Ready To Charge bilen vill inte ladda
Moderator: Redaktion
Ready To Charge bilen vill inte ladda
Sitter vid toftaholm och bilen vägrar att ladda, har bytt mellan 4 olika stolpar och står fortfarande bara Ready To Charge. Har startat om bilen men knapparna och bromspedal nere, men det hjälper inte. Någon som har en idé om hur jag ska göra? Tesla svarar inte...
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Ready To Charge bilen vill inte ladda
Ingen på road service som svarar? De kan nog snabbast ge dig svar på vad som är fel på bilen genom att fjärrfelsöka. Låter onekligen som att du har något problem med bilen, laddar andra bilar normalt där på SuCn?R2D2 skrev:Sitter vid toftaholm och bilen vägrar att ladda, har bytt mellan 4 olika stolpar och står fortfarande bara Ready To Charge. Har startat om bilen men knapparna och bromspedal nere, men det hjälper inte. Någon som har en idé om hur jag ska göra? Tesla svarar inte...
Har testat att ringa, de har stängt...
- NEO
- Teslaägare
Ringer du rätt nummer? De ska finnas tillgängliga 24/7, 365.R2D2 skrev:Har testat att ringa, de har stängt...
0775 88 80 36
Välj val 1 - emergency. Antagligen samma problem som jag hade för några dagar sedan. De kommer att skicka ut en mjukvaruuppdatering. Installera och sen kan du ladda igen.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Yes, ringde det numret. Valde dock alternativ 2 bara, ska testa alternativ 1 så fort jag kommer hem till svärmor och svärfar. Vi valde att åka dit istället, för att prova att ladda via 3fas.
Tack för hjälpen! Återkopplar med uppdatering!

Det funkar nu att ladda via UMC så verkar bara vara SuC som krånglar.R2D2 skrev:Yes, ringde det numret. Valde dock alternativ 2 bara, ska testa alternativ 1 så fort jag kommer hem till svärmor och svärfar. Vi valde att åka dit istället, för att prova att ladda via 3fas.
- NEO
- Teslaägare
Softwarefel dåR2D2 skrev:Det funkar nu att ladda via UMC så verkar bara vara SuC som krånglar.R2D2 skrev:Yes, ringde det numret. Valde dock alternativ 2 bara, ska testa alternativ 1 så fort jag kommer hem till svärmor och svärfar. Vi valde att åka dit istället, för att prova att ladda via 3fas.
- Korvspad
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/patrick27427
Hade samma problem för några veckor sedan. Gick inte att DC-ladda, varken på SuC eller andra snabbladdare. Vanlig AC-laddning gick bra däremot. Enligt Tesla var det ett känt mjukvarufel som det jobbades på. Manuella omstarter hjälpte inte men omstarten som sker när bilen går ner i viloläge skulle hjälpa enligt Tesla. Kom hem till slut efter lite AC-laddning och testade DC-laddning några dagar senare, vilket funkade fint. Har inte fått någon uppdatering sedan dess men SuC funkade fint för några dagar sedan. Håller tummarna att det kommer funka under hemresan imorgon.
People say nothing is impossible, but I do nothing every day.
Antagligen då så att uppdateringen min bara såg till att bilen gick i motsvarande viloläge, inte löste något egentligt problem. Kan man tvinga fram viloläge själv ? Annat än att vänta..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Jag är lite osäker på det här men jag har för mig att man ska hålla ner bromsen, sen välja Power off från Settings-menyn (tror samma ställe som parkeringsbroms syns) sen hålla kvar bromsen nedtryckt i minst 30 sek. Eller var det att man inte skulle trycka på något i minst 30 sek kanske?Laban skrev:Antagligen då så att uppdateringen min bara såg till att bilen gick i motsvarande viloläge, inte löste något egentligt problem. Kan man tvinga fram viloläge själv ? Annat än att vänta..
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Du kan forsøke dette.
Sett deg i bilen, så trykker du shut down og venter i minst 5 min og åpner så bildøren. I ventetiden må du ikke røre noe eller åpne dører. Ikke gjør noe som helst.
Sett deg i bilen, så trykker du shut down og venter i minst 5 min og åpner så bildøren. I ventetiden må du ikke røre noe eller åpne dører. Ikke gjør noe som helst.
Har inte försökt ringa till Tesla sen i fredags eftersom jag med lite lägre fart kom hem med 13% SoC.
Tack till personen jag pratade med i Toftaholm som övertygade mig att det var lugnt att åka den sträckan utan att ladda, jag är fortfarande lite "feg" med laddningen
Funkade som sagt att ladda via UMC och via laddboxen hemma.
Är nu vid SuC i Ulricehamn och bilen kan ladda igen, verkar som att viloläge som skrivits om tidigare fixade buggen eller vad det nu kan vara.
Tack till personen jag pratade med i Toftaholm som övertygade mig att det var lugnt att åka den sträckan utan att ladda, jag är fortfarande lite "feg" med laddningen

Funkade som sagt att ladda via UMC och via laddboxen hemma.
Är nu vid SuC i Ulricehamn och bilen kan ladda igen, verkar som att viloläge som skrivits om tidigare fixade buggen eller vad det nu kan vara.