Re: Model 3 - Konfiguration/specifikation
Postat: 19 jan 2019 11:41
Triangel, reflexväst och första hjälpen-material levereras i en och samma kudde/fodral på Model S. Gissar att det är samma på Model 3.
Det där har ju andra ägare redan upptäckt sedan länge. Börjar Björn få ont om uppslag för sina videos?Wilson skrev:Shiiiet!
Det här iommer uu bli sjukt irriterande!
Så blir resultatet på i princip alla sedaner om man forcerar öppningen som Björn gör i videon. Öppnar man luckan normalt tempo så är detta ett icke-problem. Då rinner vattnet undan successivt och det blir inte överfullt i springan och vattnet rinner åt sidorna istället för ner i bagageluckan.Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Nej, det spelar ingen roll. Vattnet som hamnar på rutan kommer obevekligen att hamna i bagageutrymmet, även om man öppnar den långsamt. Det ÄR en dålig konstruktion. Oavsett hur långsamt du öppnar luckan, så måste vattnet ta vägen någonstans.helix skrev:Så blir resultatet på i princip alla sedaner om man forcerar öppningen som Björn gör i videon. Öppnar man luckan normalt tempo så är detta ett icke-problem. Då rinner vattnet undan successivt och det blir inte överfullt i springan och vattnet rinner åt sidorna istället för ner i bagageluckan.Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Det är lite som att säga att min entrédörr hemma är felkonstruerad om det är så att någon knackar på, jag öppnar dörren med full kraft, personen får dörren på sig och skadar sig. Öppnar man däremot dörren normalt/försiktigt går det fint och ingen skadar sig
Den behandlade bakrutan gör det troligtvis värre och avrinningen får inte samma effekt med en obehandlad yta. Håller med om att det inte är en optimal lösning, men hade det varit ett jätteproblem så hade vi nog hört mer om det vid det här laget.Jeppe_E skrev:Nej, det spelar ingen roll. Vattnet som hamnar på rutan kommer obevekligen att hamna i bagageutrymmet, även om man öppnar den långsamt. Det ÄR en dålig konstruktion. Oavsett hur långsamt du öppnar luckan, så måste vattnet ta vägen någonstans.helix skrev:Så blir resultatet på i princip alla sedaner om man forcerar öppningen som Björn gör i videon. Öppnar man luckan normalt tempo så är detta ett icke-problem. Då rinner vattnet undan successivt och det blir inte överfullt i springan och vattnet rinner åt sidorna istället för ner i bagageluckan.Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Det är lite som att säga att min entrédörr hemma är felkonstruerad om det är så att någon knackar på, jag öppnar dörren med full kraft, personen får dörren på sig och skadar sig. Öppnar man däremot dörren normalt/försiktigt går det fint och ingen skadar sig
Jag hade en V50 Sedan tidigare och hade aldrig dessa problemen. Mest för att bakrutan var brantare. Skulle gissa på att gummilisten som sitter i nederkant faktiskt gör saken värre, eftersom vattnet får en liten skidbacke att hoppa i. Kan mycket väl komma en designändring om Tesla blir uppmärksamma på problemet. Det är samma sak som med avrinningslisten vid dörrarna. Öppningen upptill är så långt in på taket att vatten som samlats där, rinner ner i sätet. Det är samma på min XC60. Kanske inte dålig design, utan mer en egenskap hos bilen
Bara jag som tänker på The Wire?Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Bästa serien ever!Geni87 skrev:Bara jag som tänker på The Wire?Wilson skrev:Shiiiet!
Det här kommer ju bli sjukt irriterande!
Shiiieethelix skrev:Posta förresten gärna en bild på din V50 Sedan. Vore kul att se den för jag trodde V50 bara fanns som kombi?
Jeppe_E skrev:Shiiieethelix skrev:Posta förresten gärna en bild på din V50 Sedan. Vore kul att se den för jag trodde V50 bara fanns som kombi?
Brainfreeze.. S40 naturligtvis.