Model 3 - Konfiguration/specifikation
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Triangel, reflexväst och första hjälpen-material levereras i en och samma kudde/fodral på Model S. Gissar att det är samma på Model 3.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Senast redigerad av Wilson, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Det där har ju andra ägare redan upptäckt sedan länge. Börjar Björn få ont om uppslag för sina videos?Wilson skrev:Shiiiet!
Det här iommer uu bli sjukt irriterande!
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Jag hade inte sett det innan iaf, galet dålig lösning
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Så blir resultatet på i princip alla sedaner om man forcerar öppningen som Björn gör i videon. Öppnar man luckan normalt tempo så är detta ett icke-problem. Då rinner vattnet undan successivt och det blir inte överfullt i springan och vattnet rinner åt sidorna istället för ner i bagageluckan.Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Det är lite som att säga att min entrédörr hemma är felkonstruerad om det är så att någon knackar på, jag öppnar dörren med full kraft, personen får dörren på sig och skadar sig. Öppnar man däremot dörren normalt/försiktigt går det fint
Edit: Ser dessutom ut som att bakrutan är behandlad med RainX eller något liknande. Då rinner vattnet av med högre hastighet än om man (som 99%) inte har en behandlad bakruta.
Senast redigerad av helix, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Nej, det spelar ingen roll. Vattnet som hamnar på rutan kommer obevekligen att hamna i bagageutrymmet, även om man öppnar den långsamt. Det ÄR en dålig konstruktion. Oavsett hur långsamt du öppnar luckan, så måste vattnet ta vägen någonstans.helix skrev:Så blir resultatet på i princip alla sedaner om man forcerar öppningen som Björn gör i videon. Öppnar man luckan normalt tempo så är detta ett icke-problem. Då rinner vattnet undan successivt och det blir inte överfullt i springan och vattnet rinner åt sidorna istället för ner i bagageluckan.Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Det är lite som att säga att min entrédörr hemma är felkonstruerad om det är så att någon knackar på, jag öppnar dörren med full kraft, personen får dörren på sig och skadar sig. Öppnar man däremot dörren normalt/försiktigt går det fint och ingen skadar sig
Jag hade en S40 tidigare och hade aldrig dessa problemen. Mest för att bakrutan var brantare. Skulle gissa på att gummilisten som sitter i nederkant faktiskt gör saken värre, eftersom vattnet får en liten skidbacke att hoppa i. Kan mycket väl komma en designändring om Tesla blir uppmärksamma på problemet. Det är samma sak som med avrinningslisten vid dörrarna. Öppningen upptill är så långt in på taket att vatten som samlats där, rinner ner i sätet. Det är samma på min XC60. Kanske inte dålig design, utan mer en egenskap hos bilen
Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 1 gånger.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Den behandlade bakrutan gör det troligtvis värre och avrinningen får inte samma effekt med en obehandlad yta. Håller med om att det inte är en optimal lösning, men hade det varit ett jätteproblem så hade vi nog hört mer om det vid det här laget.Jeppe_E skrev:Nej, det spelar ingen roll. Vattnet som hamnar på rutan kommer obevekligen att hamna i bagageutrymmet, även om man öppnar den långsamt. Det ÄR en dålig konstruktion. Oavsett hur långsamt du öppnar luckan, så måste vattnet ta vägen någonstans.helix skrev:Så blir resultatet på i princip alla sedaner om man forcerar öppningen som Björn gör i videon. Öppnar man luckan normalt tempo så är detta ett icke-problem. Då rinner vattnet undan successivt och det blir inte överfullt i springan och vattnet rinner åt sidorna istället för ner i bagageluckan.Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Det är lite som att säga att min entrédörr hemma är felkonstruerad om det är så att någon knackar på, jag öppnar dörren med full kraft, personen får dörren på sig och skadar sig. Öppnar man däremot dörren normalt/försiktigt går det fint och ingen skadar sig
Jag hade en V50 Sedan tidigare och hade aldrig dessa problemen. Mest för att bakrutan var brantare. Skulle gissa på att gummilisten som sitter i nederkant faktiskt gör saken värre, eftersom vattnet får en liten skidbacke att hoppa i. Kan mycket väl komma en designändring om Tesla blir uppmärksamma på problemet. Det är samma sak som med avrinningslisten vid dörrarna. Öppningen upptill är så långt in på taket att vatten som samlats där, rinner ner i sätet. Det är samma på min XC60. Kanske inte dålig design, utan mer en egenskap hos bilen
Posta förresten gärna en bild på din V50 Sedan. Vore kul att se den för jag trodde V50 bara fanns som kombi?
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Bara jag som tänker på The Wire?Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Bästa serien ever!Geni87 skrev:Bara jag som tänker på The Wire?Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Shiiieethelix skrev:Posta förresten gärna en bild på din V50 Sedan. Vore kul att se den för jag trodde V50 bara fanns som kombi?
Brainfreeze.. S40 naturligtvis.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Jeppe_E skrev:Shiiieethelix skrev:Posta förresten gärna en bild på din V50 Sedan. Vore kul att se den för jag trodde V50 bara fanns som kombi?
Brainfreeze.. S40 naturligtvis.