Sida 26 av 63

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 19 okt 2018 17:21
av LarsL
Jerker skrev:Jag undrar hur bra den här strategin är från Tesla att höja priset på vissa tillbehör. Jag utgår ifrån att syftet är att de ska få in mer pengar totalt. Men jag undrar hur många som är som jag, som då istället väljer bort de tillbehören helt.
...


Jag håller med, det är riktigt irriterande med dessa dyra tillbehör som verkar vara Teslas väg. Jag gillar att kunna gör några få val, typ färg, klädsel och range. Men utöver det så skulle jag helst se att allt annat var standard. Blir ju riktigt irriterad när uppvärmda säten ligger inne i ett paket som kostar hoppsan hej.

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 19 okt 2018 17:32
av TeslaTissel
LarsL skrev:
Jerker skrev:Jag undrar hur bra den här strategin är från Tesla att höja priset på vissa tillbehör. Jag utgår ifrån att syftet är att de ska få in mer pengar totalt. Men jag undrar hur många som är som jag, som då istället väljer bort de tillbehören helt.
...


Jag håller med, det är riktigt irriterande med dessa dyra tillbehör som verkar vara Teslas väg. Jag gillar att kunna gör några få val, typ färg, klädsel och range. Men utöver det så skulle jag helst se att allt annat var standard. Blir ju riktigt irriterad när uppvärmda säten ligger inne i ett paket som kostar hoppsan hej.



Instämmer man blir lite förvirrad över de så kallade paketen. Gör det bara svårare för den oinsatte dessutom.
Man behöver nästan ta en kurs innan man förstått hur respektive modell fungerar?
Som tur är har vi alla entusiaster i USA och Canada att tacka för att vi kan ta del av oerhört mycket information och handfasta råd.
När konfigurerings-meddelandet väl kommer i e-posten eller via SMS så kommer vi veta exakt.

Förutsatt att de inte kommer med någon ny variant mitt i ”Delivery Hell Europe”!
Känns nu faktiskt, att det skulle kunna bli så? :roll:

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 20 okt 2018 06:51
av Kilowatt
TeslaTissel skrev:Kanske Dragkrok med LR och 4wd? Hihi.


Vore ju perfekt!

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 20 okt 2018 20:15
av vigge50
Hur väl denna infon stämmer och hur unikt den är kan jag inte svara på men om det stämmer så är det helt klart väldigt intressant.

https://insideevs.com/secret-tech-tesla-model-3/

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 21 okt 2018 16:02
av TeslaTissel
vigge50 skrev:Hur väl denna infon stämmer och hur unikt den är kan jag inte svara på men om det stämmer så är det helt klart väldigt intressant.

https://insideevs.com/secret-tech-tesla-model-3/



Jag nämnde jag har skrivit om det där.

Och nu är den klar med en illustration också.
Dessutom tar jag upp Autopilot och har lagt med ett par exempel på det också.

----

Tesla Model 3. Mer än en elbil för folket

Ibland missar man det osynliga med Model 3 i mängden av nyheter som nu strömmar från andra biltillverkare som vill få fram nya tekniker och innovationer för att ligga i framkant.

Men trycket från nya medvetna kunder, kräver nya elbilar. Det är också ett enormt tryck från allt fler politiker och länder som har att följa klimatavtalet som togs i Paris, i december 2015. Något av ett unikt tillfälle (historiskt) där en hel värld skrev under klimatavtalet.
Här skall vi titta närmare på krocksäkerheten, och vad Autopilot egentligen betyder, längst ned i artikeln.

En traditionell bilkaross har ofta tyngdpunkten framtill på grund av att förbränningsmotorn oftast sitter där. Och passagerarna skall ju får rum någonstans. Det här gör det knepigt få till bilens verkliga köregenskaper. Länge har tillverkarna försökt att kompensera tyngdpunkten på olika sätt, just genom att använda lättare och starkare material. Också framvagn och bakvagn har kunnat få effektivare säkerhet genom olika elektroniska och hydrauliska tekniker.

Nu hoppar vi rätt in i Tesla Model 3.
Nyligen kritiserades Tesla för att man använt sig av så många material och komponenter i själva karossen.
Se bilden nedan: Gult är förstärkt stål, blått vanligt och resten aluminium. Men vid presentationen av modellen där Musk visade upp dess krocksäkerhet, – augusti 2017, jämfördes på en jätteskärm med Tesla Model 3/Volvo XC60 vid sido-krock. Han blev så till sig, att han glömde sina ord för några sekunder. Så stor var skillnaden i sido-krock-sekvensen mellan Tesla Model 3 och Volvon.

Texten fortsätter med flera klipp från Youtube och ett par bilder.

Välkomna! Och hoppas ni gillar den. :D
Länk: http://blog.ho-form.se/?p=6126

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 25 okt 2018 07:47
av TeslaTissel
Konfiguration/specifikation - Vad tror ni?

Kan vi förvänta oss Model 3 - Konfiguration/specifikation vid årsskiftet eller strax efter??

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 25 okt 2018 08:12
av Bjelke
TeslaTissel skrev:Konfiguration/specifikation - Vad tror ni?

Kan vi förvänta oss Model 3 - Konfiguration/specifikation vid årsskiftet eller strax efter??

Ja.
:lol:

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 25 okt 2018 08:15
av Smutt
Den stora frågan nu är, kommer Europa modellerna kunna fås med dragkrok direkt?

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 25 okt 2018 09:10
av bonath
Modell, storlek, drag, julafton... händerna darrar... :lol:

Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation

InläggPostat: 25 okt 2018 09:15
av OfarligTesla
Då kanske man skall lägga en reservation igen, givet att jag gillar bilen interiört kan ju en LR AWD vara något att byta min S75D mot. Lär kosta mindre än min S är värd också.