M3 2021 tillbehör

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av Xeik »

Jag har bara haft nedanför dörrarna och framför bakhjulen på vår nuvarande + stänkskydd då. Och den har klarat sig bra.
Vi ska också byta till ny nu, och jag kommer göra likadant på den.
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av ElbilsChrippe »

Xeik skrev:
Jag har bara haft nedanför dörrarna och framför bakhjulen på vår nuvarande + stänkskydd då. Och den har klarat sig bra.
Vi ska också byta till ny nu, och jag kommer göra likadant på den.
Tjena, hade en svart M3LR förut med PPF på balk men inte dörr. Såg mycket repor sista året runt dörrhantag - gick bort i rekond men funderar på hela dörren med skydd, vad tror ni om det? Nya bilen blir vit dock - hur står sig dessa mot repor?
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1558
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av pefreli »

ElbilsChrippe skrev:
Xeik skrev:
Jag har bara haft nedanför dörrarna och framför bakhjulen på vår nuvarande + stänkskydd då. Och den har klarat sig bra.
Vi ska också byta till ny nu, och jag kommer göra likadant på den.
Tjena, hade en svart M3LR förut med PPF på balk men inte dörr. Såg mycket repor sista året runt dörrhantag - gick bort i rekond men funderar på hela dörren med skydd, vad tror ni om det? Nya bilen blir vit dock - hur står sig dessa mot repor?
Min 2 år gamla vita har klarat sig utmärkt utan något skydd alls. Microrepor runt dörrhandtag etc. ser jag inga trots 2 tonårsdöttrar med byggda naglar... :lol:
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Rally
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 nov 2020 16:08

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av Rally »

Hej alla, väntar på min M3P och läser intresserat detta forum. Är det någon som har erfarenhet av solskyddet för glastaket, blir det svalare?
billyohgren
Inlägg: 86
Blev medlem: 14 jan 2021 10:13

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av billyohgren »

Jag kollar runt lite gällande PPF nu, i Stockholm, och tänker tröskel och hundben. Wrapzone tar ca 3500kr.
Är det absolut ett måste med front, huv och en bit upp på dörrarna också?

Nu till stänkskydd, är det dessa man vill ha? https://hamphi.com/model-3/model-3-stan ... -abs-plast
Skall sättas på en 2021. Använder dessa befintliga monteringshål? Känns lagom kul att borra i en helt ny bil :D
Användarvisningsbild
Tobbelibobbe
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
Ort: Varberg

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av Tobbelibobbe »

Angående PPF:
Har förstått att trösklarna är extra utsatta, men hur är det med stötfångaren bakom bakhjulen? På min nuvarande bil är det området mkt mer påverkat än trösklar och dörrar.

Min idé är att sätta PPF på hela stötfångaren fram, trösklar (längre upp bakom bakdörren) och hela stötfångaren bak. Det sistnämnda både för att skydda mot stensprut och ilastningsskador m.m
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Användarvisningsbild
Jejk
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 14 feb 2021 15:20

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av Jejk »

Har ingen erfarenhet hur utsatt bilen är, men orkar inte bli irriterad i framtiden och tänker behålla bilen i minst 6 år så jag låter wrapzone ppf hela bilen när den kommer om cirkus 3-4 veckor.
Användarvisningsbild
Tunnis
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 mar 2021 15:22
Ort: Tyresö

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av Tunnis »

billyohgren skrev:
Jag kollar runt lite gällande PPF nu, i Stockholm, och tänker tröskel och hundben. Wrapzone tar ca 3500kr.
:D
Bil och glasdesign i Länna tog 2500kr för hundben+tröskel på min M3
MYLR my22
M3P my20
Volvo XC60 T8 my20
Mercedes GLC 350e my18
billyohgren
Inlägg: 86
Blev medlem: 14 jan 2021 10:13

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av billyohgren »

Tunnis skrev:
billyohgren skrev:
Jag kollar runt lite gällande PPF nu, i Stockholm, och tänker tröskel och hundben. Wrapzone tar ca 3500kr.
:D
Bil och glasdesign i Länna tog 2500kr för hundben+tröskel på min M3
Tack!
Har mailat dem om prisförslag på lite olika kombinationer :)

1. PPF på trösklarna och upp på ”hundbenen” bak och fram?

2. Samma som ovan plus en bit upp på dörrarna.

3. Samma som 1 och 2 men med front och huv också.

Det börjar bli dags för leverans snart så jag måste få tummen ur och boka en tid

EDIT: fick svar att trösklar och hundben går på 3500kr i Länna. Segt att jag inte fick samma pris :o
Användarvisningsbild
Bjorn84
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 jun 2021 06:40

Re: M3 2021 tillbehör

Inlägg av Bjorn84 »

Är det någon som kan rekommendera en USB-hubb? Fanns en till äldre M3 med inbyggt dolt fack för minnet men den verkar inte passa nya 2021-modellen.

Jag har tänkt ansluta ett extra USB-minne, en laddkabel till telefon som inte har trådlös laddning och en eller två gamingdosor.
Skriv svar