SpaceX ger upp tanken att kolonisera Mars

Här diskuterar vi Elon Musks övriga företag och projekt.

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: SpaceX ger upp tanken att kolonisera Mars

Inlägg av vigge50 »

Bod skrev:
kallekula skrev:
Bod skrev:
Efter era frågor undrade jag vilket nr vederbörande läst det i och fick svaret att det kanske var DN.Tror vi kan släppa det tills någon läser det på "riktigt".
Stabil trådstart!
Ledsen!!!
Jag blev lite orolig och ville ha svar och vet att jag kan få dem här. Tanken är också att om tråden saknar relevans kommer den sakta men säkert att försvinna ner för att til slut glömmas,

Har du annat förslag på hur man skall göra och tycker du att de skall vara förbjudet att starta trådar för att man söker fakta man saknar?

Nåval, nu har jag hittat källan till uppgiften. Det var DN i veckan, vecka 9 2019, som hade en artikel om Elon Musk. i den artikeln nämns tydligen att Mars One lägger ned sin verksamhet. För den oinvigde kunde man få intrycket att Mars One var ett Musk företag.

Jag har nu informerat de som hörde uppgiften, vad filosifin bakom Mars One var/är och att organisationen inte har aknytning till SpaceX. Går man in på Mars One hemsida verkar det dock som om organisationen fortfarande lever.
En liten men viktig detalj som gjort stor skillnad i svaren är om du lagt till frågetäcken i rubriken ;)
kallekula
Inlägg: 747
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: SpaceX ger upp tanken att kolonisera Mars

Inlägg av kallekula »

vigge50 skrev:
En liten men viktig detalj som gjort stor skillnad i svaren är om du lagt till frågetäcken i rubriken ;)
+1
Skriv svar