BTW, såg just att midrange höjdes med 1000 dollar

Moderator: Redaktion
Blev nog för stort sug efter Mid Range. Den lär ju bara vara tillfällig för att kunna öka antalet sålda bilar när flaskhalsen ligger i batteritillverkningen.big-olle skrev:Jag har en misstanke att begagnade model S kommer att dyka en hel del i pris när 3:an kommer på bred front.
BTW, såg just att midrange höjdes med 1000 dollar
Teslas priser fluktuerar mer än Bitcoin-kursen.big-olle skrev:Jag har en misstanke att begagnade model S kommer att dyka en hel del i pris när 3:an kommer på bred front.
BTW, såg just att midrange höjdes med 1000 dollar
Snacka om att de pumpar ut så mycket pengar de kan just nu genom att styra med pris och efterfrågan...Svenssons skrev:Blev nog för stort sug efter Mid Range. Den lär ju bara vara tillfällig för att kunna öka antalet sålda bilar när flaskhalsen ligger i batteritillverkningen.big-olle skrev:Jag har en misstanke att begagnade model S kommer att dyka en hel del i pris när 3:an kommer på bred front.
BTW, såg just att midrange höjdes med 1000 dollar
big-olle skrev:Jag har en misstanke att begagnade model S kommer att dyka en hel del i pris när 3:an kommer på bred front.
BTW, såg just att midrange höjdes med 1000 dollar
Det är väl tippen som går bättre med M3OfarligTesla skrev:Ja det är 2 helt olika bilar helt klart. Om jag byter kommer jag nog tvingas hyra bil till skidresorns då det inte lär funka att sitta 4 vuxna med fält baksäte som faktiskt går i en S t.ex.
Lär inte gå så bra att köra saker till tippen heller osv. Det finns helt klart mycket människor som inte ens ser en 3a som ett alternativ.
Hur skulle tippen bli bättre med den lilla luckan?Smutt skrev:Det är väl tippen som går bättre med M3OfarligTesla skrev:Ja det är 2 helt olika bilar helt klart. Om jag byter kommer jag nog tvingas hyra bil till skidresorns då det inte lär funka att sitta 4 vuxna med fält baksäte som faktiskt går i en S t.ex.
Lär inte gå så bra att köra saker till tippen heller osv. Det finns helt klart mycket människor som inte ens ser en 3a som ett alternativ.
Ja så kan det vara. Men om elbilar blir mer och mer mainstream så kommer större grupper vara intresserade av begagnade S också som alternativ till Volvo-kombin eller Passaten. De äldre har dessutom fri SuC och det kan ju locka en och annan.Walker skrev:Å andra sidan är det nog några som inte behöver så stor bil men idag kör S för att alternativen är för få.
SantVerdi skrev:Ja så kan det vara. Men om elbilar blir mer och mer mainstream så kommer större grupper vara intresserade av begagnade S också som alternativ till Volvo-kombin eller Passaten. De äldre har dessutom fri SuC och det kan ju locka en och annan.Walker skrev:Å andra sidan är det nog några som inte behöver så stor bil men idag kör S för att alternativen är för få.
Twittra Elon vet ja!OfarligTesla skrev:Hur skulle tippen bli bättre med den lilla luckan?Smutt skrev:Det är väl tippen som går bättre med M3OfarligTesla skrev:Ja det är 2 helt olika bilar helt klart. Om jag byter kommer jag nog tvingas hyra bil till skidresorns då det inte lär funka att sitta 4 vuxna med fält baksäte som faktiskt går i en S t.ex.
Lär inte gå så bra att köra saker till tippen heller osv. Det finns helt klart mycket människor som inte ens ser en 3a som ett alternativ.
Dragkrok tror jag man se sig i stjärnorna efter på 3an så det hjälper inte. Sen om jag har så pass mycket att slänga att jag ska joxa med släp kan jag lika gärna hyrs in folk som gör det åt mig.
Jag skiter i dragkrok, jag vill ha fällbart mittensäte eller skidlucka. Som typ varenda bil har.TeslaTissel skrev:Twittra Elon vet ja!OfarligTesla skrev:Hur skulle tippen bli bättre med den lilla luckan?Smutt skrev:Det är väl tippen som går bättre med M3OfarligTesla skrev:Ja det är 2 helt olika bilar helt klart. Om jag byter kommer jag nog tvingas hyra bil till skidresorns då det inte lär funka att sitta 4 vuxna med fält baksäte som faktiskt går i en S t.ex.
Lär inte gå så bra att köra saker till tippen heller osv. Det finns helt klart mycket människor som inte ens ser en 3a som ett alternativ.
Dragkrok tror jag man se sig i stjärnorna efter på 3an så det hjälper inte. Sen om jag har så pass mycket att slänga att jag ska joxa med släp kan jag lika gärna hyrs in folk som gör det åt mig.
Han verkar faktiskt riktigt intresserad och mån om de Nordiska länderna och har gett konkreta svar.
Twitter-grupp TESLA-fans Nordic?
Ju fler som tjatar så. Och han har ju redan hintat om det alternativet.
Det enda förvirrande är dom som hittar på egna priser baserat på gissningar.TeslaTissel skrev:Model 3 - Konfiguration/specifikation
Prisbild -
Den här kommer via Facebookgruppen ”Tesla Model 3 Sverige”
AV Ted Svensson: Uppdaterad prislista per 24 oktober med prishöjning på mid-range och prissänkning på long-range.
Lite irriterad är jag på de ständiga uppgifterna som förvirrar oss.
Särskilt dem som inte har vana ställa sig i kö på ett fordon som inte ens leverantören TESLA har vidare koll på förefaller det?
Ta en barnfamilj som tidigare på året trodde sig kunna skaffa en Model 3 istället för en Nissan, Hundai men ser att priserna för Model 3 hoppar hit och dit?
Visserligen är inte EU-versionerna klara men lite stabilare prisbild vore ju inte fel? Eller?
Ja, Teslas prisbild för EU-versionen är ju otroligt stabil. Den har sedan första omnämnandet av Model 3 tills idag varit exakt N/A.Henrik Torphammar skrev:Det enda förvirrande är dom som hittar på egna priser baserat på gissningar.TeslaTissel skrev:Model 3 - Konfiguration/specifikation
Prisbild -
Den här kommer via Facebookgruppen ”Tesla Model 3 Sverige”
AV Ted Svensson: Uppdaterad prislista per 24 oktober med prishöjning på mid-range och prissänkning på long-range.
Lite irriterad är jag på de ständiga uppgifterna som förvirrar oss.
Särskilt dem som inte har vana ställa sig i kö på ett fordon som inte ens leverantören TESLA har vidare koll på förefaller det?
Ta en barnfamilj som tidigare på året trodde sig kunna skaffa en Model 3 istället för en Nissan, Hundai men ser att priserna för Model 3 hoppar hit och dit?
Visserligen är inte EU-versionerna klara men lite stabilare prisbild vore ju inte fel? Eller?
OKSvenssons skrev:Ja, Teslas prisbild för EU-versionen är ju otroligt stabil. Den har sedan första omnämnandet av Model 3 tills idag varit exakt N/A.Henrik Torphammar skrev:Det enda förvirrande är dom som hittar på egna priser baserat på gissningar.TeslaTissel skrev:Model 3 - Konfiguration/specifikation
Prisbild -
Den här kommer via Facebookgruppen ”Tesla Model 3 Sverige”
AV Ted Svensson: Uppdaterad prislista per 24 oktober med prishöjning på mid-range och prissänkning på long-range.
Ja typ.. Jag gillar raden AWD - Tillägg 55000 kr, endast i kombination med long-range, går ej att välja bort på long-range.Henrik Torphammar skrev:Det enda förvirrande är dom som hittar på egna priser baserat på gissningar.TeslaTissel skrev:Model 3 - Konfiguration/specifikation
Prisbild -
Den här kommer via Facebookgruppen ”Tesla Model 3 Sverige”
AV Ted Svensson: Uppdaterad prislista per 24 oktober med prishöjning på mid-range och prissänkning på long-range.
Lite irriterad är jag på de ständiga uppgifterna som förvirrar oss.
Särskilt dem som inte har vana ställa sig i kö på ett fordon som inte ens leverantören TESLA har vidare koll på förefaller det?
Ta en barnfamilj som tidigare på året trodde sig kunna skaffa en Model 3 istället för en Nissan, Hundai men ser att priserna för Model 3 hoppar hit och dit?
Visserligen är inte EU-versionerna klara men lite stabilare prisbild vore ju inte fel? Eller?
En S75D kostar 951.280 SEK så din faktor på 13.75 blir ganska skev.Jeppe_E skrev:Ja typ.. Jag gillar raden AWD - Tillägg 55000 kr, endast i kombination med long-range, går ej att välja bort på long-range.Henrik Torphammar skrev:Det enda förvirrande är dom som hittar på egna priser baserat på gissningar.TeslaTissel skrev:Model 3 - Konfiguration/specifikation
Prisbild -
Den här kommer via Facebookgruppen ”Tesla Model 3 Sverige”
AV Ted Svensson: Uppdaterad prislista per 24 oktober med prishöjning på mid-range och prissänkning på long-range.
Lite irriterad är jag på de ständiga uppgifterna som förvirrar oss.
Särskilt dem som inte har vana ställa sig i kö på ett fordon som inte ens leverantören TESLA har vidare koll på förefaller det?
Ta en barnfamilj som tidigare på året trodde sig kunna skaffa en Model 3 istället för en Nissan, Hundai men ser att priserna för Model 3 hoppar hit och dit?
Visserligen är inte EU-versionerna klara men lite stabilare prisbild vore ju inte fel? Eller?
![]()
Sedan handlar det ju lite om positionering också. Andra bilhandlare prissätter ju gärna bilar till 399.900 kr (ja, det är ju mycket billigare än 400.000)![]()
Men Tesla verkar ju inte bry sig så mycket om det utan kör en kurs rakt av mot USD, vilket ger det fantastiskt jämna priset för en S75D 1.059.580 SEK...![]()
Använder man det priset jämfört med en S75D i USA (77000 USD) så får man kursen 13.75 SEK/USD. Då skulle en Mid-Range M3 kosta 632.500 SEK (46.000 USD). Det där tror jag blir för tok för mycket pengar för de flesta potentiella köpare. Vill man ha long range så hamnar den på 728.500 SEK
Frågan är väl mer om 80 km och 1,1 sek är värt närmre 100.000 SEK.
Det visar sig min ide om twiitergrupp faktiskt ser ut att bli verklig.TeslaTissel skrev:Twittra Elon vet ja!OfarligTesla skrev:Hur skulle tippen bli bättre med den lilla luckan?Smutt skrev:Det är väl tippen som går bättre med M3OfarligTesla skrev:Ja det är 2 helt olika bilar helt klart. Om jag byter kommer jag nog tvingas hyra bil till skidresorns då det inte lär funka att sitta 4 vuxna med fält baksäte som faktiskt går i en S t.ex.
Lär inte gå så bra att köra saker till tippen heller osv. Det finns helt klart mycket människor som inte ens ser en 3a som ett alternativ.
Dragkrok tror jag man se sig i stjärnorna efter på 3an så det hjälper inte. Sen om jag har så pass mycket att slänga att jag ska joxa med släp kan jag lika gärna hyrs in folk som gör det åt mig.
Han verkar faktiskt riktigt intresserad och mån om de Nordiska länderna och har gett konkreta svar.
Twitter-grupp TESLA-fans Nordic?
Ju fler som tjatar så. Och han har ju redan hintat om det alternativet.
Hehe.. av någon jäkla anledning (kakor) så hade jag soltak, läder och slipstreamhjul påippii skrev:En S75D kostar 951.280 SEK så din faktor på 13.75 blir ganska skev.Jeppe_E skrev:Ja typ.. Jag gillar raden AWD - Tillägg 55000 kr, endast i kombination med long-range, går ej att välja bort på long-range.Henrik Torphammar skrev:Det enda förvirrande är dom som hittar på egna priser baserat på gissningar.TeslaTissel skrev:Model 3 - Konfiguration/specifikation
Prisbild -
Den här kommer via Facebookgruppen ”Tesla Model 3 Sverige”
AV Ted Svensson: Uppdaterad prislista per 24 oktober med prishöjning på mid-range och prissänkning på long-range.
Lite irriterad är jag på de ständiga uppgifterna som förvirrar oss.
Särskilt dem som inte har vana ställa sig i kö på ett fordon som inte ens leverantören TESLA har vidare koll på förefaller det?
Ta en barnfamilj som tidigare på året trodde sig kunna skaffa en Model 3 istället för en Nissan, Hundai men ser att priserna för Model 3 hoppar hit och dit?
Visserligen är inte EU-versionerna klara men lite stabilare prisbild vore ju inte fel? Eller?
![]()
Sedan handlar det ju lite om positionering också. Andra bilhandlare prissätter ju gärna bilar till 399.900 kr (ja, det är ju mycket billigare än 400.000)![]()
Men Tesla verkar ju inte bry sig så mycket om det utan kör en kurs rakt av mot USD, vilket ger det fantastiskt jämna priset för en S75D 1.059.580 SEK...![]()
Använder man det priset jämfört med en S75D i USA (77000 USD) så får man kursen 13.75 SEK/USD. Då skulle en Mid-Range M3 kosta 632.500 SEK (46.000 USD). Det där tror jag blir för tok för mycket pengar för de flesta potentiella köpare. Vill man ha long range så hamnar den på 728.500 SEK
Frågan är väl mer om 80 km och 1,1 sek är värt närmre 100.000 SEK.