App store

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

App store

Inlägg av Haze »

Hej...det finns ingen app store i min Tesla va?
Kan ju sakna en del appar och speciellt en mejlklient.

Var och "tankade" lite på en supercharger och fick lite tråkigt och tänkte jag skulle kolla igenom menyerna (hämtade bilen i måndags).

Mvh Hasse
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: App store

Inlägg av Bjelke »

Nej inget sånt i Tesla (än iaf)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: App store

Inlägg av martinot »

Haze skrev:
Hej...det finns ingen app store i min Tesla va?
Kan ju sakna en del appar och speciellt en mejlklient.

Var och "tankade" lite på en supercharger och fick lite tråkigt och tänkte jag skulle kolla igenom menyerna (hämtade bilen i måndags).

Mvh Hasse
Tyvärr inte. Klar miss av Tesla att inte ha det tycker jag.

Helt klart en missad möjlighet!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: App store

Inlägg av Haze »

Tack för info
Håller helt med, lite spartanskt i deras menyer:)
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: App store

Inlägg av martinot »

Haze skrev:
Tack för info
Håller helt med, lite spartanskt i deras menyer:)
Nja, där håller jag inte alls med. :)

Är ju grymt trevligt och effektivt gränssnitt tycker jag! Enligt mig ett bland de absolut bästa på marknaden i min erfarenhet (som visserligen inte är 100% av alla bilar).

Gällande spel, funktioner, så tycker jag personligen att alla Teslor är extremt välutrustade från start! Vilken bil tycket du har mer och bättre mjukvara (så att jag förstår din kommentar bättre, säger inte att den är absolut fel)?

Men jag hade ändå gärna sett en appstore, så man kan installera nya kul och praktiska funktioner/appar. Det sagt så är de enda bilar jag känner till som har en appstore, PS2 (och motsvarande Volvobilar).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: App store

Inlägg av Haze »

martinot skrev:
Haze skrev:
Tack för info
Håller helt med, lite spartanskt i deras menyer:)
Nja, där håller jag inte alls med. :)

Är ju grymt trevligt och effektivt gränssnitt tycker jag! Enligt mig ett bland de absolut bästa på marknaden i min erfarenhet (som visserligen inte är 100% av alla bilar).

Gällande spel, funktioner, så tycker jag personligen att alla Teslor är extremt välutrustade från start! Vilken bil tycket du har mer och bättre mjukvara (så att jag förstår din kommentar bättre, säger inte att den är absolut fel)?

Men jag hade ändå gärna sett en appstore, så man kan installera nya kul och praktiska funktioner/appar. Det sagt så är de enda bilar jag känner till som har en appstore, PS2 (och motsvarande Volvobilar).

Nja det kunde ju ha varit en appstore så man kunde välja valfria appar men visst det finns godis i bilen:)
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: App store

Inlägg av martinot »

Haze skrev:
martinot skrev:
Haze skrev:
Tack för info
Håller helt med, lite spartanskt i deras menyer:)
Nja, där håller jag inte alls med. :)

Är ju grymt trevligt och effektivt gränssnitt tycker jag! Enligt mig ett bland de absolut bästa på marknaden i min erfarenhet (som visserligen inte är 100% av alla bilar).

Gällande spel, funktioner, så tycker jag personligen att alla Teslor är extremt välutrustade från start! Vilken bil tycket du har mer och bättre mjukvara (så att jag förstår din kommentar bättre, säger inte att den är absolut fel)?

Men jag hade ändå gärna sett en appstore, så man kan installera nya kul och praktiska funktioner/appar. Det sagt så är de enda bilar jag känner till som har en appstore, PS2 (och motsvarande Volvobilar).

Nja det kunde ju ha varit en appstore så man kunde välja valfria appar men visst det finns godis i bilen:)
Jo, jag skulle verkligen vilja se det. Håller med 100%.

Men som sagt; inte många andra bilar som har det heller (förutom PS2).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1434
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: App store

Inlägg av kenjon »

Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: App store

Inlägg av Haze »

Har inte provat än men ska göra det sen, tack för tipset:)
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Användarvisningsbild
Haze
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 22 feb 2020 09:13

Re: App store

Inlägg av Haze »

Hmmm har testat lite mer. Kändes skönt att de hade en webbrowser i alla fall, men blev snart varse om att den webbrowsern inte har lämnat 90-talet....dvs helt utan tabbar.
Det som finns i browsern är bara favoriter. Finns det några som helst inställningar för browsern?
Vad är det för browser, är det chromium eller nåt annat i botten?
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Skriv svar