försvann felmeddelandet.
Tesla kanske är väl snabba i handskakningen och ladda start/stop för bmw i3?
Undviker att ladda på Tesla suc nu. Inte kul att få felmeddelande på drive unit och åk direkt till verkstad.
Dyrt, men laddar inte de flesta till ca 99% hemma?
Jag kan inte ladda hemma.
Därför laddar jag till +95% på Teslas SuC. Givetvis gratis!
Just det här gör det svårt för mig att ta dig på allvar. Att skratta åt alla som faktiskt betalar för drivmedlet till sitt fordon. Skrattar du likadant åt alla jordbrukare i din närhet när de tankar sina traktorer?
Jag ÄR jordbrukare! Kör en Valtra N101 Hitech.
Men skulle vilja byta bort den mot en eldriven
Fendt e100 Vario. https://www.fendt.com/se/e100-vario
No pun intended, men i så fall är Du den enda jordbrukare jag känner till som inte skaffat eller har möjlighet att skaffa laddbox;)
Dyrt, men laddar inte de flesta till ca 99% hemma?
Jag kan inte ladda hemma.
Därför laddar jag till +95% på Teslas SuC. Givetvis gratis!
Just det här gör det svårt för mig att ta dig på allvar. Att skratta åt alla som faktiskt betalar för drivmedlet till sitt fordon. Skrattar du likadant åt alla jordbrukare i din närhet när de tankar sina traktorer?
Jag ÄR jordbrukare! Kör en Valtra N101 Hitech.
Men skulle vilja byta bort den mot en eldriven
Fendt e100 Vario. https://www.fendt.com/se/e100-vario
No pun intended, men i så fall är Du den enda jordbrukare jag känner till som inte skaffat eller har möjlighet att skaffa laddbox;)
Ett förtydligande är ju att jag bara är trottoarbonde.
Bor i stan men är på min fastighet på helger och semester.
Givetvis kan jag ladda Teslan med 3-fas 11kW på jordbruksfastigheten. Men det gör jag bara i nödfall.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Ett förtydligande är ju att jag bara är trottoarbonde.
Bor i stan men är på min fastighet på helger och semester.
Givetvis kan jag ladda Teslan med 3-fas 11kW på jordbruksfastigheten. Men det gör jag bara i nödfall.
Men bra, då har Du ju alla möjligheter att ladda fullt ett par dagar i veckan i alla fall, dessutom med avdragsgill installation Vad jag tror de andra menar är att Din Tesla med fri SC i ljuset av en mansålder inte lever för evigt, så priset för laddning borde naturligtvis vara av intresse även för Dig. Ungefär som att glädjen över en treårigt fast pris på elen tecknat 2020 är en klen tröst i en sannolikt decennielång bristsituation på elenergi på grund av en taskig tysk försörjningsstrategi.
Ser att priserna har sänkts med ca 1kr i norr, så ca 3,50 för medlemmar och 5,30 drop in. Det var oväntat.
7,70 för mig idag i Löddeköpinge.
Inte ofta man kommer hänga på SuC med sin Tesla.
Ja. Kommer undvika SuC och ladda AC laddning på destination så mycket det går. Risken för kö på SuC nu känn mycket låg. Risken är väl att även AC laddning stiger i pris.
Ser att priserna har sänkts med ca 1kr i norr, så ca 3,50 för medlemmar och 5,30 drop in. Det var oväntat.
7,70 för mig idag i Löddeköpinge.
Inte ofta man kommer hänga på SuC med sin Tesla.
Ja. Kommer undvika SuC och ladda AC laddning på destination så mycket det går. Risken för kö på SuC nu känn mycket låg. Risken är väl att även AC laddning stiger i pris.
Har själv möjligheten att använda jobbet där vi har 18 laddare som är i princip gratis. Men är en destinationsladdare som laddar 5-7kW beroende på hur många som laddar.
Försöker undvika snabbladdare så mycket det går. Har ingen laddare hemma då jag bor i lägenhet. Men som du säger, sticker AC laddning i pris så blir det oundvikligt till slut.
Helt galet dyrt på Tesla SUC, vem laddar där för nästan 8kr när man kan ladda för 5kr på OKQ8.
Tyckte SUC var dyrt redan i somras och laddade för 3.95kr på Lidl istället då,
Varför ladda för 6 kr på OKQ8 i Norsjö Västerbotten när man kan ladda på Tesla SUC på de flesta närliggande platser för 4.50 kr.
Det var ett exempel så i Västernorrland, Västerbotten och Norrbotten verkar Tesla SUC ligga under alla andra DC leverantörer jag kollat.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
InCharge 4.50kr för 120kWh laddning nära motorvägen ca 2Km från Tesla SUC i bredden Stockholm som tar 7.80kr. Helt galet vad är det för strategi byte Tesla har gjort
Ska på långresa i helgen så det lönar sig att kolla upp vart man ska ladda. Blir nog inga mer stop på Tesla SUC framöver tyvärr
Senast redigerad av M3170, redigerad totalt 1 gånger.
Just det med 150 & 250 KW laddare var en av dom största besvikelsen med Teslan jag köpte. Jag laddar ofta till 80 och kanske 90 ibland inför långresa och när det är dags för en bensträckare så är batteriet oftast runt 40-50% och då får man som Max 70Kw som snabbt går ner mot ca 50.
Förra helgen så körde jag mycket och valde bort dom extremt dyra SUC och laddad istället på andra platser för halva priset, hade bara problem på en station men tror det berodde på att jag registrera ett kontantkort istället för ett kreditkort, orkade inte ändra men blev ca en krona dyrare 4,8kr istället för 3.6 kr båda nästan grannar och båda 50kW laddare. Att åka vidare 1-2 mil till tesla SUC och betala dubbla priset….nej tack
Hur funkar det om en teslaägare har två bilar och den andra inte är en tesla? Blir det två konton då kanske?
Nej, det är inga problem. Så har jag det. Ska Teslan laddas så är det plug and play. Ska BMWn laddas, så trycker jag på ladda en annan bil än Tesla i appen och startar. Båda bilarna debiteras på mitt kort som ligger på kontot. Samma Teslakonto.
Perfekt! Får du samma pris som när du laddar Teslan, och utan att behöva något abb. för det?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik