Blir dubbelt så långa parkeringsytor då.Dafro skrev:Nja man ställer väl ladduttaget vid stolpen, annars räcker ju inte stumpen och jag har inte sett någon bil än som har uttaget i b-stolpen.holden skrev:Tills kidsen smäller upp dörrarna och träffar laddstationen.alseC skrev:Om Tesla placerade sina ställ mitt för bilens långsida, se bilden, kommer nära nog alla CCS-bilar att kunna ladda, oavsett om laddporten är på höger eller vänster sida ( eller mitt fram eller bak)
Felvända Super chargers ställ
Moderator: Redaktion
Re: Felvända Super chargers ställ
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -20 svart/svart - såld
Re: Felvända Super chargers ställ
Kanske inte dubbelt men nära på.holden skrev:Blir dubbelt så långa parkeringsytor då.Dafro skrev:Nja man ställer väl ladduttaget vid stolpen, annars räcker ju inte stumpen och jag har inte sett någon bil än som har uttaget i b-stolpen.holden skrev:Tills kidsen smäller upp dörrarna och träffar laddstationen.alseC skrev:Om Tesla placerade sina ställ mitt för bilens långsida, se bilden, kommer nära nog alla CCS-bilar att kunna ladda, oavsett om laddporten är på höger eller vänster sida ( eller mitt fram eller bak)
27,8 kWp solceller
Re: Felvända Super chargers ställ
Marginellt längre, se dessa bilder SuC Strängnäs, vid släpladdning från fel ställ, där det annars krävt att ställa av släpet för laddning. När jag kom stod det en icke Tesla och laddade jämte och blockerade därmed 2 Tesla ställ (för rättvända Teslor)Dafro skrev:Kanske inte dubbelt men nära på.holden skrev:Blir dubbelt så långa parkeringsytor då.Dafro skrev:Nja man ställer väl ladduttaget vid stolpen, annars räcker ju inte stumpen och jag har inte sett någon bil än som har uttaget i b-stolpen.holden skrev:Tills kidsen smäller upp dörrarna och träffar laddstationen.alseC skrev:Om Tesla placerade sina ställ mitt för bilens långsida, se bilden, kommer nära nog alla CCS-bilar att kunna ladda, oavsett om laddporten är på höger eller vänster sida ( eller mitt fram eller bak)
Re: Felvända Super chargers ställ
Det var det här med att inte slå upp dörren, om man har en OX. Vad menar du med rättvända teslor, du menar bilar som står så man inte blockerar mer än en plats.alseC skrev:Marginellt längre, se dessa bilder SuC Strängnäs, vid släpladdning från fel ställ, där det annars krävt att ställa av släpet för laddning. När jag kom stod det en icke Tesla och laddade jämte och blockerade därmed 2 Tesla ställ (för rättvända Teslor)Dafro skrev:
Kanske inte dubbelt men nära på.
27,8 kWp solceller
Re: Felvända Super chargers ställ
Att kidsen slår upp dörrar vid laddning liksom andra vid alla trånga parkeringsrutor och P-hus, begränsas ju av att dörrarna känner av ev hinder. Därmed inget större praktisk problem jmf med dagens överlag smala P-rutor.Dafro skrev:Det var det här med att inte slå upp dörren, om man har en OX. Vad menar du med rättvända teslor, du menar bilar som står så man inte blockerar mer än en plats.alseC skrev:Marginellt längre, se dessa bilder SuC Strängnäs, vid släpladdning från fel ställ, där det annars krävt att ställa av släpet för laddning. När jag kom stod det en icke Tesla och laddade jämte och blockerade därmed 2 Tesla ställ (för rättvända Teslor)Dafro skrev:
Kanske inte dubbelt men nära på.
Rättvända Teslor är de som backar in, dvs vänster bakhörn mot stället.
Jag tycker inte KemPowers lösning med en längre kabel verkar speciellt bra, då den kommer hänga längs bilens sida och utgöra ett snubbelhinder för den högra bilens förare och baksätespassagerare på denna bild
Re: Felvända Super chargers ställ
Varför byggs inte alla SuC med ställen som ger alla samma möjlighet att ladda med korta kablar (finns i Gävle i en rad) som Elon så bra påpekar
Re: Felvända Super chargers ställ
Utom dom som har uttaget i grillen…alseC skrev:Om Tesla placerade sina ställ mitt för bilens långsida, se bilden, kommer nära nog alla CCS-bilar att kunna ladda, oavsett om laddporten är på höger eller vänster sida ( eller mitt fram eller bak)
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
Re: Felvända Super chargers ställ
Är det inte 800v i Ionity?Snap02 skrev:Det är bara trams o stämmer inte. IONITY har mer drag på laddarna än tesla trots längre kablar.Dafro skrev:Hur mycket förlust handlar det om i en meter kabel?
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Re: Felvända Super chargers ställ
Kan vara möjligt även för dessa bilar, om de vinklar bilen/grillen lite mot stället ( V3 kabeln är längre än den uppfattas som)tigermann skrev:Utom dom som har uttaget i grillen…alseC skrev:Om Tesla placerade sina ställ mitt för bilens långsida, se bilden, kommer nära nog alla CCS-bilar att kunna ladda, oavsett om laddporten är på höger eller vänster sida ( eller mitt fram eller bak)
Re: Felvända Super chargers ställ
Noterar att det är fel när icke tesla blockerar 2 ställ men en felvänd tesla är okej att blockera två ställ. Man måste bara älska teslamänniskor…..Om Tesla placerade sina ställ mitt för bilens långsida, se bilden, kommer nära nog alla CCS-bilar att kunna ladda, oavsett om laddporten är på höger eller vänster sida ( eller mitt fram eller bak)
Tills kidsen smäller upp dörrarna och träffar laddstationen.
Nja man ställer väl ladduttaget vid stolpen, annars räcker ju inte stumpen och jag har inte sett någon bil än som har uttaget i b-stolpen.
Blir dubbelt så långa parkeringsytor då.
Kanske inte dubbelt men nära på.
Marginellt längre, se dessa bilder SuC Strängnäs, vid släpladdning från fel ställ, där det annars krävt att ställa av släpet för laddning. När jag kom stod det en icke Tesla och laddade jämte och blockerade därmed 2 Tesla ställ (för rättvända Teslor)