xanderhook skrev:Och detta var intressant:
Max Trailer Load, B-License 1,195 kg
Högre än jag trodde.
Det är nog tågvikten, så här ser min SR+ ut...
(LR väger mer)
Moderator: Redaktion
xanderhook skrev:Och detta var intressant:
Max Trailer Load, B-License 1,195 kg
Högre än jag trodde.
Fick du det av tesla eller såg du via car.info?Gasglad skrev:Jag har också fått regnummer idag hämtning 23/12
Det låter ju helt galet!trvmbk skrev:Rent utav pinsamt att Tesla kontaktade en kollega nu 3:e gången i rad att de inte kan leverera hans bil. Skulle fått den 30 sept men som sagt 3:e gången nu din de skjuter upp den.
Leveransen som skulle ske imorgon blev flyttade till imorgon för att de inte fått regplåtarna.
Nu skrev de inte ens anledningen.
Det är 7:e vi köper på företaget och detta skaver rätt mycket på förtroendet.
samma för mig, men kolla i dokument, fick upp creditfaktura 2 och faktura 2 dvs som de skall ha till finansbolaget och där står vin nr.. vilket är samma vin nr.Gussun skrev:Dagens hämtning framflyttad en vecka. I samma veva så försvann min VIN från mitt tesla-konto. (Finns fortfarande kvar i källkoden).
Ska man bli orolig att jag inte för någon bil?
Försökte ringa tesla flera gånger idag men inget svar... verkar ha lite att göra nu misstänker jag.
metchristian skrev:samma för mig, men kolla i dokument, fick upp creditfaktura 2 och faktura 2 dvs som de skall ha till finansbolaget och där står vin nr.. vilket är samma vin nr.Gussun skrev:Dagens hämtning framflyttad en vecka. I samma veva så försvann min VIN från mitt tesla-konto. (Finns fortfarande kvar i källkoden).
Försökte ringa tesla flera gånger idag men inget svar... verkar ha lite att göra nu misstänker jag.
point1 skrev:Samma för mig att vin nr försvann. Orolig bör man nog vara, funderar på om man bör ringa och kolla så de verkligen beställt regplåtar imorgon. Skulle inte bli förvånad om de trodde någon annan gjorde det och det skulle falla mellan stolarna. Verkar ju vara rätt så stora mellanrum mellan stolarna på Tesla.Gussun skrev:Dagens hämtning framflyttad en vecka. I samma veva så försvann min VIN från mitt tesla-konto. (Finns fortfarande kvar i källkoden).
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kiwi skrev:Intressant nog har jag fått tidigarelagd leverans...
Fick februari som preliminär månad vid beställning. I går kom både mejl och sms om att leverans är beräknad till strax efter jul.
VIN-numret dök samtidigt upp på mitt konto.
Vi får väl se om de håller detta, men allt före februari är bra.
/ Kiwi
Car.info via vinmetchristian skrev:Fick du det av tesla eller såg du via car.info?Gasglad skrev:Jag har också fått regnummer idag hämtning 23/12
Tackarxanderhook skrev:Bokstav 10 och L=2020Jonny skrev:Vilken bokstav/ siffra är det i VIN numret som anger modellår? Och vilken ska det i så fall vara för att det ska vara en 2020 modell?
https://teslatap.com/vin-decoder/
Hur många är det egentligen som har fått framflyttade leveranser? Jag fick framflyttad idag för tredje gången. Nu tror dom 19 december.. Tesla säger att det inte har kommit några skyltar.point1 skrev:Samma här, framflyttad för de glömt skicka in papper i tid. Man kan ju undra hur det är möjligt när de säljer så många bilar
Där låter ju som transportstyrelsen som krånglar ju..Andersr65 skrev:Hur många är det egentligen som har fått framflyttade leveranser? Jag fick framflyttad idag för tredje gången. Nu tror dom 19 december.. Tesla säger att det inte har kommit några skyltar.point1 skrev:Samma här, framflyttad för de glömt skicka in papper i tid. Man kan ju undra hur det är möjligt när de säljer så många bilar
Jag ringde transportstyrelsen och frågade om mitt VIN nummer och mycket riktigt beställningen hade kommit men det saknades tekniska dokument!?
Det är väl inte första bilen som kommer hit?
Nu har jag fått nog. Hoppar av denna lekstuga, inte blir det bättre med alla fel som anges i forumet. Sc rena parodin att det inte går att ringa. Tror ni det kommer bli lättare framöver? Tror inte det. Vem vill åka 15-20 mil för att få service. Känner mig otroligt korkad som gick på den tillfälliga hypen.Andersr65 skrev:Hur många är det egentligen som har fått framflyttade leveranser? Jag fick framflyttad idag för tredje gången. Nu tror dom 19 december.. Tesla säger att det inte har kommit några skyltar.point1 skrev:Samma här, framflyttad för de glömt skicka in papper i tid. Man kan ju undra hur det är möjligt när de säljer så många bilar
Jag ringde transportstyrelsen och frågade om mitt VIN nummer och mycket riktigt beställningen hade kommit men det saknades tekniska dokument!?
Jag är själv nära att hoppa av men har lite förståelse för deras växtvärk. Men jag har Max 1tim till sc o behöver inte åka alltför långt men Absolut så tycker jag det är rent pinsamt att höra dem som fått sin tid framflyttad 3ggr! 1gång kan jag köpa men skulle det bli 2-3ggr ja då vete tusan alltså... nån som vet hur nära inpå kan man hoppa av? Nu när handpenning etc är klart...Jonas B skrev:Nu har jag fått nog. Hoppar av denna lekstuga, inte blir det bättre med alla fel som anges i forumet. Sc rena parodin att det inte går att ringa. Tror ni det kommer bli lättare framöver? Tror inte det. Vem vill åka 15-20 mil för att få service. Känner mig otroligt korkad som gick på den tillfälliga hypen.Andersr65 skrev:Hur många är det egentligen som har fått framflyttade leveranser? Jag fick framflyttad idag för tredje gången. Nu tror dom 19 december.. Tesla säger att det inte har kommit några skyltar.point1 skrev:Samma här, framflyttad för de glömt skicka in papper i tid. Man kan ju undra hur det är möjligt när de säljer så många bilar
Du kan hoppa av upp till en vecka efter att du hämtat bilen.metchristian skrev:Jag är själv nära att hoppa av men har lite förståelse för deras växtvärk. Men jag har Max 1tim till sc o behöver inte åka alltför långt men Absolut så tycker jag det är rent pinsamt att höra dem som fått sin tid framflyttad 3ggr! 1gång kan jag köpa men skulle det bli 2-3ggr ja då vete tusan alltså... nån som vet hur nära inpå kan man hoppa av? Nu när handpenning etc är klart...Jonas B skrev:Nu har jag fått nog. Hoppar av denna lekstuga, inte blir det bättre med alla fel som anges i forumet. Sc rena parodin att det inte går att ringa. Tror ni det kommer bli lättare framöver? Tror inte det. Vem vill åka 15-20 mil för att få service. Känner mig otroligt korkad som gick på den tillfälliga hypen.Andersr65 skrev:Hur många är det egentligen som har fått framflyttade leveranser? Jag fick framflyttad idag för tredje gången. Nu tror dom 19 december.. Tesla säger att det inte har kommit några skyltar.point1 skrev:Samma här, framflyttad för de glömt skicka in papper i tid. Man kan ju undra hur det är möjligt när de säljer så många bilar
Kan det vara så att det är Teslas strategi att göra kontinuerliga uppdateringar av bilarna som gör dem till nya bilmodeller i TS:s ögon och att det därför krävs nya dokument som ska godkännas och registreras osv. och att det är detta som gör att det tar tid för Tesla att få fram skyltar till bilarna?metchristian skrev:Där låter ju som transportstyrelsen som krånglar ju..
Precis som du själv säger, är ju inte första exemplaret som anländer till Sverige och det borde ju tesla oxå ha koll på men transportstyrelsen är bökiga ibland så känns det är bådas fel i detta fall, Tesla glömt eller trott att det borde ju gå med tanke på de skickat in ett xxx antal bilar... och transportstyrelsen onödigt byråkratiska... hm fan om det flyttas fram en gång till..
Sånt kan få mig att vilja droppa hela affären.
Alla gånger jag köpt bil så har jag inte fått lev datum fören bilen funnits fysiskt hos handlern och så verkar ju inte tesla göra vilket i sig skapar såna här problem så man kanske får ha lite överseende IOM de försöker men frustrerande ja.
Ja så kan det ju vara.Jerker skrev:Kan det vara så att det är Teslas strategi att göra kontinuerliga uppdateringar av bilarna som gör dem till nya bilmodeller i TS:s ögon och att det därför krävs nya dokument som ska godkännas och registreras osv. och att det är detta som gör att det tar tid för Tesla att få fram skyltar till bilarna?metchristian skrev:Där låter ju som transportstyrelsen som krånglar ju..
Precis som du själv säger, är ju inte första exemplaret som anländer till Sverige och det borde ju tesla oxå ha koll på men transportstyrelsen är bökiga ibland så känns det är bådas fel i detta fall, Tesla glömt eller trott att det borde ju gå med tanke på de skickat in ett xxx antal bilar... och transportstyrelsen onödigt byråkratiska... hm fan om det flyttas fram en gång till..
Sånt kan få mig att vilja droppa hela affären.
Alla gånger jag köpt bil så har jag inte fått lev datum fören bilen funnits fysiskt hos handlern och så verkar ju inte tesla göra vilket i sig skapar såna här problem så man kanske får ha lite överseende IOM de försöker men frustrerande ja.
Ta det lite lugnt, vi är många som vill ha våra bilar och vilken annan biltillverkare är bättre?Jonas B skrev:Nu har jag fått nog. Hoppar av denna lekstuga, inte blir det bättre med alla fel som anges i forumet. Sc rena parodin att det inte går att ringa. Tror ni det kommer bli lättare framöver? Tror inte det. Vem vill åka 15-20 mil för att få service. Känner mig otroligt korkad som gick på den tillfälliga hypen.Andersr65 skrev:Hur många är det egentligen som har fått framflyttade leveranser? Jag fick framflyttad idag för tredje gången. Nu tror dom 19 december.. Tesla säger att det inte har kommit några skyltar.point1 skrev:Samma här, framflyttad för de glömt skicka in papper i tid. Man kan ju undra hur det är möjligt när de säljer så många bilar
Håller med! Minns när jag hämtade ut min Volvo från Bilia, fick prel. datum November vid beställning. Två månader senare så fick jag uppdaterat till månadsskiftet Nov/Dec. När det var en vecka kvar frågade jag när det skulle bli av och fick samma svar, månadsskiftet Nov/Dec. Samma dag som bilen är klar får jag ett samtal från Bilia där de frågar om jag kan hämta upp den på eftermiddagen, de ringde vid lunch den 1:e Dec. Detta var Bilia Sisjön i Göteborg, bilen tillverkades i Torslanda... Jag minns att jag var frustrerad fram till jag hämtade bilen.LasseTM skrev:Ta det lite lugnt, vi är många som vill ha våra bilar och vilken annan biltillverkare är bättre?
När jag beställt bilar av andra märken så säger dom 3-4 månaders leveranstid sedan är nästa uppdatering när bilen står klar på deras parkering och förväntar sig att man kan vara där och plocka upp sin bil 15min senare även om du själv befinner dig i Thailand.
Jag säger inte att detta är snyggt skött men branschen som sådan är rätt kass och jag tycker ändå Tesla försöker vara transparenta sedan blir det såklart en extra påfrestning när folk ringer leverans hela tiden och kollar status på just deras bil.