Payloaden kanske är mer avancerad än en röd roadster, kan vara krångel med den, är en US airforce payload så få fram "sanningen" är troligen inte trivialt
En Falcon Heavy kräver tre Falcon block 5 steg. Man kommer att vilja samla ihop så mycket data om raketstegen man kan innan man använder en Falcon Heavy igen. Är inte heller nån brådska. Jag är väldigt säker på att de inte kommer att flyga en Falcon Heavy igen iår. Blir det iår så blir det typ i december.
En Falcon Heavy kräver tre Falcon block 5 steg. Man kommer att vilja samla ihop så mycket data om raketstegen man kan innan man använder en Falcon Heavy igen. Är inte heller nån brådska. Jag är väldigt säker på att de inte kommer att flyga en Falcon Heavy igen iår. Blir det iår så blir det typ i december.
Är en planerad Falcon Heavy uppskjutning i Oktober.
"Planerad" kommer att bli försenad. Vi kommer inte se en uppskjutning i oktober. Spacex(och andra launch providers) har en tendens att bli försenade ett flertal gånger. Bangabandhu 1 skulle först skickas upp i december sen blev det februari sen sas det april 5 det ändrades till april 24 som blev fjärde maj och det ändrades till sjunde maj innan det tillslut blev dags den 10 maj.
Samma sak om Iridum uppskjutningen den 19 maj försenad ett flertal gånger. Ursprungliga datumet var den 21 mars.
Falcon Heavy använde såvitt jag vet inte block 5. Sidoboosters var återanvända och hade titanfins. Mittboostern var specialförstäkt för att klara påfrestningen vid launch men inte heller den block 5.
Kanske kunden kräver nya steg och inte nåt med massa mil på mätaren? Finns det några oflugna pre block 5 kvar? Tror också vi får vänta till sent i höst eller tidigt nästa år
Serienummer 5YJRE1A34A1000686. Version 2.0 troligtvis byggd hösten 2009 och årsmodell 2010. Dock var den lite uppdaterad utseendemässigt till version 2.5. Ryktas tillhört Elons ex-fru
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.