Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 25 feb 2021 14:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ErikHallq »

Holve skrev:
Har beställt en 3a genom autoplan men det syns inget när jag loggar in på kontot. Skall man göra nått för att beställningen skall synas eller är det bara att vänta?
Jag har genom Autoplan, det är bara att vänta. Den dyker upp i appen strax efter att du hämtat ut bilen.

När du fått bilen så, och ifall du inte ser skattkistan, så kontakta din säljare och förklara att du vill kunna dela din referal code och att du inte kan se det i appen. För tydligen kan de lägga bilen in på fel sätt ibland. Dock kommer du aldrig att se bilen på hemsidan, eller kunna köpa upgrades, men det gör ju inget. Det bör ju ändå ske genom Autoplan om du skaffar något uppdatering. Fördelen här är att man får premium connectivity gratis eftersom de inte har lyckats/ej orkat implementera något sätt för oss att kunna betala för det. :lol: Deras kundservice kan se VIN om du har fått ett, så fick jag tag i det :-)
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 249
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Holve »

ErikHallq skrev:
Holve skrev:
Har beställt en 3a genom autoplan men det syns inget när jag loggar in på kontot. Skall man göra nått för att beställningen skall synas eller är det bara att vänta?
Jag har genom Autoplan, det är bara att vänta. Den dyker upp i appen strax efter att du hämtat ut bilen.

När du fått bilen så, och ifall du inte ser skattkistan, så kontakta din säljare och förklara att du vill kunna dela din referal code och att du inte kan se det i appen. För tydligen kan de lägga bilen in på fel sätt ibland. Dock kommer du aldrig att se bilen på hemsidan, eller kunna köpa upgrades, men det gör ju inget. Det bör ju ändå ske genom Autoplan om du skaffar något uppdatering. Fördelen här är att man får premium connectivity gratis eftersom de inte har lyckats/ej orkat implementera något sätt för oss att kunna betala för det. :lol: Deras kundservice kan se VIN om du har fått ett, så fick jag tag i det :-)
Tack!
Då slipper jag gå in och kolla om det händer något i appen varje dag. Bara att vänta till november.
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Carman
Inlägg: 16
Blev medlem: 04 aug 2018 21:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Carman »

Slog till på en LR lagerbil med dragkrok igår. Återstår bara att sälja SR+en. Någon som har tips på en bilhandlare som kan ge något hyfsat pris?
Tabster
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 jul 2021 09:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tabster »

Carman skrev:
Slog till på en LR lagerbil med dragkrok igår. Återstår bara att sälja SR+en. Någon som har tips på en bilhandlare som kan ge något hyfsat pris?
Snyggt funnet! Inte det lättaste att hitta en LR med krok
Carman
Inlägg: 16
Blev medlem: 04 aug 2018 21:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Carman »

Tabster skrev:
Carman skrev:
Slog till på en LR lagerbil med dragkrok igår. Återstår bara att sälja SR+en. Någon som har tips på en bilhandlare som kan ge något hyfsat pris?
Snyggt funnet! Inte det lättaste att hitta en LR med krok
Gäller att bevaka Teslas sida 10-12 varje dag. Ibland har man flyt helt enkelt.
Användarvisningsbild
jonte89
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 21 jul 2021 13:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jonte89 »

Hej,
Hittade du en med WLTP 580 Km? Alltså den med LG batteri.
Mvh Jonte
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av maccis »

jonte89 skrev:
Hej,
Hittade du en med WLTP 580 Km? Alltså den med LG batteri.
Mvh Jonte
Beställde också en mic, då fanns det ”massor” av sådana tillgängliga. Många med drag. Sålde väl slut på en vecka.
Skulle gissa på att det var en 50st från början.
Användarvisningsbild
jonte89
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 21 jul 2021 13:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jonte89 »

Ok. Jag undrar om det skiljer i laddhastighet mellan det LG batteri som sitter i M3 LR MiC och det som sitter i M3 LR med Panasonics 82 kWh batteri? Har läst att det kan skilja upp till 10 min i laddtid från 10-90%. Någon som vet?
Carman
Inlägg: 16
Blev medlem: 04 aug 2018 21:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Carman »

jonte89 skrev:
Hej,
Hittade du en med WLTP 580 Km? Alltså den med LG batteri.
Mvh Jonte
Ja det blev en MIC.
Användarvisningsbild
tordy
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 feb 2019 11:47
Ort: Laholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tordy »

Nu är det påfyllt med lagerbilar igen, SR+ nu. Finns några med dragkrok.
Vill någon ha länk kan ni säga till :)
Screenshot_20210722-185544.jpg
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av maccis »

Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Skabb1 »

Är detta MIC-bilar med LFP?
Användarvisningsbild
carl-pedal
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 07 dec 2016 20:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av carl-pedal »

Oops, vi norpade den vita! Hoppas det går att ringa tesla imorgon och ångra oss på den vi beställde för en vecka sedan. Tack för tipset! Hann inte med referal om det inte går att lägga till efter bokningen? Isf är jag intresserad.
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7556
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mikebike »

carl-pedal skrev:
Oops, vi norpade den vita! Hoppas det går att ringa tesla imorgon och ångra oss på den vi beställde för en vecka sedan. Tack för tipset! Hann inte med referal om det inte går att lägga till efter bokningen? Isf är jag intresserad.
Det brukar gå att lägga till om man är snabb vid personlig kontakt.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
tordy
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 feb 2019 11:47
Ort: Laholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tordy »

carl-pedal skrev:
Oops, vi norpade den vita! Hoppas det går att ringa tesla imorgon och ångra oss på den vi beställde för en vecka sedan. Tack för tipset! Hann inte med referal om det inte går att lägga till efter bokningen? Isf är jag intresserad.
Det går att ringa Tesla och avboka den andra. De skulle till och med betala tillbaka den ena reservations avgiften sa de
Kan skicka referral i om till dig :)
Användarvisningsbild
tordy
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 feb 2019 11:47
Ort: Laholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tordy »

Skabb1 skrev:
Är detta MIC-bilar med LFP?
Enligt vin decoder är bilen jag beställt
Battery Type F = Lithium Battery - China
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

jonte89 skrev:
Ok. Jag undrar om det skiljer i laddhastighet mellan det LG batteri som sitter i M3 LR MiC och det som sitter i M3 LR med Panasonics 82 kWh batteri? Har läst att det kan skilja upp till 10 min i laddtid från 10-90%. Någon som vet?
Skall skilja typ 10 minuter för 10-90% ja, detta till trots att batteriet är ca 7 kWh mindre.
Användarvisningsbild
carl-pedal
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 07 dec 2016 20:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av carl-pedal »

Jahopp, ringde Tesla idag och fick veta att min ursprungliga beställning (vit SR+) fått ändrat levdatum från november till september som är samma som lagerbilarna. Det är ju riktigt najs!
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Användarvisningsbild
quaidr
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 jun 2021 21:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av quaidr »

Vi som många andra slog till på en MIC LR lagerbil och jag kollar nu på mer eller mindre viktiga tillbehör.

Vad jag förstår följer stänkskärmar fram med bilen numera för att undvika stenskott på tröskel, men är stänkskydden monterade vid leverans?

Jag har hört att originalstänkskärmarna inte är optimala pga uppsamling av grus så jag tänker byta till andra fram och bak någon gång efter leverans men original är väl bättre än inget tills dess att jag bytt. Hur tänker ni andra kring detta? Behövs stänkskärmarna eller är det lika bra att lägga stenskottsskyddsfilm på utsatta delar istället? Ser kanske bättre ut om inte annat…
Användarvisningsbild
Tabster666
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 jun 2021 08:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tabster666 »

Till er som väntar på en bil, så finns möjligheten att kolla vilken båt den är på, om det är så att man fått VIN nummer samt att den är lastad på en av Hoegh's båtar.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Model 3 LR AWD 2021
Användarvisningsbild
Bjorn84
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 jun 2021 06:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjorn84 »

quaidr skrev:
Vi som många andra slog till på en MIC LR lagerbil och jag kollar nu på mer eller mindre viktiga tillbehör.

Vad jag förstår följer stänkskärmar fram med bilen numera för att undvika stenskott på tröskel, men är stänkskydden monterade vid leverans?

Jag har hört att originalstänkskärmarna inte är optimala pga uppsamling av grus så jag tänker byta till andra fram och bak någon gång efter leverans men original är väl bättre än inget tills dess att jag bytt. Hur tänker ni andra kring detta? Behövs stänkskärmarna eller är det lika bra att lägga stenskottsskyddsfilm på utsatta delar istället? Ser kanske bättre ut om inte annat…
Stänkskärmarna är monterade. Sen medföljer några som är lite längre. Jag har köpt till ett helt set till och har monterat på bak. Gillade original mera då de var i gumma jämfört med hårdplast på de jag köpte till.
PCS7
Inlägg: 6
Blev medlem: 06 jul 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PCS7 »

Tabster666 skrev:
Till er som väntar på en bil, så finns möjligheten att kolla vilken båt den är på, om det är så att man fått VIN nummer samt att den är lastad på en av Hoegh's båtar.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Tack! Min ser ut att vara beräknad att anlända till Oslo den 16/8. Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta därifrån till Sverige sen? Hade verkligen suttit fint att hinna provköra en del under semestern i Augusti!

Sent from my XQ-AS52 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 700
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lophornis »

PCS7 skrev:
Tabster666 skrev:
Till er som väntar på en bil, så finns möjligheten att kolla vilken båt den är på, om det är så att man fått VIN nummer samt att den är lastad på en av Hoegh's båtar.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Tack! Min ser ut att vara beräknad att anlända till Oslo den 16/8. Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta därifrån till Sverige sen? Hade verkligen suttit fint att hinna provköra en del under semestern i Augusti!

Sent from my XQ-AS52 using Tapatalk
Tror inte några Svenska bilar hamnar i Oslo först. Alla bilar till Norden går väl genom Holland
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
PCS7
Inlägg: 6
Blev medlem: 06 jul 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PCS7 »

Lophornis skrev:
PCS7 skrev:
Tabster666 skrev:
Till er som väntar på en bil, så finns möjligheten att kolla vilken båt den är på, om det är så att man fått VIN nummer samt att den är lastad på en av Hoegh's båtar.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Tack! Min ser ut att vara beräknad att anlända till Oslo den 16/8. Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta därifrån till Sverige sen? Hade verkligen suttit fint att hinna provköra en del under semestern i Augusti!

Sent from my XQ-AS52 using Tapatalk
Tror inte några Svenska bilar hamnar i Oslo först. Alla bilar till Norden går väl genom Holland
Nu när jag tittar en extra gång så ser jag att det står discharge port: Zeebrugge. Bör väl ändå inte ta fasligt lång tid från Belgien till Sverige ändå?

Sent from my XQ-AS52 using Tapatalk
Användarvisningsbild
code rob
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 06 jul 2021 13:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av code rob »

Tabster666 skrev:
Till er som väntar på en bil, så finns möjligheten att kolla vilken båt den är på, om det är så att man fått VIN nummer samt att den är lastad på en av Hoegh's båtar.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Min LR (lagerbil beställd 6:e juli) verkar inte vara på Hoegs :(

Ingen som hittat någon trackingfunktion för de andra båtarna?
Skriv svar