Ladda sex månader gratis på SuC- hur funkar det?

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Ladda sex månader gratis på SuC- hur funkar det?

Inlägg av slugger75 »

Jag får förhoppningsvis hämta ut min Model 3 LR RWD nästa vecka. Jag kommer inte kunna ladda hemma förrän om ca ett halvår (ska flytta då), så jag tänker att jag får ladda på Superchargers fram till dess.

När jag beställde bilen uppgav jag en referral code, så jag har sex månader (eller 750 mil) gratis laddning.

Men - hur funkar det? Är det bara att åka fram till en SuC, parkera bilen, koppla i laddsladden i bilen, och så dras det från mina fria mil?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1978
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Ladda sex månader gratis på SuC- hur funkar det?

Inlägg av pejvic »

Ja
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1978
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Ladda sex månader gratis på SuC- hur funkar det?

Inlägg av pejvic »

Du kan ju också ladda lite överallt i övrigt. Tex skaffa en incharge-bricka (gratis), köra EON på kort när du har tomt i batteriet (50kr gång) Leta LIDL de brukar ha snabbladdning gratis, Ica ofta 11kw gratis, samt massa olika köpcentrum där det ofta är gratis några timmar. Det beror lite på var du bor. Ladda ner en app i tel eller kolla Uppladdning.nu. Ofta kan man passa på och ladda när man ändå gör andra ärenden.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
ForestC
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 mar 2019 16:41

Re: Ladda sex månader gratis på SuC- hur funkar det?

Inlägg av ForestC »

Är det egentligen fria kWh kopplat till en beräknad förbrukning som man har fri laddning för?
Viss skillnad om man kör exempelvis vinter/sommar och hur många kWh som går åt...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19570
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ladda sex månader gratis på SuC- hur funkar det?

Inlägg av Bjelke »

Det ska väl egentligen vara en viss mängd kWh i en pott bara...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
A Utterbett
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 02 jul 2019 18:05
Ort: Örebro

Re: Ladda sex månader gratis på SuC- hur funkar det?

Inlägg av A Utterbett »

slugger75 skrev:
Jag får förhoppningsvis hämta ut min Model 3 LR RWD nästa vecka. Jag kommer inte kunna ladda hemma förrän om ca ett halvår (ska flytta då), så jag tänker att jag får ladda på Superchargers fram till dess.

När jag beställde bilen uppgav jag en referral code, så jag har sex månader (eller 750 mil) gratis laddning.

Men - hur funkar det? Är det bara att åka fram till en SuC, parkera bilen, koppla i laddsladden i bilen, och så dras det från mina fria mil?
Hämtade ut min sr+ igår på Trosta och tänkte toppa upp i Arboga då laddsituationen hemma inte är ordnad ännu.

På displayen står nu att jag laddat för 49:- och på Teslakontot är det kvar 1500km?

Helt automatiskt verkar det alltså inte vara.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Ladda sex månader gratis på SuC- hur funkar det?

Inlägg av Jeppe_E »

A Utterbett skrev:
slugger75 skrev:
Jag får förhoppningsvis hämta ut min Model 3 LR RWD nästa vecka. Jag kommer inte kunna ladda hemma förrän om ca ett halvår (ska flytta då), så jag tänker att jag får ladda på Superchargers fram till dess.

När jag beställde bilen uppgav jag en referral code, så jag har sex månader (eller 750 mil) gratis laddning.

Men - hur funkar det? Är det bara att åka fram till en SuC, parkera bilen, koppla i laddsladden i bilen, och så dras det från mina fria mil?
Hämtade ut min sr+ igår på Trosta och tänkte toppa upp i Arboga då laddsituationen hemma inte är ordnad ännu.

På displayen står nu att jag laddat för 49:- och på Teslakontot är det kvar 1500km?

Helt automatiskt verkar det alltså inte vara.
Du får alltid kostnaden för laddningen på skärmen. Men det betyder inte att du betalar för den.

Första dagarna är det helt gratis, då bilen inte kommit in i systemet. När du sedan börjar använda dina fria mil, så kommer du märka att du får fler mil än 150 med din Model 3, eftersom den är snälare än en Model S/X
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
A Utterbett
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 02 jul 2019 18:05
Ort: Örebro

Re: Ladda sex månader gratis på SuC- hur funkar det?

Inlägg av A Utterbett »

Jeppe_E skrev:
A Utterbett skrev:
slugger75 skrev:
Jag får förhoppningsvis hämta ut min Model 3 LR RWD nästa vecka. Jag kommer inte kunna ladda hemma förrän om ca ett halvår (ska flytta då), så jag tänker att jag får ladda på Superchargers fram till dess.

När jag beställde bilen uppgav jag en referral code, så jag har sex månader (eller 750 mil) gratis laddning.

Men - hur funkar det? Är det bara att åka fram till en SuC, parkera bilen, koppla i laddsladden i bilen, och så dras det från mina fria mil?
Hämtade ut min sr+ igår på Trosta och tänkte toppa upp i Arboga då laddsituationen hemma inte är ordnad ännu.

På displayen står nu att jag laddat för 49:- och på Teslakontot är det kvar 1500km?

Helt automatiskt verkar det alltså inte vara.
Du får alltid kostnaden för laddningen på skärmen. Men det betyder inte att du betalar för den.

Första dagarna är det helt gratis, då bilen inte kommit in i systemet. När du sedan börjar använda dina fria mil, så kommer du märka att du får fler mil än 150 med din Model 3, eftersom den är snälare än en Model S/X

Ah, schmutt. Stort tack för detta.
Skriv svar