Åre

Här samlar vi inlägg som tipsar om finesser på bilarna som alla ägare kanske inte känner till.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Åre

Inlägg av lator »

metchristian skrev:
lator skrev:
metchristian skrev:
lator skrev:
metchristian skrev:

Hm sånt där är just sånt issue som gör att man tvekar när allt funkar ju så förbaskat smidigt med superchargernätverket, men jag har eways laddkort, Dvs betalkort kopplat till laddkortet.
Har model 3.
Hittade just info om att du kör 3:a... Men om du laddar duktigt i hudik så kommer du ju till Åre... ;) (36 mil)
Jo förvisso men lite si så där dum nördig att jag vill ha i fall.. GPS i bilen visar typ den vägen o säger 9% i Åre via just supercharger Huddik.
Med tanke på hur många laddare det finns efter den vägen så skulle jag inte vara orolig. :)
Blev lite överraskad över att det fanns då man läst norra delen av Sverige = bara tesla som ”funkar” på riktigt som många brukar säga.. o det är min första tur till Åre med elbil.
Men det där är ju inte Norra Sverige... Norra Sverige börjar ovanför Östersund, efter E45! ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Åre

Inlägg av metchristian »

Men det där är ju inte Norra Sverige... Norra Sverige börjar ovanför Östersund, efter E45! ;)[/quote]

Haha sant men alltid kul å retas lite ;)
Alltid någon som blir lite putt... ;)
Användarvisningsbild
abagewitz
Teslaägare
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 dec 2018 14:00

Re: Åre

Inlägg av abagewitz »

Jag åker från Stockholm till Esåsdalens fjällstation på Sportlovet. Är det någon som vet hur det ser ut med laddmöjligheter när vi väl är på plats? Dels för att hantera kortare resor där, dels för att ladda upp så fullt som möjligt inför hemfärden.

Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Åre

Inlägg av [JM] »

abagewitz skrev:
Jag åker från Stockholm till Esåsdalens fjällstation på Sportlovet. Är det någon som vet hur det ser ut med laddmöjligheter när vi väl är på plats? Dels för att hantera kortare resor där, dels för att ladda upp så fullt som möjligt inför hemfärden.

Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
Kolla:
http://Www.uppladdning.nu

Närmaste vettiga laddning är nog i Åre.

Edit:
Finns 2 st 50kw CCS/ChaDeMo i Åre.
Ena är Bee och den andra är InCharge.
Skaffa konto på båda så du får hem RFID-TAG.
I deras appar kan du se i realtid om det är upptaget.
Användarvisningsbild
abagewitz
Teslaägare
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 dec 2018 14:00

Re: Åre

Inlägg av abagewitz »

Jo, jag har kollat där. Tänkte om det var någon som hade varit på fjällstationen och lyckats koppla in sig på schuko eller så.

Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
Skriv svar