Det är en LR AWD.Johan84 skrev:Perre: har du en awd eller p? När fick du leverans?
Leverans i morgon, men uppgifterna hämtade jag på nätet car.info med sökning på mitt VIN eller regnummer.
Moderator: Redaktion
Det är en LR AWD.Johan84 skrev:Perre: har du en awd eller p? När fick du leverans?
Det där är ingen typning. Tyvärr.perre skrev:Det här med montering och besiktning. Kollade på mitt registreringsbevis nu på Trafikverket och där står det så här
Vad innebär det. För mig ser det ut som att bilen är typgodkänd för en släpvagnsvikt enligt instrumentet.
Då borde man väl också få eftermontera en dragkrok. Det finns fästen har jag sett på ett youtubeklipp nånstans.
Jag var lite rädd för det efter alla diskussioner jag läst här och därför jag la upp denna bild.dstr skrev:Det där är ingen typning. Tyvärr.perre skrev:Det här med montering och besiktning. Kollade på mitt registreringsbevis nu på Trafikverket och där står det så här
Vad innebär det. För mig ser det ut som att bilen är typgodkänd för en släpvagnsvikt enligt instrumentet.
Då borde man väl också få eftermontera en dragkrok. Det finns fästen har jag sett på ett youtubeklipp nånstans.
Nix. Det ser ut likadant som på min Zoe:perre skrev:Det här med montering och besiktning. Kollade på mitt registreringsbevis nu på Trafikverket och där står det så här
Det har säkert diskuterats hundra gånger tidigare, jag minns inte vad som skrivits, men då repeterar jag frågeställningentaliz skrev:För småärenden typ "hämta brädor", köra till tippen osv hade jag ärligt talat struntat i vad papperna säger.
Bilen har bra fästen för krok och det finns bra kit att sätta dit.
Ut på husvagnssemester i Europa hade jag nog hållt mig ifrån dock, men det skulle jag aldrig få för mig oavsett....
Jag är villig att ta den risken helt enkelt.kler skrev:Det har säkert diskuterats hundra gånger tidigare, jag minns inte vad som skrivits, men då repeterar jag frågeställningentaliz skrev:För småärenden typ "hämta brädor", köra till tippen osv hade jag ärligt talat struntat i vad papperna säger.
Bilen har bra fästen för krok och det finns bra kit att sätta dit.
Ut på husvagnssemester i Europa hade jag nog hållt mig ifrån dock, men det skulle jag aldrig få för mig oavsett....
En bot kanske är acceptabelt - men frågan är vad som händer om du orsakar en olycka?
Det är ju en risk man tar. Hur försiktig man själv är så kan man ju aldrig veta vad medtrafikanter ställer till med.taliz skrev:Jag är villig att ta den risken helt enkelt.
Sålänge lasten är rätt säkrad osv ska det nog mycket till innan det blir nått större problem.
Klart man kan ha maximal otur och krocka med en Bugatti Chiron samt nitiska poliser och försäkringsbolag. So be it.
Så är det. Det är en risk att gå utanför dörren också.Jerker skrev:Det är ju en risk man tar. Hur försiktig man själv är så kan man ju aldrig veta vad medtrafikanter ställer till med.taliz skrev:Jag är villig att ta den risken helt enkelt.
Sålänge lasten är rätt säkrad osv ska det nog mycket till innan det blir nått större problem.
Klart man kan ha maximal otur och krocka med en Bugatti Chiron samt nitiska poliser och försäkringsbolag. So be it.
Precis, och ju längre tiden går och man inte är inblandad i en olycka så ökar ju sannolikheten för att man ska bli det, eller?taliz skrev:Så är det. Det är en risk att gå utanför dörren också.Jerker skrev:Det är ju en risk man tar. Hur försiktig man själv är så kan man ju aldrig veta vad medtrafikanter ställer till med.taliz skrev:Jag är villig att ta den risken helt enkelt.
Sålänge lasten är rätt säkrad osv ska det nog mycket till innan det blir nått större problem.
Klart man kan ha maximal otur och krocka med en Bugatti Chiron samt nitiska poliser och försäkringsbolag. So be it.
Vissa är mer riskbenägna än andra.
Ju äldre man blir desto större är sannolikheten att man blir sjuk. Ju sjukare man blir desto större är sannolikheten att man börjar oroa sig för att bli ännu sjukare, vilket i sin tur ofta får just den följden...Jerker skrev:Precis, och ju längre tiden går och man inte är inblandad i en olycka så ökar ju sannolikheten för att man ska bli det, eller?taliz skrev:Så är det. Det är en risk att gå utanför dörren också.Jerker skrev:Det är ju en risk man tar. Hur försiktig man själv är så kan man ju aldrig veta vad medtrafikanter ställer till med.taliz skrev:Jag är villig att ta den risken helt enkelt.
Sålänge lasten är rätt säkrad osv ska det nog mycket till innan det blir nått större problem.
Klart man kan ha maximal otur och krocka med en Bugatti Chiron samt nitiska poliser och försäkringsbolag. So be it.
Vissa är mer riskbenägna än andra.
Menar du att kör man en Tesla utan dragkrok så är det större risk att man blir inblandad i en dragkroks olycka när man väl får dragkrok till Teslan än om man börjar med dragkrok från början?Jerker skrev:Precis, och ju längre tiden går och man inte är inblandad i en olycka så ökar ju sannolikheten för att man ska bli det, eller?taliz skrev:Så är det. Det är en risk att gå utanför dörren också.Jerker skrev:Det är ju en risk man tar. Hur försiktig man själv är så kan man ju aldrig veta vad medtrafikanter ställer till med.taliz skrev:Jag är villig att ta den risken helt enkelt.
Sålänge lasten är rätt säkrad osv ska det nog mycket till innan det blir nått större problem.
Klart man kan ha maximal otur och krocka med en Bugatti Chiron samt nitiska poliser och försäkringsbolag. So be it.
Vissa är mer riskbenägna än andra.
Ja, det är som en tidsinställd bomb!Pontus skrev:Menar du att kör man en Tesla utan dragkrok så är det större risk att man blir inblandad i en dragkroks olycka när man väl får dragkrok till Teslan än om man börjar med dragkrok från början?
Det är många på detta forum som ställt sig den frågan. Outgrundliga äro Transportstyrelsens vägar.perre skrev:Men vad är det då? Varför anger de en släpvagnsvikt om man inte får dra den?
Surfaren skrev:Det är många på detta forum som ställt sig den frågan. Outgrundliga äro Transportstyrelsens vägar.perre skrev:Men vad är det då? Varför anger de en släpvagnsvikt om man inte får dra den?
Trafikverket är väldigt otydliga i sin beskrivning men enligt den bilden så är jag 99% säker på att den inte får dra släp. Ska stå annat om den får.Tellus skrev:Model 3 performance tillverkad februari
Nej, det där betyder fortfarande inte att man får dra nåt med bilen. Det har förklarats förut i den här tråden och i andra trådar.Tellus skrev:Model 3 performance tillverkad februari
Vi kanske får be Tibor lägga upp en blänkare om detta längst upp på sidan så ingen fler blir vilseledd.Jerker skrev:Nej, det där betyder fortfarande inte att man får dra nåt med bilen. Det har förklarats förut i den här tråden och i andra trådar.
Vi får se hur det blir med bilar reggade med nya typgodkännandet, om tyska infon stämmer. Kanske måste bilen vara tillverkad efter 18 mars?Jerker skrev:Nej, det där betyder fortfarande inte att man får dra nåt med bilen. Det har förklarats förut i den här tråden och i andra trådar.Tellus skrev:Model 3 performance tillverkad februari
RagWal skrev:OK, antingen tyskt aprilskämt eller tokintressant.
Kolla: https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=87 ... &start=250 (primärt Frankiboy68 s inlägg med massa info.)
Verkar som de kan se nya varianter på Performance (med 261km/h angivet) och några som har släpvagnsvikt (910/750kg).
Någon som kan hitta en länk till detta på RDW eller annan site med data för typgodkännanden? Hade gärna sett det med egna ögon.
Jag är inte kompis med RDWs (https://opendata.rdw.nl/) sökfunktion men de snackar om en ny utgåva av typgodkännande på model 3. "e4*2007/46*1293*02" med datum 18 mars.
HILFE!