USA, M3 LR går inte längre att beställa

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: USA, M3 LR går inte längre att beställa

Inlägg av spacecoin »

SwedishAdvocate är en fundis. Ingen idé att försöka omvända. Tesla finns bara för världens utveckling mot en ljusare framtid och inte som alla andra aktiebolag som går ut på att berika ägarna. Elon säger aldrig halvsanningar eller spinner utan är 100% transparent. Tesla Vision är mycket bättre än radar och att det beslutet sammanfaller med komponent-brist på just radar kan ju inte Tesla rå för. Osv.

När man börjar tror på ett företags mission statement som någon slags sanning och grund för argumentation bör man läggas in enligt mig.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: USA, M3 LR går inte längre att beställa

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev:
SwedishAdvocate är en fundis. Ingen idé att försöka omvända. Tesla finns bara för världens utveckling mot en ljusare framtid och inte som alla andra aktiebolag som går ut på att berika ägarna. Elon säger aldrig halvsanningar eller spinner utan är 100% transparent. Tesla Vision är mycket bättre än radar och att det beslutet sammanfaller med komponent-brist på just radar kan ju inte Tesla rå för. Osv.

När man börjar tror på ett företags mission statement som någon slags sanning och grund för argumentation bör man läggas in enligt mig.
I den här tråden har jag diskuterat ämnet samt Teslas Mission statement. Och som vanligt kommer du och drar upp allsköns massa andra saker.

Som X antal gånger innan så är det ju bara att konstatera att du och jag inte kommer kunna enas om någonting överhuvud taget här.

Har för övrigt inte en susning om vad en "Fundis" skulle vara för något – och det går ju inte heller att googla sig fram till...

¯\_(ツ)_/¯
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: USA, M3 LR går inte längre att beställa

Inlägg av SwedishAdvocate »

MWall skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Ja... För det kan ju inte ha något som helst att göra med att Tesla under typ hela sin existens varit världens mest blankade företag...

Och det kan ju inte heller ha något att göra med att det funnits en del utmaningar för Tesla på sistone med Covid, Kinas fortsatta noll-toleranspolicy för Covid trots att resten av världen gått vidare och med nedstängd fabrik som följd, tyskarnas långbänk för Berlinfabriken, galningen Putlers krig mot Ukraina, den världsomfattande komponentbristen och att storskalig 4680-cellsproduktion försenats... Näe – så kan det ju inte vara...
Blankningar är inte ett sabotageförsök. Det är bara nåt man gör om man tror kursen kommer gå ner.
Mmm... Och att vara världens mest blankade företag påverkar säkert ingenting över huvud taget...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: USA, M3 LR går inte längre att beställa

Inlägg av MWall »

SwedishAdvocate skrev:
MWall skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Ja... För det kan ju inte ha något som helst att göra med att Tesla under typ hela sin existens varit världens mest blankade företag...

Och det kan ju inte heller ha något att göra med att det funnits en del utmaningar för Tesla på sistone med Covid, Kinas fortsatta noll-toleranspolicy för Covid trots att resten av världen gått vidare och med nedstängd fabrik som följd, tyskarnas långbänk för Berlinfabriken, galningen Putlers krig mot Ukraina, den världsomfattande komponentbristen och att storskalig 4680-cellsproduktion försenats... Näe – så kan det ju inte vara...
Blankningar är inte ett sabotageförsök. Det är bara nåt man gör om man tror kursen kommer gå ner.
Mmm... Och att vara världens mest blankade företag påverkar säkert ingenting över huvud taget...

Kursen är mer än tillräckligt uppblåst ändå. Vad tycker du den borde vara värd?
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: USA, M3 LR går inte längre att beställa

Inlägg av SwedishAdvocate »

MWall skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Mmm... Och att vara världens mest blankade företag påverkar säkert ingenting över huvud taget...
Kursen är /.../. Vad tycker du den borde vara värd?
En mycket intressant fråga. Helt ärligt så har jag faktiskt ingen åsikt. Kan för lite och är inte tillräckligt insatt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: USA, M3 LR går inte längre att beställa

Inlägg av spacecoin »

SwedishAdvocate skrev:
I den här tråden har jag diskuterat ämnet samt Teslas Mission statement. Och som vanligt kommer du och drar upp allsköns massa andra saker
Vaddå massa andra saker? Jag tog ETT exempel på att Elon inte alltid tweetar (eller säger) saker för att det är sant utan för att del är en spinn. Jag skulle säga att det är mer regel än undantag.

I den här tråden har du (som du ofta gör):
1) Använt Teslas Mission Statement som ett stöd för dina argument
2) Använt Elons tweets som ett stöd för dina argument

Q.E.D.

ps. Fundis är slang för fundamentalist - dvs bokstavstrogen (eftersom du uppenbarligen tror på ett mission statement som faktaunderlag).
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: USA, M3 LR går inte längre att beställa

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev:
2) Använt Elons tweets som ett stöd för dina argument. /...
Använt ett av Elons tweets. There – corrected that one for you.

Ja. I fallet Teslas Mission statement så tror jag på vad dem skriver eftersom jag anser att det stämmer med verkligheten. Men det gör ju inte du. Det har vi redan konstaterat X antal gånger – och det känns således 'rätt' osannolikt att vi plötsligt skulle kunna komma överens om det den här gången...

Alla andra som läser det här kan dra sina egna slutsater.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar