Tycker det är bra vad Joni gör. Har samma grejer på min bil och är lite orolig över hur den kommer se ut om nån vinter. Har haft 4 nya BMW:s innan denna och aldrig sett något liknande. Ja, jag har påtalat detta till Tesla, väntar på svar.LarsL skrev:So you have connecited to FCCA and/or a lawyer and they have not acted on you case? So how real is your problem then? I don’t know.Tesla Joni skrev:But i have answered for you.. many times what has happenedLarsL skrev:Jag har frågat honom på flera ställen om han hat:Matsemmer skrev:If you would have been interested in solving the situation you would have done that in a completely different way. See my tip above! This is the way to solve problems not by jumping around in media.
Ordningsfråga! Att anklaga andra för att vara "troll" och "jumping around in media" bara för att de utnyttjar sin grundlagsstadgade rätt att tipsa journalister och på så sätt informera allmänheten om ett problem som de inte lyckats få rättelse för i sina första kontakter med Tesla - det är faktiskt klart över gränsen! Inte sjysst!
Här verkar det som att LarsL inte hade klart för sig att Joni & Co hade vidtagit åtgärder för att få rättelse INNAN de gick ut offentligt med problemet. Jag tycker att LarsL är skyldig Joni en ursäkt!
IMHO
1. Kontaktat jurist
2. Kontaktat konsument organisationer.
3. Varför han inte såg det när han hämtade ut bilen från Tesla, om det var han som hämtade ut den.
Han har inte svarat på det och jag anser därför att han har ett annat syfte med sin kampanj än att rätta till felet.
It seams as it was not big enough for you not to accept the car? You didn’t returned the car when you discovered the problems later on?
Now you are in some rage against Tesla?
Sell the car! And go on with your life.
Kanske bättre om du går vidare, från denna tråden, eftersom du verkar inte vara intresserad av någon vettig lösning/förklaring.