Jag tror att priset handlar om att styra produktionen så att de kan producera maximalt. Att få sälja en bil till utan tillbehöret nu är betydligt bättre än att få in $6000 till om fyra månader.Jerker skrev:Jag undrar hur bra den här strategin är från Tesla att höja priset på vissa tillbehör. Jag utgår ifrån att syftet är att de ska få in mer pengar totalt. Men jag undrar hur många som är som jag, som då istället väljer bort de tillbehören helt.
Förut har jag övervägt att välja röd färg. Då kostade den $1500 nu kostar den $2500 och därför väljer jag bort den och tar svart.
När de sänkte priset på 4-hjulsdrift till $4000 så började jag överväga att välja det, men sen den gått upp till $6000 så tycker jag att det är för dyrt.
Så istället för att få 1500+4000=5500 mer av mig så får de istället 0 extra från mig.
Undrar hur många det är som tänker som jag och hur många som struntar i det? Lönar det sig för Tesla eller kommer det i längden att bli minskad inkomst?
Beställer du en bakhjulsdriven M3 idag så får du den inom 4 veckor. (Alla delar finns.) Men om du beställer en DualMotor så får du den om ca 2-4 månader, beroende på hur många M3P modeller som beställs! (Begränsat antal komponenter för Dual Motor?) Beställer du en M3P får du den inom 2 månader.
Högre lönsamhet på M3P modell ger prioritet i kön för AWD modeller. Kvartalsekonomi i ett nötskal.