Åre - Oslo

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Åre - Oslo

Inlägg av metchristian »

Är det någon här som kört Åre - Oslo(ska till Skien men väl från Oslo är det inga problem)

Abetterroute ger som förslag suc i Sveg men jag kan inte hitta att det ska finnas i Sveg på teslas reseplaneringen/lista över supercharger...

Tänkte dra från Örbyhus till Åre och va i Åre 2-4dgr o sen skall jag över till Norge (skien) och det blir min första långtur längre än 20mil med min m3 lr awd.
Mest kört Örbyhus - Stockholm t/r
Användarvisningsbild
binsell-gerdin
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 01 apr 2016 21:23

Re: Åre - Oslo

Inlägg av binsell-gerdin »

Sveg har 2 tillfälliga laddare vid OK. Finns inte bilens kartor men är aktiva. Syster med familj laddade där idag.
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1267
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Åre - Oslo

Inlägg av slugger75 »

metchristian skrev:
Är det någon här som kört Åre - Oslo(ska till Skien men väl från Oslo är det inga problem)

Abetterroute ger som förslag suc i Sveg men jag kan inte hitta att det ska finnas i Sveg på teslas reseplaneringen/lista över supercharger...

Tänkte dra från Örbyhus till Åre och va i Åre 2-4dgr o sen skall jag över till Norge (skien) och det blir min första långtur längre än 20mil med min m3 lr awd.
Mest kört Örbyhus - Stockholm t/r
Det finns en tråd om Superchargers i Sveg och Hudiksvall. viewtopic.php?f=45&t=11972&hilit=Sveg&start=90

Där finns länk till en facebooksida, med lite mer info.

Men ja, SuC är i drift i Sveg.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Åre - Oslo

Inlägg av metchristian »

slugger75 skrev:
metchristian skrev:
Är det någon här som kört Åre - Oslo(ska till Skien men väl från Oslo är det inga problem)

Abetterroute ger som förslag suc i Sveg men jag kan inte hitta att det ska finnas i Sveg på teslas reseplaneringen/lista över supercharger...

Tänkte dra från Örbyhus till Åre och va i Åre 2-4dgr o sen skall jag över till Norge (skien) och det blir min första långtur längre än 20mil med min m3 lr awd.
Mest kört Örbyhus - Stockholm t/r
Det finns en tråd om Superchargers i Sveg och Hudiksvall. viewtopic.php?f=45&t=11972&hilit=Sveg&start=90

Där finns länk till en facebooksida, med lite mer info.

Men ja, SuC är i drift i Sveg.
Ah nice! Så då stämmer den infon.. då kan man fortsätta och planera! Tack för så snabba svar!
Skriv svar