Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Alfah skrev:
Avbokade min LR idag, väntat sedan mars. Fick bli en "beg" 2022 performance istället.
Jag velar också fram och tillbaka. Men utebliven bonus väger in en del.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Snabbkaff3
Inlägg: 42
Blev medlem: 12 nov 2022 11:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snabbkaff3 »

Har du beställt något utöver det som ingår? Typ inredning, lack etc? Tänker om det är lång väntetid för oss som valde det som ingår.

Är det helt 100 att vi blir utan bonus? ”/
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Snabbkaff3 skrev:
Har du beställt något utöver det som ingår? Typ inredning, lack etc? Tänker om det är lång väntetid för oss som valde det som ingår.

Är det helt 100 att vi blir utan bonus? ”/
Beställde du innan 9e november så får du bonus, vad jag hört och läst.

Jag menar att jag velar om jag ska köpa en billigare SR från 2019/2020 istället, alternativt en nyare 2021/2022 och få typ samma bil, men utan bonus. Det är vår andrabil så behöver inte gå superlångt, men vill ju ha det senaste för tyst bil, inget krångel etc.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
530d
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 mar 2022 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av 530d »

För kännedom kommer jag att sälja min Tesla model 3 rad 2022, uttagen i Juni i år. 1700 mil körda då jag pendlar veckovis mellan Östergötland och Stockholm.

Vit på insidan och utsidan samt 19 tums fälgarna som tillval. Har även PPF stora delar av bilen.
Användarvisningsbild
MGHG
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 mar 2022 09:40
Referralkod: ts.la/martin320985

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MGHG »

Status för fartygen G POSEIDON och TOKYO CAR klockan 6:00 CET den 7 december:

G POSEIDON har passerat Gibraltarsund och befinner sig nu i Atlanten på väg till Zeebrygge med beräknad ankomst den 10 december 8:00 CET.

TOKYO CAR är på väg in i Gibraltarsund från Medelhavet på väg till Zeebrygge med beräknad ankomst den 10 december 22:00 CET.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
Adoo_
Inlägg: 13
Blev medlem: 22 nov 2022 13:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Adoo_ »

MGHG skrev:
Status för fartygen G POSEIDON och TOKYO CAR klockan 6:00 CET den 7 december:

G POSEIDON har passerat Gibraltarsund och befinner sig nu i Atlanten på väg till Zeebrygge med beräknad ankomst den 10 december 8:00 CET.

TOKYO CAR är på väg in i Gibraltarsund från Medelhavet på väg till Zeebrygge med beräknad ankomst den 10 december 22:00 CET.
Går det att söka på VIN och se om bilen är på någon av dessa fartyg?
Tesla Model 3, Vit, 19", 2023.
Alfah
Inlägg: 3
Blev medlem: 21 nov 2022 13:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Alfah »

Snabbkaff3 skrev:
Har du beställt något utöver det som ingår? Typ inredning, lack etc? Tänker om det är lång väntetid för oss som valde det som ingår.

Är det helt 100 att vi blir utan bonus? ”/
Vår bil som vi just avbeställde var en vit LR med svart inredning och org.fälgar. Vi blev dock matchade redan efter några veckor, typ slutet på april men avstod då och lade en lock fram till Juli men efter det hörde vi inte ett ljud och Tesla kunde inte säga mer än det som stod i appen.
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Jag tänkte på en sak bara hur blir det nu kommer de stänga ner igen i Kina pga Covid kommer man få vänta ännu längre? Någon som hört.
Jag beställde i April men har inte hört speciellt mycket.
En long range vit/svart original fälgar
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SwedishAdvocate »

Johan-noob skrev:
Jag tänkte på en sak bara hur blir det nu kommer de stänga ner igen i Kina pga Covid kommer man få vänta ännu längre? Någon som hört.
Jag beställde i April men har inte hört speciellt mycket.
En long range vit/svart original fälgar
Har inte stenkoll på ngt sätt, men tycker det verkar som de tvärtom kommer börja lätta på 'Noll-Covid'-politiken... Jag har iallafall inte hört något om att Tesla skulle ha drabbats av nya produktionsstörningar pga av det här än... Ngn annan kanske vet mer...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
MGHG
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 mar 2022 09:40
Referralkod: ts.la/martin320985

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MGHG »

Adoo_ skrev:
MGHG skrev:
Status för fartygen G POSEIDON och TOKYO CAR klockan 6:00 CET den 7 december:

G POSEIDON har passerat Gibraltarsund och befinner sig nu i Atlanten på väg till Zeebrygge med beräknad ankomst den 10 december 8:00 CET.

TOKYO CAR är på väg in i Gibraltarsund från Medelhavet på väg till Zeebrygge med beräknad ankomst den 10 december 22:00 CET.
Går det att söka på VIN och se om bilen är på någon av dessa fartyg?
Vad jag känner till så finns den möjligheten bara för bilar som fraktas av rederiet Höegh Autoliners.

Men det kan finnas andra möjligheter. Någon som vet?
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
Användarvisningsbild
Wilson
elbilist
Inlägg: 371
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wilson »

Wilson skrev:
Härligt! SMS även här:)

Upphämtning Trosta 15-31/12. Vit/svart M3P beställd 16/3 RN1167.

Då känns det som att bonusen är så säkrad den kan bli, men osvuret är väl bäst.
Nytt SMS idag. Får hämta bilen den 19/12. Skönt! Rätt tyst här inne. Bara jag som fått datum?
jonter
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 aug 2022 11:29

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jonter »

Någon som vet när slutfakturan brukar dyka upp?
Är det i samband med SMS för bokning av upphämtningsdag?

Har fått SMS med leveransfönster 15-31 dec, men inget om inbokning av upphämtning.
Användarvisningsbild
MGHG
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 mar 2022 09:40
Referralkod: ts.la/martin320985

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MGHG »

Status för fartygen G POSEIDON och TOKYO CAR klockan 17:16 CET söndagen den 11 december:

G POSEIDON anlände till Antwerpen Anchorage igår klockan 08:02 CET och ligger fortfarande för ankar cirka 20 nautiska mil nordväst om Zeebrygge.

TOKYO CAR anlände till Zeebrygge idag klockan 12:51 CET och ligger förtöjd i den inre hamnen.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
Snabbkaff3
Inlägg: 42
Blev medlem: 12 nov 2022 11:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snabbkaff3 »

Idag fick jag ett mejl att jag ska bekräfta min beställning samt fylla i betalmetod genom mitt tidigare val DNB. Är detta ett tecken på att något är på gång?
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Snabbkaff3 skrev:
Idag fick jag ett mejl att jag ska bekräfta min beställning samt fylla i betalmetod genom mitt tidigare val DNB. Är detta ett tecken på att något är på gång?
Möjligt! En del båtar har ju dockat.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
cnyb
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 maj 2016 22:34
Ort: Rosersberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cnyb »

Synligt vin på min nu, börjar väl bli dags att betala kontantinsatsen snart....

Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Användarvisningsbild
MGHG
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 mar 2022 09:40
Referralkod: ts.la/martin320985

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MGHG »

cnyb skrev:
Synligt vin på min nu, börjar väl bli dags att betala kontantinsatsen snart....
När blev VIN synligt för dig? Det hände mig i lördags.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
Användarvisningsbild
cnyb
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 maj 2016 22:34
Ort: Rosersberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cnyb »

MGHG skrev:
När blev VIN synligt för dig? Det hände mig i lördags.
Kom under helgen för mig med (lite osäker på exakt när)
Noterade också att Tokyo car flyttats lite i hamnen lite https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 58/zoom:14, lastar man kanske av på ett ställe och på på ett annat?

Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Användarvisningsbild
cnyb
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 maj 2016 22:34
Ort: Rosersberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cnyb »

G Poseidon är på väg in nu också
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 840/zoom:9

Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Snabbkaff3
Inlägg: 42
Blev medlem: 12 nov 2022 11:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snabbkaff3 »

Kommer vin upp i appen eller hemsidan? Jag ser inget än tyvärr ”/
Användarvisningsbild
Squiddy
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 maj 2022 09:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Squiddy »

Ni som har fått en indikation på att något händer, kan ni skriva era beställningsnummer och vilken variant (samt extrautrustning som färg mm) ni har beställt?
jiggedyj
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 jul 2022 09:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jiggedyj »

Närmar sig leveransdatum men funderar på att avboka...

Känns sådär med borttagen USS och ny radar på gång och kanske nya kameror fram till. Dom senaste dagarna har jag kört Polestar 2 med 360-kamera och en billig liten Toyota Yaris med backkamera och backsensorer. Det känns lite surt med mindre utrustning.

Hur resonerar ni andra som väntar?
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

jiggedyj skrev:
Närmar sig leveransdatum men funderar på att avboka...

Känns sådär med borttagen USS och ny radar på gång och kanske nya kameror fram till. Dom senaste dagarna har jag kört Polestar 2 med 360-kamera och en billig liten Toyota Yaris med backkamera och backsensorer. Det känns lite surt med mindre utrustning.

Hur resonerar ni andra som väntar?
Fortfarande bästa valet om du frågar mig. Borttagen USS tror jag inte kommer märkas, efter de väl släppt funktionaliteten som ersätter dem. Nya kameror, varför skulle det vara ett hinder?

Som alltid med Tesla och moderna bilar så kommer det fräcka grejer i framtiden som man får lite FOMO om. Men när du beställde bilen visste du inte detta och du hade varit helnöjd med specen som var då.

Jag är helnöjd med min Y från 2021, den har varken uppdaterad interiör vid bagage, mjuk fjädring eller långa säten. Jag kommer nog ändå behålla den i många år framöver.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
cnyb
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 maj 2016 22:34
Ort: Rosersberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cnyb »

Dök upp slutfaktura på webben idag och den innehåller leveransdatum den 22:a men samtidigt står spannet 17:e-31:a också kvar. Får se om det håller :)

Röd M3P beställd i slutet på maj.

Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Hagiwagi
Inlägg: 13
Blev medlem: 04 okt 2022 19:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hagiwagi »

Har sett slutfakturan på webben idag men inte fått något meddelande om upphämtning. På fakturan står de idag… sms säger 15-31 och appen 22-29:e.

Vit rwd beställd i maj
Skriv svar