Hämtade min bil från SSR Nordic i Sundsvall igår efter att den fått XPEL stenskottsskydd.
......
kan du posta lite detaljbilder från kanter, sensorer, kameror och eventuell smuts som samlats vid dessa?
funderar nämnligen vilken firma jag ska välja!
tusen tack!
......
SSR Nordic Sundsvall saknas nu på XPEL:s hemsida som av XPEL autoriserad installatör.
Kan vara bra att veta om man vill åberopa XPEL:s garantier, t.ex 10 år på själva filmens egenskaper.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Ska köra det på min S om någon vecka med https://www.sgsstyling.se i deras nya lokaler i Huddinge. Rapporterar när det är klart! Funderar på att dra över mina SS fälgar också (mest för att få dem svarta).
Ska köra det på min S om någon vecka med https://www.sgsstyling.se i deras nya lokaler i Huddinge. Rapporterar när det är klart! Funderar på att dra över mina SS fälgar också (mest för att få dem svarta).
Har kollat runt lite inför leverans.
Har fått ett pris på foliering av front och trösklar med något som de kallar Oraguard. Någon som är bekant med det? Fördelar/nackdelar? Kostnad 9000 + moms.
En annan produkt som jag fått förslag på men som jag inte läst om tidigare är ngenic protect. Kostnad för hela bilen, 26.000.
Sen funderar jag lite löst på att ta en vanlig keramisk behandling istället och sätta dit lite biltemafolie bakom hjulen för att skydda mot det värsta, är jag dumsnål då?
Varför spendera en massa pengar på en hyrbil?
Lite stenskott är normalt slitage, inget dom kommer anmärka på när du ska lämna tillbaka den.
Om du ändå är väldigt orolig, köp lite stenskottsfolie för några hundringar på biltema och klistra på trösklar och andra utsatta områden.
Förra veckan tog Johan på Rosenbergs Inpol hand om bilen. Förutom Opticoat Pro monterade han skyddsfilm bakom främre hjulhus. Han hade redan monterat film under bakluckan och framför bakre hjulhus när bilen var ny. Det här var min första lackbehandling hos honom och jag är mer än nöjd. De fula repor som bilen levererades med är borta och den hade nu den nybilskänsla som den borde ha haft den där dagen ute vid Trosta. Sen kan jag bara berömma Johan för den service och den tid han lade på att besvara mina frågor.
Model Y Performance, White Pearl
Model 3 LR/DM, Deep Blue, 19”, svart premiuminteriör, AP - SÅLD
Har kollat runt lite inför leverans.
Har fått ett pris på foliering av front och trösklar med något som de kallar Oraguard. Någon som är bekant med det? Fördelar/nackdelar? Kostnad 9000 + moms.
En annan produkt som jag fått förslag på men som jag inte läst om tidigare är ngenic protect. Kostnad för hela bilen, 26.000.
Sen funderar jag lite löst på att ta en vanlig keramisk behandling istället och sätta dit lite biltemafolie bakom hjulen för att skydda mot det värsta, är jag dumsnål då?
Varför spendera en massa pengar på en hyrbil?
Lite stenskott är normalt slitage, inget dom kommer anmärka på när du ska lämna tillbaka den.
Om du ändå är väldigt orolig, köp lite stenskottsfolie för några hundringar på biltema och klistra på trösklar och andra utsatta områden.
Tack! Orolig för kalldusch vid återlämnandet. Har hört en del skräckhistorier kring kostnader på flera 10-tusentals kronor för stenskott och smårepor.
Renault Zoe Q210 -14 Renault Zoe R110 - 19 Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -07 Tesla Model 3 LR AWD - 19
Skoda Citigoe IV -20
Tesla Model Y LR AWD -22
Otroligt svårt att veta om man gör rätt eller beställer av en seriös leverantör men jag kommer klä in trösklar, bagagekanten och typ 20cm upp vid dörrar med film från STEK DYNOshield (https://www.wtpdekor.se/lackskydd/skydd ... d-40221154) samt lägga CERAMIC PRO 9H över hela tesla M3.
Kör nog film på glastaket åxo..
Är det den bästa lösningen, förmodligen inte, är den bra nog, hoppas det..
Kanske missat det, men finns det några före/efter bilder på stenskottsfoliering? Syns det speciellt mycket?
Fått ett pris på runt 15k för de mest utsatta delarna, mycket pengar så är osäker på hur jag ska göra.
Edit: Läste igenom tråden igen och insåg att jag förträngt att det fanns ett par bra bilder.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Normalt sett så behöver man inte göra något mer på folien, men man KAN lägga på lackskydd på vissa folier
Priset du fått låter lite högt men det beror kanske på vart man bor (nära Stockholm tex så är tamejfan allt dyrare för exakt samma jobb)...
Jag gav ca 22 tusen på en model S (inkl foliering av taket)...