Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Model 3 - Konfiguration/specifikation

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

Inläggav Teslaägare Svenssons » 10 feb 2018 11:02

Mickep skrev:Skall vi räkna på hur lång tid det kan ta?
säg att de gör 5000 i veckan, och det är mer än 500 000 för i kön (är ej tesla ägare) det är 100 veckor. knappt 2 år.
Jag kommer inte lägga någon reservation innan de har en produktionslina i Europa. (då det kan få ner kostnaden och tillgängligheten dramatiskt)

Man måste räkna bort alla högerstyrda bilar för t.ex. Storbritannien, Japan och Australien. Sedan är frågan vad för konfiguration man själv vill ha och vad som produceras. Vissa konfigurationer kommer ju ta längre tid och andra snabbare. Man kan alltså som icke teslaägare få en leverans långt före en teslaägare som lade reservation år före en själv.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Teslaägare LarsL » 10 feb 2018 11:05

säg att de gör 5000 i veckan, och det är mer än 500 000 för i kön (är ej tesla ägare) det är 100 veckor. knappt 2 år.
Jag kommer inte lägga någon reservation innan de har en produktionslina i Europa. (då det kan få ner kostnaden och tillgängligheten dramatiskt)

Dessto viktigare att du lägger en reservation direkt om du överhuvudtaget kan tänka dig en M3. Kön kommer ju liksom inte bli kortare utan lär ju fyllas på i stadig takt när bilarna börjar synas ute i världen.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+, dragkrok
Styr laddningen efter elpriset få 500kr i bonus https://invite.tibber.com/4c05e5f0
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Referralkod: lars74032

Inläggav Teslaägare Jerker » 10 feb 2018 11:08

LarsL skrev:

Dessto viktigare att du lägger en reservation direkt om du överhuvudtaget kan tänka dig en M3. Kön kommer ju liksom inte bli kortare utan lär ju fyllas på i stadig takt när bilarna börjar synas ute i världen.

Precis. Det är ju det som Tesla kan notera nu i USA när de ställer ut 3:or i sina showrooms. Det ökar inte bara bokningarna av 3:or utan även beställningar av S och X!
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Reserverat Tesla 3 i MoS 31/3 -16 med köplats #1
Beställt en Kia e-Niro med dragkrok
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Reserverat Sono Sion med dragkrok könr. 2170 (!)
Tesla M3 SR+ -19, RÖD, med dragkrok
Användarvisningsbild
Jerker
Teslaägare

Referralkod: jerker97039

Inläggav Teslaägare Pontus » 10 feb 2018 19:13

StefL skrev:"Grattis!"
Citattecknen föranleds av att du nu alltså liksom många av oss andra köpt dig rätten att otåligt logga in på My Tesla för att se om "estimated delivery" ändrats, scanna nätet efter varje nytt korn av information om Teslas produktions- och leveranstakt, avundsjukt titta på Youtube-videos av Kalifornienbor som glider runt i sina Model 3 - och själv fundera på om det är värt en USA-resa för att kanske få chansen att provsitta en bil i ett av Teslas showrooms... :lol:

Helt klart en USA resa och har jag fått min om 4 veckor så är du välkommen att provköra också ;)
- Model 3 LR RWD Svart
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav okaenrique » 10 feb 2018 19:27

Helt rätt
Model 3 LR AWD
okaenrique

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 10 feb 2018 20:11

Nja, du behöver nog inte vara orolig, produktionskurvan kommer ändå att stiga, precis som Musk planerat.
Sedan får man komma ihåg att många hoppar av, orsakerna kan vara precis vad som helst.

Under tiden kan vi roa oss åt det här klippet: Faktiskt skitkul! https://youtu.be/mAmf48I6ZPs
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MattiasH » 14 feb 2018 21:40

Pontus skrev:
Citattecknen föranleds av att du nu alltså liksom många av oss andra köpt dig rätten att otåligt logga in på My Tesla för att se om "estimated delivery" ändrats, scanna nätet efter varje nytt korn av information om Teslas produktions- och leveranstakt, avundsjukt titta på Youtube-videos av Kalifornienbor som glider runt i sina Model 3 - och själv fundera på om det är värt en USA-resa för att kanske få chansen att provsitta en bil i ett av Teslas showrooms...

Helt klart en USA resa och har jag fått min om 4 veckor så är du välkommen att provköra också ;)
Kul Pontus! Vilka val kunde du göra? Såg idag att någon sett en Model 3 med ljus klädsel men hittills har det väl bara varit svart som man kan välja? Nog rätt många som är intresserade av att höra lite recensioner om den när du får den. 4 veckor kvar sade du :)

Skickat från min S6 edge+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Pontus » 15 feb 2018 02:40

MattiasH skrev:
Pontus skrev:
Citattecknen föranleds av att du nu alltså liksom många av oss andra köpt dig rätten att otåligt logga in på My Tesla för att se om "estimated delivery" ändrats, scanna nätet efter varje nytt korn av information om Teslas produktions- och leveranstakt, avundsjukt titta på Youtube-videos av Kalifornienbor som glider runt i sina Model 3 - och själv fundera på om det är värt en USA-resa för att kanske få chansen att provsitta en bil i ett av Teslas showrooms...

Kul Pontus! Vilka val kunde du göra? Såg idag att någon sett en Model 3 med ljus klädsel men hittills har det väl bara varit svart som man kan välja? Nog rätt många som är intresserade av att höra lite recensioner om den när du får den. 4 veckor kvar sade du :)

Välja lack och fälgar. Sedan var det bara vilka aktiveringar av AP och självkörning man vill ha från början. Jag valde blå, standard fälgar och AP. Hoppas allt går vägen så ska ni få en recension om 4 veckor.
- Model 3 LR RWD Svart
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav Teslaägare Bjelke » 15 feb 2018 06:36

Pontus skrev:
MattiasH skrev:
Pontus skrev:

Välja lack och fälgar. Sedan var det bara vilka aktiveringar av AP och självkörning man vill ha från början. Jag valde blå, standard fälgar och AP. Hoppas allt går vägen så ska ni få en recension om 4 veckor.

Man kan lugnt säga att vi ser fram mot det! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Henrik Torphammar » 10 apr 2018 14:27

TeslaTissel skrev:Hej alla experter!

När jag försöker få ut så mycket information som möjligt via Tesla så går det ännu inte göra konfigurations spec.
Så jag är lite villrådig innan jag reserverar Model 3, men hittade via AutoBild en mycket innehållsrik artikel.

Är det något som saknas där?
Och hur är det med dragkrok för Model 3? - Sverige?

Ursäkta tyskan i artikeln men orkar inte översätta den nu. (publicerad 18-02-07)

Tackar på förhand!

http://www.autobild.de/artikel/tesla-model-3-2017-infos-5215630.html

Vi har ju inte fått specen på en EU-bil än. Ej heller pris. Kanske blir det samma rejs här med en first production i ett år.

För min del så är lilla batteriet i största laget, så absolut inte long range. Jag ser väldigt liten nytta av dual motor. Jag kan inte se att jag skulle välja till luftfjädring. Dragkrok är jag nog mer gärna utan än att ha även om det ingick gratis. Hoppas Tesla överraskar med ett lågt pris och att inga töntiga måsten typ centrallås eller appstyrning uteblir bara för att...
Superhero
Användarvisningsbild
Henrik Torphammar

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3