Baklucka öppnades av sig själv?!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Baklucka öppnades av sig själv?!

Inlägg av Imolarot »

Är det någon som varit med om att helt plötsligt få en notis om att ens baklucka är öppen och mycket riktigt när jag kontrollerade så var bakluckan öppen. Bilen stod låst i ett garage, pillade inte med telefonen så kom inte åt något av misstag eller så.

Känns tryggt att den bara öppnar bakluckan och låter folk länsa ibland... :D

Som tur är kan man ju stänga luckan via appen med men det gäller ju att se notisen i tid också. Är bara jag som har tillgång till bilen/appen och har inte signat upp på någon tredjepartstjänst som har min API-nyckel eller liknande.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Baklucka öppnades av sig själv?!

Inlägg av Dexter86 »

Fantastiskt värre :roll: :shock:
Tur den inte börjat öppna dörrarna … ännu
Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Re: Baklucka öppnades av sig själv?!

Inlägg av Imolarot »

Jag hoppas innerligt det var en engångsföreteelse för annars är det sinnes…
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Baklucka öppnades av sig själv?!

Inlägg av themax »

Troligtvis behöver du byta knappen till bakluckan. Hände mig också och det var knappen det var fel på. Lägg ett serviceärende.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Re: Baklucka öppnades av sig själv?!

Inlägg av Imolarot »

themax skrev:
Troligtvis behöver du byta knappen till bakluckan. Hände mig också och det var knappen det var fel på. Lägg ett serviceärende.
Okej, får kolla på det då. Men skumt att den kan öppna när den är låst och larmad... Men skriver ett ärende så ser vi. Tack!
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 234
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Baklucka öppnades av sig själv?!

Inlägg av wector »

Jupp, min gör lika. Men jag har en -19 så den låser bara upp men åker inte upp som tur är. Man kan inte öppna den med knappen längre heller så gissar att det är den som glappar.
Dock så öppnar den väl inte om bilen är låst?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Baklucka öppnades av sig själv?!

Inlägg av themax »

Imolarot skrev:
themax skrev:
Troligtvis behöver du byta knappen till bakluckan. Hände mig också och det var knappen det var fel på. Lägg ett serviceärende.
Okej, får kolla på det då. Men skumt att den kan öppna när den är låst och larmad... Men skriver ett ärende så ser vi. Tack!
Det var likadant för mig. Låst bil kunde plötsligt öppna bakluckan. Men jag har en -19, så den fortsatte vara stängd i alla fall …
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Baklucka öppnades av sig själv?!

Inlägg av themax »

wector skrev:
Jupp, min gör lika. Men jag har en -19 så den låser bara upp men åker inte upp som tur är. Man kan inte öppna den med knappen längre heller så gissar att det är den som glappar.
Dock så öppnar den väl inte om bilen är låst?
Jo, tyvärr.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Re: Baklucka öppnades av sig själv?!

Inlägg av Imolarot »

wector skrev:
Jupp, min gör lika. Men jag har en -19 så den låser bara upp men åker inte upp som tur är. Man kan inte öppna den med knappen längre heller så gissar att det är den som glappar.
Dock så öppnar den väl inte om bilen är låst?
Jo, bakluckan stod helt öppen tyvärr.
Skriv svar