Jag ser inte bilden, gissar att det beror på att man måste vara registrerad på forumet för att se den.vigge50 skrev:
Superchargerutbyggnaden tappar fart
Moderator: Redaktion
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Tesla har inget emot Örebro, men det är orimligt att tro att Tesla ska bygga laddare i varje stad i Sverige och/eller Europa. SuC nätverket är främst tänkt för långresor och laddare placeras därför främst mellan städer. Just i Karlstad så var det aldrig tänkt att bygga 2 laddare men Tesla hittade initalt ett centralt läge (en av Sverige första SuC) och sedan många år senare ett mycket bättre läge utanför stan, så dom som kör på E45 slipper köra av E45 för att ladda.Henrik skrev:Det här har kanske diskuterats tidigare
Men Tesla har ännu inte lyckats övertyga mig varför man utesluter Örebro på detta sätt?
Någon kanske har bättre koll än jag?
(Dvs två st i Karlstads området och sedan en till i Kristinehamn, är ca 11 mil mellan Karlstad och Örebro)
Att det sitter en prick i Kristinehamn betyder inte nödvändigtvis att det blir en laddare exakt där, men om det blir där så beror det troligen på att Tesla fått ett bra erbjudande på placering där.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Precis, och denna är med största sannolikhet placerad där för att både avlasta E18 men även ta RV26. Nu har jag ingen Tesla så har väll lite och säga till om men om jag hade haft så hade jag också önskat Örebro men då framförallt för att ta RV50 när man kommer från Ödeshög/Motala och ska fortsätta norr om Örebro.EnTraktor skrev:Tesla har inget emot Örebro, men det är orimligt att tro att Tesla ska bygga laddare i varje stad i Sverige och/eller Europa. SuC nätverket är främst tänkt för långresor och laddare placeras därför främst mellan städer. Just i Karlstad så var det aldrig tänkt att bygga 2 laddare men Tesla hittade initallet ett centralt läge (en av Sverige första SuC) och sedan många år senare ett mycket bättre läge utanför stan, så dom som kör på E45 slipper köra av E45 för att ladda.Henrik skrev:Det här har kanske diskuterats tidigare
Men Tesla har ännu inte lyckats övertyga mig varför man utesluter Örebro på detta sätt?
Någon kanske har bättre koll än jag?
(Dvs två st i Karlstads området och sedan en till i Kristinehamn, är ca 11 mil mellan Karlstad och Örebro)
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Norr om Örebro typ Lindesberg eller Kopparberg hade nog varit populärt. Kanske kommer nästa år.vigge50 skrev:Precis, och denna är med största sannolikhet placerad där för att både avlasta E18 men även ta RV26. Nu har jag ingen Tesla så har väll lite och säga till om men om jag hade haft så hade jag också önskat Örebro men då framförallt för att ta RV50 när man kommer från Ödeshög/Motala och ska fortsätta norr om Örebro.EnTraktor skrev:Tesla har inget emot Örebro, men det är orimligt att tro att Tesla ska bygga laddare i varje stad i Sverige och/eller Europa. SuC nätverket är främst tänkt för långresor och laddare placeras därför främst mellan städer. Just i Karlstad så var det aldrig tänkt att bygga 2 laddare men Tesla hittade initallet ett centralt läge (en av Sverige första SuC) och sedan många år senare ett mycket bättre läge utanför stan, så dom som kör på E45 slipper köra av E45 för att ladda.Henrik skrev:Det här har kanske diskuterats tidigare
Men Tesla har ännu inte lyckats övertyga mig varför man utesluter Örebro på detta sätt?
Någon kanske har bättre koll än jag?
(Dvs två st i Karlstads området och sedan en till i Kristinehamn, är ca 11 mil mellan Karlstad och Örebro)
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Helt enig!EnTraktor skrev:Tesla har inget emot Örebro, men det är orimligt att tro att Tesla ska bygga laddare i varje stad i Sverige och/eller Europa. SuC nätverket är främst tänkt för långresor och laddare placeras därför främst mellan städer. Just i Karlstad så var det aldrig tänkt att bygga 2 laddare men Tesla hittade initalt ett centralt läge (en av Sverige första SuC) och sedan många år senare ett mycket bättre läge utanför stan, så dom som kör på E45 slipper köra av E45 för att ladda.
Att det sitter en prick i Kristinehamn betyder inte nödvändigtvis att det blir en laddare exakt där, men om det blir där så beror det troligen på att Tesla fått ett bra erbjudande på placering där.
Hade inte koll på att det var därför det blev 2 st i Karlstad, det förklarar saken!
Gjorde nyligen en resa från Leksand -> Linköping, kommer ca 42 mil med min Tesla så var inga problem men tänker att en laddare i Örebro hade kanske underlättat för andra som åker denna sträcka (dvs från Dalarna -> linköping)
TESLA Model S | P85+
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Nu verkar första SuC vara på gång i Serbien enligt supercharge.info
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Ja nu när Ionity inte lägre är ett alternativ "Fattas" t.ex. Örebro om man åker nord-sydlig riktning t.ex. Leksand - Skara.Henrik skrev:Helt enig!EnTraktor skrev:Tesla har inget emot Örebro, men det är orimligt att tro att Tesla ska bygga laddare i varje stad i Sverige och/eller Europa. SuC nätverket är främst tänkt för långresor och laddare placeras därför främst mellan städer. Just i Karlstad så var det aldrig tänkt att bygga 2 laddare men Tesla hittade initalt ett centralt läge (en av Sverige första SuC) och sedan många år senare ett mycket bättre läge utanför stan, så dom som kör på E45 slipper köra av E45 för att ladda.
Att det sitter en prick i Kristinehamn betyder inte nödvändigtvis att det blir en laddare exakt där, men om det blir där så beror det troligen på att Tesla fått ett bra erbjudande på placering där.
Hade inte koll på att det var därför det blev 2 st i Karlstad, det förklarar saken!
Gjorde nyligen en resa från Leksand -> Linköping, kommer ca 42 mil med min Tesla så var inga problem men tänker att en laddare i Örebro hade kanske underlättat för andra som åker denna sträcka (dvs från Dalarna -> linköping)
Öst - Väst så finns det ju bra alternativ.
-15 Outlander PHEV (såld)
-19 Tesla Mod 3 LR + drag (sedan 26 Sept 2019)
-19 Tesla Mod 3 LR + drag (sedan 26 Sept 2019)
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Nu är även Plovdiv i Bulgarien på gång! Så om nån vecka kan man äntligen köra ner sin Tesla till Turkiet med bara SuC
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Enligt Mariestads tidning blir det en SUC i Mariestad vid Dinners restaurangen som håller på att byggas.
Hmmm beställa en M3 igen, eller en MS beg. ?
Hmmm beställa en M3 igen, eller en MS beg. ?
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Mariestad är ju uselt mot Laxå, men den är väl mer för de mindre trafikerade vägarna än E20 då
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Mariestad är ju bra för både E20 och nord-syd på väg r26.Remuz skrev:Mariestad är ju uselt mot Laxå, men den är väl mer för de mindre trafikerade vägarna än E20 då
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
E20 ligger den ju för nära Ljung för att vara vettigElix747 skrev:Mariestad är ju bra för både E20 och nord-syd på väg r26.Remuz skrev:Mariestad är ju uselt mot Laxå, men den är väl mer för de mindre trafikerade vägarna än E20 då
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart
Bild från Varberg norra, tagen idag (Hittad på fb).
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid