Problemet med jordbävningar var nog enbart om man hade hyperloopen under marken för att minska problem med temperaturskillnader och hållfasthet för tryck. Problemet med hyperloop är dock att ifall det skulle bli hål någonstans i loopen så kommer hela anläggningen behöva stängas ner. Med tåg är det enbart problem på platsen där det blev problem med rälsen.TiborBlomhall skrev:
Om vi nu tar det rent tekniska om tex hur rören ska klara jordbävningar så är det väl exakt samma problem med snabbtågsräls i tex Japan men där verkar de ha kunnat klara det?
Och att liknande idéer hade presenterats förut förstår jag inte riktigt varför det skulle göra Hyperloop mer omöjligt att genomföra?
Tycker aldrig han säger att den skall vara omöjlig att genomföra. För andra saker som han har i sin serie om tekniker som inte fungerar så har det varit tvunget att bryta mot naturlagar för att kunna få fram det som önskas. Här känns det mer som stora tekniska problem som kan vara möjliga att lösa tekniskt.
Han är inte lika raljerande i den första film han gjorde. Det blir dock mer och mer raljerande för varje film. Jag har postat de två senaste av tre tror jag det är. Lär säkert bli fler.
Med att idéer hade presenterats förut menar han nog att ingen utveckling har skett inom området. Vet inte heller om det är så att någon teknologisk revolution har gjort det möjligt nyligen. På Mars lär dessa fungera mycket bättre eftersom man där inte verkar behöva några tuber med tryck på 0,001 atmosfär som förslaget för hyperloop för jorden ligger på. Atmosfärstrycket på Mars är på 0,01 atmosfär så det är ändå 10 gånger det som är tänkt för hyperloop på Jorden. På Mars lär det inte heller finnas några älgar eller måsar som är ivägen för kapslarna när de far iväg som gevärskulor.