Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Model 3 - Konfiguration/specifikation

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

Inläggav Teslaägare LarsL » 19 okt 2018 17:21

Jerker skrev:Jag undrar hur bra den här strategin är från Tesla att höja priset på vissa tillbehör. Jag utgår ifrån att syftet är att de ska få in mer pengar totalt. Men jag undrar hur många som är som jag, som då istället väljer bort de tillbehören helt.
...

Jag håller med, det är riktigt irriterande med dessa dyra tillbehör som verkar vara Teslas väg. Jag gillar att kunna gör några få val, typ färg, klädsel och range. Men utöver det så skulle jag helst se att allt annat var standard. Blir ju riktigt irriterad när uppvärmda säten ligger inne i ett paket som kostar hoppsan hej.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+, dragkrok
Beställt CyberTruck AWD
Tibber styr laddningen efter elpriset i appen. 500kr i bonus https://invite.tibber.com/4c05e5f0
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Referralkod: lars74032

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 19 okt 2018 17:32

LarsL skrev:
Jerker skrev:Jag undrar hur bra den här strategin är från Tesla att höja priset på vissa tillbehör. Jag utgår ifrån att syftet är att de ska få in mer pengar totalt. Men jag undrar hur många som är som jag, som då istället väljer bort de tillbehören helt.
...

Jag håller med, det är riktigt irriterande med dessa dyra tillbehör som verkar vara Teslas väg. Jag gillar att kunna gör några få val, typ färg, klädsel och range. Men utöver det så skulle jag helst se att allt annat var standard. Blir ju riktigt irriterad när uppvärmda säten ligger inne i ett paket som kostar hoppsan hej.

Instämmer man blir lite förvirrad över de så kallade paketen. Gör det bara svårare för den oinsatte dessutom.
Man behöver nästan ta en kurs innan man förstått hur respektive modell fungerar?
Som tur är har vi alla entusiaster i USA och Canada att tacka för att vi kan ta del av oerhört mycket information och handfasta råd.
När konfigurerings-meddelandet väl kommer i e-posten eller via SMS så kommer vi veta exakt.

Förutsatt att de inte kommer med någon ny variant mitt i ”Delivery Hell Europe”!
Känns nu faktiskt, att det skulle kunna bli så? :roll:
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kilowatt » 20 okt 2018 06:51

TeslaTissel skrev:Kanske Dragkrok med LR och 4wd? Hihi.

Vore ju perfekt!
Såld: Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Referralkod: stefan1481

Inläggav vigge50 » 20 okt 2018 20:15

Hur väl denna infon stämmer och hur unikt den är kan jag inte svara på men om det stämmer så är det helt klart väldigt intressant.

https://insideevs.com/secret-tech-tesla-model-3/
vigge50

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 21 okt 2018 16:02

vigge50 skrev:Hur väl denna infon stämmer och hur unikt den är kan jag inte svara på men om det stämmer så är det helt klart väldigt intressant.

https://insideevs.com/secret-tech-tesla-model-3/

Jag nämnde jag har skrivit om det där.

Och nu är den klar med en illustration också.
Dessutom tar jag upp Autopilot och har lagt med ett par exempel på det också.

----

Tesla Model 3. Mer än en elbil för folket

Ibland missar man det osynliga med Model 3 i mängden av nyheter som nu strömmar från andra biltillverkare som vill få fram nya tekniker och innovationer för att ligga i framkant.

Men trycket från nya medvetna kunder, kräver nya elbilar. Det är också ett enormt tryck från allt fler politiker och länder som har att följa klimatavtalet som togs i Paris, i december 2015. Något av ett unikt tillfälle (historiskt) där en hel värld skrev under klimatavtalet.
Här skall vi titta närmare på krocksäkerheten, och vad Autopilot egentligen betyder, längst ned i artikeln.

En traditionell bilkaross har ofta tyngdpunkten framtill på grund av att förbränningsmotorn oftast sitter där. Och passagerarna skall ju får rum någonstans. Det här gör det knepigt få till bilens verkliga köregenskaper. Länge har tillverkarna försökt att kompensera tyngdpunkten på olika sätt, just genom att använda lättare och starkare material. Också framvagn och bakvagn har kunnat få effektivare säkerhet genom olika elektroniska och hydrauliska tekniker.

Nu hoppar vi rätt in i Tesla Model 3.
Nyligen kritiserades Tesla för att man använt sig av så många material och komponenter i själva karossen.
Se bilden nedan: Gult är förstärkt stål, blått vanligt och resten aluminium. Men vid presentationen av modellen där Musk visade upp dess krocksäkerhet, – augusti 2017, jämfördes på en jätteskärm med Tesla Model 3/Volvo XC60 vid sido-krock. Han blev så till sig, att han glömde sina ord för några sekunder. Så stor var skillnaden i sido-krock-sekvensen mellan Tesla Model 3 och Volvon.

Texten fortsätter med flera klipp från Youtube och ett par bilder.

Välkomna! Och hoppas ni gillar den. :D
Länk: http://blog.ho-form.se/?p=6126
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 25 okt 2018 07:47

Konfiguration/specifikation - Vad tror ni?

Kan vi förvänta oss Model 3 - Konfiguration/specifikation vid årsskiftet eller strax efter??
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 25 okt 2018 08:12

TeslaTissel skrev:Konfiguration/specifikation - Vad tror ni?

Kan vi förvänta oss Model 3 - Konfiguration/specifikation vid årsskiftet eller strax efter??

Ja.
:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare Smutt » 25 okt 2018 08:15

Den stora frågan nu är, kommer Europa modellerna kunna fås med dragkrok direkt?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bonath » 25 okt 2018 09:10

Modell, storlek, drag, julafton... händerna darrar... :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Referralkod: svante59135

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 25 okt 2018 09:15

Då kanske man skall lägga en reservation igen, givet att jag gillar bilen interiört kan ju en LR AWD vara något att byta min S75D mot. Lär kosta mindre än min S är värd också.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3