Kolla uppladdning.nu samt Circle Ks ladd-app. Finns massa gratisladdare med hög effekt. Körde Stockholm - Skåne för ett dygn sedan och betalade 0sek för resan elmässigt (ganska skönt när elpriset spot låg på ca 3sek/kwh).NiklasTesla skrev:Denke skrev:Har under veckan besökt många orter i norr där jag utgick från Västerås.
Allting fungerar verkligen smärtfritt med Teslas laddnätverk och jag kör en M3LR.
Min snittförbrukning ligger runt 1,8-1,9 och då håller jag hastigheterna väldigt väl.
Någon som överraskat mig är dock att priserna i SUC är högre än om du har Ionity avtal som de märken som nu kommer ut på marknaden har.
Ionity tar 3,60 men jag har inte hittat en enda laddare under min resa som kostar under 4,35 kwh
Så med en körstil som min, landar man på runt 8kr milen vilket endast är 1,50kr ifrån vad det kostade att köra min MB 200 E klass.
Det är alltså inte bara ett ljuvt skimmer över hur det är att köra elbil.
Men jag förstår samtidigt att många tvekar att ta steget att byta till elbil då smidigheten med fossildriven fortsatt är överlägsen.
Men jag är helsåld på elbil och jag ser faktiskt inget alternativ till Tesla just nu om man ska upp i norra delarna i landet.
Där är Tesla numero uno så är det bara.
Känner mig dock lurad då man hört att Tesla kostar bara 3,60. Det har jag hittills inte upplevt.
Bra tips det ska jag kolla upp, tack för det.