Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
guinness
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 07 sep 2017 09:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av guinness »

code rob skrev:
Min LR (lagerbil beställd 6:e juli) verkar inte vara på Hoegs :(

Ingen som hittat någon trackingfunktion för de andra båtarna?
https://www.marinetraffic.com
MY -22 och M3 -20
#teamblue #teamwhite
Tabster
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 jul 2021 09:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tabster »

code rob skrev:
Tabster666 skrev:
Till er som väntar på en bil, så finns möjligheten att kolla vilken båt den är på, om det är så att man fått VIN nummer samt att den är lastad på en av Hoegh's båtar.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Min LR (lagerbil beställd 6:e juli) verkar inte vara på Hoegs :(

Ingen som hittat någon trackingfunktion för de andra båtarna?
Intressant, har du tur så är den på en tidigare båt från Shanghai. Beställde samma dag som du, och trodde faktiskt att bilen redan var på en båt då .... ”in transit”, men den packades först den 11:e på ”Oslo”.
Användarvisningsbild
Wixz
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 12 jul 2021 15:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wixz »

Tabster skrev:
code rob skrev:
Tabster666 skrev:
Till er som väntar på en bil, så finns möjligheten att kolla vilken båt den är på, om det är så att man fått VIN nummer samt att den är lastad på en av Hoegh's båtar.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Min LR (lagerbil beställd 6:e juli) verkar inte vara på Hoegs :(

Ingen som hittat någon trackingfunktion för de andra båtarna?
Intressant, har du tur så är den på en tidigare båt från Shanghai. Beställde samma dag som du, och trodde faktiskt att bilen redan var på en båt då .... ”in transit”, men den packades först den 11:e på ”Oslo”.
Jag beställde min den 8:e och kan också se att den är på HÖEGH OSLO och kommer lastas av i Zeebrugge den 16/8. Troligen läggs de ut så fort leveransen är planerad.
Användarvisningsbild
MarcusKovik
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 22 jul 2021 01:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MarcusKovik »

Hej på er.
Beställde en LR M3 i juni med lev i november.
Frenetiskt uppdaterande på hemsidan sedan dess dök ju dessa Kina bilar upp.
Det 6/7 var det kalas in på småtimmarna med dart och pilsnerdricka, när jag skulle krypa till sängs 03.30 kollade jag hemsidan som vanligt och där var de. Nöp en vit.
Med detta sagt :) Hur har ni fått tag i era VIN nummer?
Får man detta efter erlagd slutbetalning?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zalman3 »

Varför är det leveranstid augusti för M3P.
Men november för övriga modeller?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 694
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lophornis »

Varför kör inte Tesla bilarna till Europa med tåg istället båt?
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

Lophornis skrev:
Varför kör inte Tesla bilarna till Europa med tåg istället båt?
Logistiken är inte hållbar för det.. då menar jag inte miljömässigt utan logistiken skulle bli hopplös på det sättet.

De skickar ca 5-8000st bilar på en färja.
Hildah
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 jul 2021 11:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hildah »

MarcusKovik skrev:
Hej på er.
Beställde en LR M3 i juni med lev i november.
Frenetiskt uppdaterande på hemsidan sedan dess dök ju dessa Kina bilar upp.
Det 6/7 var det kalas in på småtimmarna med dart och pilsnerdricka, när jag skulle krypa till sängs 03.30 kollade jag hemsidan som vanligt och där var de. Nöp en vit.
Med detta sagt :) Hur har ni fått tag i era VIN nummer?
Får man detta efter erlagd slutbetalning?
På min handpenningsfaktura och slutfaktura så finns det ett fält som heter "Fordonets chassinummer" som ska vara VIN-numret. Annars kan du högerklicka på sidan och visa källkod och söka efter "LRW" som ska vara VIN-numret för alla MIC M3.
Model 3 Long Range 2021, MiC (aug-sep)
Användarvisningsbild
code rob
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 06 jul 2021 13:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av code rob »

Tabster skrev:
code rob skrev:
Tabster666 skrev:
Till er som väntar på en bil, så finns möjligheten att kolla vilken båt den är på, om det är så att man fått VIN nummer samt att den är lastad på en av Hoegh's båtar.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Min LR (lagerbil beställd 6:e juli) verkar inte vara på Hoegs :(

Ingen som hittat någon trackingfunktion för de andra båtarna?
Intressant, har du tur så är den på en tidigare båt från Shanghai. Beställde samma dag som du, och trodde faktiskt att bilen redan var på en båt då .... ”in transit”, men den packades först den 11:e på ”Oslo”.
Idag när jag kollar på Hoeg's "my cargo", så får jag träff på mitt VIN-nummer. Igår fick jag ingen träff.

Så, samma info här som för de andra, åkte iväg 11/7 och ska, om jag läser det rätt, vara framme i Zeebrugge 16/8.
Användarvisningsbild
carl-pedal
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 07 dec 2016 20:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av carl-pedal »

Oj vad det går undan! Beställde en SR+ för två veckor sedan och min åker på en båt från kina (Hoegh Target) som anländer Belgien den 8 augusti. Spännande!
Från början var det november som gällde men det byttes tydligen omgående till en lagerbil.
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Tabster
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 jul 2021 09:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tabster »

carl-pedal skrev:
Oj vad det går undan! Beställde en SR+ för två veckor sedan och min åker på en båt från kina (Hoegh Target) som anländer Belgien den 8 augusti. Spännande!
Från början var det november som gällde men det byttes tydligen omgående till en lagerbil.
Blir spännande att höra när du får ett satt leveransdatum, ungefär hur lång tid det tar från Zeebrugge till Sverige och leverans till kund
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kenjon »

Det brukar väl ligga på 10-14 dagar.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 694
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lophornis »

Stänger båtarna av sina positioner ibland för vissa av båtarna från Kina har inte uppdaterats på flera dagar.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Wixz
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 12 jul 2021 15:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wixz »

Tabster skrev:
carl-pedal skrev:
Oj vad det går undan! Beställde en SR+ för två veckor sedan och min åker på en båt från kina (Hoegh Target) som anländer Belgien den 8 augusti. Spännande!
Från början var det november som gällde men det byttes tydligen omgående till en lagerbil.
Blir spännande att höra när du får ett satt leveransdatum, ungefär hur lång tid det tar från Zeebrugge till Sverige och leverans till kund
Jag reagerade på att det stod att min bil skulle vara framme 16/8 och jag har prel lev den 17/8 om det tar 10-14 dagar från Zeebrugge. Jag misstänker att 16/8 som står på min bil kan vara när den anländer till slutdestinationen. Anledningen till att jag misstänker detta är för att när jag tittar på HÖEGH OSLO på Marinetraffic så ska den vara framme 03/08 :)

HÖEGH TARGET som någon hade sin bil på här är enligt Marinetraffic redan i hamn sedan ett dygn tillbaka :)
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av R2_m3 »

Wixz skrev:
[

HÖEGH TARGET som någon hade sin bil på här är enligt Marinetraffic redan i hamn sedan ett dygn tillbaka :)
Ja den har alltså kommit fram till Suez, inte Zeebrugge. Därifrån tar det väl en vecka till eller så innan i hamn i Zeebrugge.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 45/zoom:10


/Arto
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av maccis »

Wixz skrev:
Tabster skrev:
carl-pedal skrev:
Oj vad det går undan! Beställde en SR+ för två veckor sedan och min åker på en båt från kina (Hoegh Target) som anländer Belgien den 8 augusti. Spännande!
Från början var det november som gällde men det byttes tydligen omgående till en lagerbil.
Blir spännande att höra när du får ett satt leveransdatum, ungefär hur lång tid det tar från Zeebrugge till Sverige och leverans till kund
Jag reagerade på att det stod att min bil skulle vara framme 16/8 och jag har prel lev den 17/8 om det tar 10-14 dagar från Zeebrugge. Jag misstänker att 16/8 som står på min bil kan vara när den anländer till slutdestinationen. Anledningen till att jag misstänker detta är för att när jag tittar på HÖEGH OSLO på Marinetraffic så ska den vara framme 03/08 :)

HÖEGH TARGET som någon hade sin bil på här är enligt Marinetraffic redan i hamn sedan ett dygn tillbaka :)
Den 3/8 ska den vara framme vid Suez kanalen.
Användarvisningsbild
Wixz
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 12 jul 2021 15:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wixz »

R2_m3 skrev:
Wixz skrev:
[

HÖEGH TARGET som någon hade sin bil på här är enligt Marinetraffic redan i hamn sedan ett dygn tillbaka :)
Ja den har alltså kommit fram till Suez, inte Zeebrugge. Därifrån tar det väl en vecka till eller så innan i hamn i Zeebrugge.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 45/zoom:10


/Arto
Ahhh, såg det nu. Rimligt!
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walker »

Sedan ska den också IGENOM Suez….
Det vi ju hur det kan gå…. ;) :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Elbaz
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 maj 2021 07:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Elbaz »

Hur lyckas jag ta reda på vilket fartyg min bil är på? :roll:
Beställde en m3p 21/6, har varit dödstyst från tesla men häromdagen såg jag en slutfaktura på kontot med ett vin nr och preliminärt levdatum den 10/8 med ett fönster från 2/8 -16/8 om man tittar på översikten på hemsidan. Vin startar på LRW så den bör komma från Shanghai om jag förstått rätt? Får inte någon träff på vin när jag försöker söka på olika fraktbolagssidor som man tipsat om heller.

Olidlig väntan!!!
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av R2_m3 »

Ser nu att HOEGH TARGETs kommit igenom Suez och nästa stopp är Pireus i Grekland. så inte Zeebrugge (än i alla fall)
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Haze »

Oups har ett vin nummer men vet ej hur jag ska kolla på vilken båt den kommer med.
Kan någon förklara hur man gör? ... så jag kan börja dregla:)
Ett LRW nummer är det i alla fall.
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
code rob
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 06 jul 2021 13:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av code rob »

Haze skrev:
Oups har ett vin nummer men vet ej hur jag ska kolla på vilken båt den kommer med.
Kan någon förklara hur man gör? ... så jag kan börja dregla:)
Ett LRW nummer är det i alla fall.
God chans att den är med på ett av Hoeghs fartyg. Du kan i så fall söka på VIN här:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Om du inte får någon träff är det inte säkert att den inte är med på något av deras fartyg. När jag hittade mitt VIN så sökte jag och fick ingen träff, men efter några dagar så fick jag det.

Jag är ingen expert, så är inte säker. Men om du får träff och delivery date är 16/8 så tror jag att den är på Hoegh Oslo, annars så är den nog på Hoegh Target. EDIT: Såg nu att det ju står klart och tydligt på sidan vilket fartyg den är med på :oops:

Kan notera att Hoegh Oslo just kommit tillbaka på "radarn" efter 10 dagar på öppna havet, och är på väg upp till Suezkanalen nu... :)
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Haze »

code rob skrev:
Haze skrev:
Oups har ett vin nummer men vet ej hur jag ska kolla på vilken båt den kommer med.
Kan någon förklara hur man gör? ... så jag kan börja dregla:)
Ett LRW nummer är det i alla fall.
God chans att den är med på ett av Hoeghs fartyg. Du kan i så fall söka på VIN här:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Om du inte får någon träff är det inte säkert att den inte är med på något av deras fartyg. När jag hittade mitt VIN så sökte jag och fick ingen träff, men efter några dagar så fick jag det.

Jag är ingen expert, så är inte säker. Men om du får träff och delivery date är 16/8 så tror jag att den är på Hoegh Oslo, annars så är den nog på Hoegh Target. EDIT: Såg nu att det ju står klart och tydligt på sidan vilket fartyg den är med på :oops:

Kan notera att Hoegh Oslo just kommit tillbaka på "radarn" efter 10 dagar på öppna havet, och är på väg upp till Suezkanalen nu... :)
Nej jag såg den inte där:(
Det stod på hemsidan att den skulle till drammen först men jag antar att den byter kurs på sverige sen eller hur fungerar det?
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Haze »

Har nu surfat en del på olika sidor som lovar att tala om var "min" tesla är...ingen lyckas skaka fram den.
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Elbaz
Inlägg: 16
Blev medlem: 22 maj 2021 07:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Elbaz »

Jag lyckades få fram vilken båt min är på, direkt från tesla efter lite smörande :roll:

Passero heter fartyget.
Just nu är den påväg mot Grekland

Jag hade ett preliminärt datum den 10/8 dock står det 16e - 26e på översikten. Mitt vin nummer börjar på 297xxx. Så om någon har ett liknande nummer kan man nog anta att den befinner sig på samma ;)
Skriv svar