Otroligt svårt att veta om man gör rätt eller beställer av en seriös leverantör men jag kommer klä in trösklar, bagagekanten och typ 20cm upp vid dörrar med film från STEK DYNOshield (https://www.wtpdekor.se/lackskydd/skydd ... d-40221154) samt lägga CERAMIC PRO 9H över hela tesla M3.
Kör nog film på glastaket åxo..
Är det den bästa lösningen, förmodligen inte, är den bra nog, hoppas det..
Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Normalt sett så behöver man inte göra något mer på folien, men man KAN lägga på lackskydd på vissa folier
Priset du fått låter lite högt men det beror kanske på vart man bor (nära Stockholm tex så är tamejfan allt dyrare för exakt samma jobb)...
Jag gav ca 22 tusen på en model S (inkl foliering av taket)...
Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.
Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.
Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.
Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.
Average for Stockholm I think.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Okey, thats a lot more cheaper than my offer 30000kr for wrap (3M) and chrome delete.
What is tunnel wrap?
The tunnel between seats inside the car?
Någon som testat / hört eller haft erfarenhet av autoflex ? Tydligen bra mycket billigare än typ Xpel och ska skydda mot stenskott / dörruppslag osv ca 5-6 mm tjocklek.
De säger såhär om autoflex:
Autoflex är den absolut senaste tekniken inom lackerings- och folieringsbranschen. Autoflex ser ut som vanlig billack och väl applicerat på bilen går den att behandla som vanlig billack. Men… den går att ta bort igen precis som foliering. Dessutom ger den ett mycket starkare skydd till din originallacken än vad t.ex. foliering ger.
Har precis fått tillbaka bilen där jag gjorde (autoflex protect) stenskottsskyddet i blanksvart och kan bara tala för de estetiska men den den blänker/skiner väldigt fint och känns bra till touchen. Autoflex var från grund en ny typ av foliering, kan ses som en lack som man kan polera etc till skillnad från vinly vilket oftast är alternativet. Autoflex protect är egentligen den "lacken" vidareutvecklad mot stenskott för att ge optimalt skydd, vilket gör att du kan få stenskottsskydd och färgändring i ett, utan att det blir onödigt dyrt.
Kan som sagt inte säga något om stryktåligheten än då jag fick tillbaka den idag, men det ser riktigt bra ut.
Utförde:
Stenskottsskydd
Tillfälligt färgbyte - Blank Svart
Chrome Delete
Keramisk Behandling cquartz professional
Keramisk behandling invändigt
Behandlig av rutor.
Foliering av mittkonsoll och Träplankan.
Toning av rutor.
Fick detta för 30.000 kronor då de inte hann utföra keramiska behandligen invändigt samt utvändigt i tid, så vi skall boka ny tid för detta som skall ta 1 dag. Tyckte de va ett bra pris, tror ord pris hade landat på 34-35k.
Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.
Average for Stockholm I think.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Okey, thats a lot more cheaper than my offer 30000kr for wrap (3M) and chrome delete.
What is tunnel wrap?
The tunnel between seats inside the car?
Någon som testat / hört eller haft erfarenhet av autoflex ? Tydligen bra mycket billigare än typ Xpel och ska skydda mot stenskott / dörruppslag osv ca 5-6 mm tjocklek.
De säger såhär om autoflex:
Autoflex är den absolut senaste tekniken inom lackerings- och folieringsbranschen. Autoflex ser ut som vanlig billack och väl applicerat på bilen går den att behandla som vanlig billack. Men… den går att ta bort igen precis som foliering. Dessutom ger den ett mycket starkare skydd till din originallacken än vad t.ex. foliering ger.
Har precis fått tillbaka bilen där jag gjorde (autoflex protect) stenskottsskyddet i blanksvart och kan bara tala för de estetiska men den den blänker/skiner väldigt fint och känns bra till touchen. Autoflex var från grund en ny typ av foliering, kan ses som en lack som man kan polera etc till skillnad från vinly vilket oftast är alternativet. Autoflex protect är egentligen den "lacken" vidareutvecklad mot stenskott för att ge optimalt skydd, vilket gör att du kan få stenskottsskydd och färgändring i ett, utan att det blir onödigt dyrt.
Kan som sagt inte säga något om stryktåligheten än då jag fick tillbaka den idag, men det ser riktigt bra ut.
Utförde:
Stenskottsskydd
Tillfälligt färgbyte - Blank Svart
Chrome Delete
Keramisk Behandling cquartz professional
Keramisk behandling invändigt
Behandlig av rutor.
Foliering av mittkonsoll och Träplankan.
Toning av rutor.
Fick detta för 30.000 kronor då de inte hann utföra keramiska behandligen invändigt samt utvändigt i tid, så vi skall boka ny tid för detta som skall ta 1 dag. Tyckte de va ett bra pris, tror ord pris hade landat på 34-35k.