Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vesslans »

Jag har den 10/12 (Malmö) på fakturan men de har sagt till mig att det blir vecka 50.
Användarvisningsbild
M3LR22
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3LR22 »

Chattade precis med Tesla och enligt dem skulle det inte vara någon försening på min LR 9/12. SMS skulle snart skickas ut..
FruB
Inlägg: 29
Blev medlem: 01 nov 2021 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av FruB »

M3LR22 skrev:
Chattade precis med Tesla och enligt dem skulle det inte vara någon försening på min LR 9/12. SMS skulle snart skickas ut..
Åh hur kan man chatta med tesla, mejlat men ej fått svar ännu.
Användarvisningsbild
M3LR22
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3LR22 »

Pratbubblan på deras hemsida där du beställer bil.
FruB
Inlägg: 29
Blev medlem: 01 nov 2021 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av FruB »

M3LR22 skrev:
Pratbubblan på deras hemsida där du beställer bil.
Aha, den syns inte i mobilen, men hittade via datorn ;-) fick dock inget besked i chatten mer än att så fort de vet får vi veta.
Kothich
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 sep 2021 21:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kothich »

r_b skrev:
Kothich skrev:
Olten skrev:
M3LR22 skrev:
Önskar att jag hade kunnat haft den där "härliga" känslan.. Aldrig varit så frustrerad och längtansfull som jag är nu.. på slutfakturan står det preliminär leverans 9/12 men fortfarande inte fått mess om bokning av tid.. argh!! bryter ihop inombords. :lol:
Du är inte ensam, samma datum och inga meddelanden, Teslan ankommer rent fysiskt Trosta den 7/12 med prel lev 9/12 :D

Har också 9/12 enligt fakturan men 1-15 december i appen! Sjukt taggad just nu men väntan är jobbig!
Exakt samma som mig, vi kanske ses där då :)
Mejlade med min säljare och hon sa att bilen beräknas komma den 6/12 och att det blir leverans strax efter. Hon poängterade också att det var preliminära tider och att det kan komma att ändras. Känns ändå hoppfullt!
Användarvisningsbild
Freddddie
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 aug 2021 22:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Freddddie »

lav1 skrev:
Tidigare datum var 29 november - 13 december med prel. leveransdatum 9 december. Model 3 LR med upphämtning Göteborg.
Nu står det Uppskattad leveranstid: December 05 – December 17 på mitt Tesla konto. Och fortfarande inget SMS :(
Samma sak hände precis med mig. Uppskattad leverans i Göteborg ändrades från 29:e - 13:e till 5:e - 17:e. Lite retligt då leveransen kändes riktigt nära nu och så blir det åtminstone 1 vecka fördröjt.
Användarvisningsbild
M3LR22
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3LR22 »

En veckas försening känns inte riktigt mänskligt :lol:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

M3LR22 skrev:
En veckas försening känns inte riktigt mänskligt :lol:
:lol: Näe ibland känns det som en evighet…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

När man får det beryktade SMS:et, får man normalt välja mellan 1-2-3 dagar och lite olika tider om man är snabb?
Eller blir man tilldelad en specifik tid och dag direkt bara? Som ej går att ändra?
Användarvisningsbild
mattan
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 02 jul 2021 12:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mattan »

lav1 skrev:
När man får det beryktade SMS:et, får man normalt välja mellan 1-2-3 dagar och lite olika tider om man är snabb?
Eller blir man tilldelad en specifik tid och dag direkt bara? Som ej går att ändra?
När jag gick in på länken som var i SMS:et så kunde jag välja mellan två dagar och alla tidpunkter fanns då tillgängliga på bägge dessa datum (från 09:00-17:20).
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

Jag fick en dag enbart, men från 10-16, med 20 minuter mellan varje tid samt en lucka för lunch typ.
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vesslans »

Per Sundqvist skrev:
Vi testar imorgon med car.info
Fortfarande inget, varför tar det sådan tid :D
Användarvisningsbild
PFall
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 nov 2021 13:29

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PFall »

Vesslans skrev:
Per Sundqvist skrev:
Vi testar imorgon med car.info
Fortfarande inget, varför tar det sådan tid :D
Läste nånstans att nästa uppdatering är imorgon 2/12
Användarvisningsbild
Per Sundqvist
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 02 okt 2021 17:14
Ort: Bromma

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Per Sundqvist »

Kollade oxå, men ingen träff på car.info. Då får vi prova imorgon igen
FruB
Inlägg: 29
Blev medlem: 01 nov 2021 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av FruB »

Jag hittar inte heller vår bil på ex Carinfo men på carvertical.com fick jag träff :) dock är jag inte sugen på att betala för att få veta vad som står.
Betyder detta att bilen redan är i Sverige isf?
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

FruB skrev:
Jag hittar inte heller vår bil på ex Carinfo men på carvertical.com fick jag träff :) dock är jag inte sugen på att betala för att få veta vad som står.
Betyder detta att bilen redan är i Sverige isf?
Nej, det betyder inte att bilen finns i Sverige. Carvertical är en Amerikansk site och den läser ur VIN-koden att det rör sig om en Tesla. Inte säkert att du får något alls ur numret om du betalar. Du kommer definitivt inte få ett svenskt regnummer den vägen iaf.
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

Per Sundqvist skrev:
Kollade oxå, men ingen träff på car.info. Då får vi prova imorgon igen

Kollade precis i bilregistret, alltså det som Transportstyrelsen äger. Ingen träff på mitt VIN där heller ännu trots att det uppdateras dagligen.

Jag har inte fått ett sms för upphämtning men har preliminär upphämtning 3 - 15 december enligt appen (ursprungligen 28 nov - 12 dec) och enl och t slutfakturan 9 dec. Gissar att du har något liknande.
Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vesslans »

Bira skrev:
Per Sundqvist skrev:
Kollade oxå, men ingen träff på car.info. Då får vi prova imorgon igen

Kollade precis i bilregistret, alltså det som Transportstyrelsen äger. Ingen träff på mitt VIN där heller ännu trots att det uppdateras dagligen.

Jag har inte fått ett sms för upphämtning men har preliminär upphämtning 3 - 15 december enligt appen (ursprungligen 28 nov - 12 dec) och enl och t slutfakturan 9 dec. Gissar att du har något liknande.
Hur söker man där utan att ha registreringsnummer?
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

Vesslans skrev:
Bira skrev:
Per Sundqvist skrev:
Kollade oxå, men ingen träff på car.info. Då får vi prova imorgon igen

Kollade precis i bilregistret, alltså det som Transportstyrelsen äger. Ingen träff på mitt VIN där heller ännu trots att det uppdateras dagligen.

Jag har inte fått ett sms för upphämtning men har preliminär upphämtning 3 - 15 december enligt appen (ursprungligen 28 nov - 12 dec) och enl och t slutfakturan 9 dec. Gissar att du har något liknande.
Hur söker man där utan att ha registreringsnummer?
Man har ett jobb där man kommer åt bilregistret ;)
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av 100procent »

Nu har car.info uppdaterat sina system. Nästa uppdatering är 10e dec.
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

100procent skrev:
Nu har car.info uppdaterat sina system. Nästa uppdatering är 10e dec.
Vart hittar du den informationen? Jag trodde car.info synkades dagligen eller gjorde uppslag mot andra system direkt när man sökte?
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av 100procent »

zelest skrev:
100procent skrev:
Nu har car.info uppdaterat sina system. Nästa uppdatering är 10e dec.
Vart hittar du den informationen? Jag trodde car.info synkades dagligen eller gjorde uppslag mot andra system direkt när man sökte?
Sök på en random bil, sen går du ner i sidan. Finns då en grön text där det står:

Information from the Swedish authorities regarding owner change, in traffic and inspections was last updated 2021-12-01. Next update is scheduled for 2021-12-10.
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

100procent skrev:
zelest skrev:
100procent skrev:
Nu har car.info uppdaterat sina system. Nästa uppdatering är 10e dec.
Vart hittar du den informationen? Jag trodde car.info synkades dagligen eller gjorde uppslag mot andra system direkt när man sökte?
Sök på en random bil, sen går du ner i sidan. Finns då en grön text där det står:

Information from the Swedish authorities regarding owner change, in traffic and inspections was last updated 2021-12-01. Next update is scheduled for 2021-12-10.
Kanske jag som är hopplöst positiv, men det kanske är så ofta dom synkar befintlig data i deras system? Söker man på ett VIN inte finns så kanske den gör uppslag mot Trafikverket oftare?

Mitt VIN går ej att söka på ännu, men båten anländer till hamnen inom en timme nu och jag antar att registrering och så sker då? Innan den kommer till Sverige dvs. Jag ska fortsätta söka på car.info och kan ju enkelt bekräfta om det är var 10:e dag det synkas eller ej. :)
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
r_b
Inlägg: 22
Blev medlem: 02 nov 2021 16:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av r_b »

Bira skrev:
Vesslans skrev:
Bira skrev:
Per Sundqvist skrev:
Kollade oxå, men ingen träff på car.info. Då får vi prova imorgon igen

Kollade precis i bilregistret, alltså det som Transportstyrelsen äger. Ingen träff på mitt VIN där heller ännu trots att det uppdateras dagligen.

Jag har inte fått ett sms för upphämtning men har preliminär upphämtning 3 - 15 december enligt appen (ursprungligen 28 nov - 12 dec) och enl och t slutfakturan 9 dec. Gissar att du har något liknande.
Hur söker man där utan att ha registreringsnummer?
Man har ett jobb där man kommer åt bilregistret ;)
Vad tar du för denna service? ;)
Skriv svar