Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating
Postat: 30 maj 2019 21:30
Som sagt original.
Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.Delpiero skrev:Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Shit...snowtroll skrev:I Sundsvall:
Kollade stenskottsskydd foliering hos Ivanwrap: tar ca 5 dagar ca 18 000 kr för hela bilen.
https://www.ivanwrap.se/tjanster/stenskott-skydda/
Hur ser det ut med SSR-Nordic ? Har vi nå rabatt där?
Mvh, Peter
Was this clear PPF or colored warp?Pigi71 skrev:Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.Delpiero skrev:Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Average for Stockholm I think.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Oracal colored wrapVulgarsonic skrev:Was this clear PPF or colored warp?Pigi71 skrev:Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.Delpiero skrev:Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Average for Stockholm I think.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Okey, thats a lot more cheaper than my offer 30000kr for wrap (3M) and chrome delete.Pigi71 skrev:Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.Delpiero skrev:Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Average for Stockholm I think.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Har precis fått tillbaka bilen där jag gjorde (autoflex protect) stenskottsskyddet i blanksvart och kan bara tala för de estetiska men den den blänker/skiner väldigt fint och känns bra till touchen. Autoflex var från grund en ny typ av foliering, kan ses som en lack som man kan polera etc till skillnad från vinly vilket oftast är alternativet. Autoflex protect är egentligen den "lacken" vidareutvecklad mot stenskott för att ge optimalt skydd, vilket gör att du kan få stenskottsskydd och färgändring i ett, utan att det blir onödigt dyrt.kamger skrev:ser bra ut!
Någon som testat / hört eller haft erfarenhet av autoflex ? Tydligen bra mycket billigare än typ Xpel och ska skydda mot stenskott / dörruppslag osv ca 5-6 mm tjocklek.
De säger såhär om autoflex:
Autoflex är den absolut senaste tekniken inom lackerings- och folieringsbranschen. Autoflex ser ut som vanlig billack och väl applicerat på bilen går den att behandla som vanlig billack. Men… den går att ta bort igen precis som foliering. Dessutom ger den ett mycket starkare skydd till din originallacken än vad t.ex. foliering ger.
Yes exactlyDelpiero skrev:Okey, thats a lot more cheaper than my offer 30000kr for wrap (3M) and chrome delete.Pigi71 skrev:Picked up today my M3, full wrap, tunnel wrap and chrome delete, 24500.Delpiero skrev:Har fått pris på helfolierna av tesla model 3 = 25000kr inkl moms.
Vill man även ha chrome delete = 5000kr extra.
Är det vettigt pris i jämförelse med andra?
Det är ju mkt pengar iaf.
Och en fråga jag har. När man väl har folierat.
Behöver man göra ytterligare behandlingar?
Ngn sa att det kunde vara bra med lackskyddsbehandling så bilen blir mer lätt-tvättad mm.
Någon sa att när man väl folierat så behövs inget mer?
Average for Stockholm I think.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
What is tunnel wrap?
The tunnel between seats inside the car?
SGS?-JoS skrev:Har precis fått tillbaka bilen där jag gjorde (autoflex protect) stenskottsskyddet i blanksvart och kan bara tala för de estetiska men den den blänker/skiner väldigt fint och känns bra till touchen. Autoflex var från grund en ny typ av foliering, kan ses som en lack som man kan polera etc till skillnad från vinly vilket oftast är alternativet. Autoflex protect är egentligen den "lacken" vidareutvecklad mot stenskott för att ge optimalt skydd, vilket gör att du kan få stenskottsskydd och färgändring i ett, utan att det blir onödigt dyrt.kamger skrev:ser bra ut!
Någon som testat / hört eller haft erfarenhet av autoflex ? Tydligen bra mycket billigare än typ Xpel och ska skydda mot stenskott / dörruppslag osv ca 5-6 mm tjocklek.
De säger såhär om autoflex:
Autoflex är den absolut senaste tekniken inom lackerings- och folieringsbranschen. Autoflex ser ut som vanlig billack och väl applicerat på bilen går den att behandla som vanlig billack. Men… den går att ta bort igen precis som foliering. Dessutom ger den ett mycket starkare skydd till din originallacken än vad t.ex. foliering ger.
Kan som sagt inte säga något om stryktåligheten än då jag fick tillbaka den idag, men det ser riktigt bra ut.
Utförde:
Stenskottsskydd
Tillfälligt färgbyte - Blank Svart
Chrome Delete
Keramisk Behandling cquartz professional
Keramisk behandling invändigt
Behandlig av rutor.
Foliering av mittkonsoll och Träplankan.
Toning av rutor.
Fick detta för 30.000 kronor då de inte hann utföra keramiska behandligen invändigt samt utvändigt i tid, så vi skall boka ny tid för detta som skall ta 1 dag. Tyckte de va ett bra pris, tror ord pris hade landat på 34-35k.
AutostripeDelpiero skrev:Pigi71>
Where did you do it?
Happy with the result?
Pics?
Yes!Pigi71 skrev:-JoS skrev:SGS?kamger skrev:ser bra ut!
.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Curious to see it one day, I think Protect is one of the most interesting things out at the moment. I was really near to go for it but then budget and other things forced me the traditional way.-JoS skrev:Yes!Pigi71 skrev:-JoS skrev:SGS?kamger skrev:ser bra ut!
.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
I'll make sure to post some picutres here as soon as it's all finished.Pigi71 skrev:Curious to see it one day, I think Protect is one of the most interesting things out at the moment. I was really near to go for it but then budget and other things forced me the traditional way.-JoS skrev:Yes!Pigi71 skrev:-JoS skrev:SGS?kamger skrev:ser bra ut!
.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Jag skulle säga strax under 20tkr som jämförelse...Delpiero skrev:-Jos> gärna bilder på din med
Generell fråga.
Vad skulle ni uppskatta att prisskillnaden borde vara mellan en S och en 3?
Dvs vid helfoliering.
3an är ju mindre och ett stort glastak som inte behöver folieras.
Bör ju gå snabbare, men hur mkt?
Om tex en model S ligger på 25tkr i pris, vad bör en trea landa på?
Jag har inte svar på den specifika frågan om annat inlägg, men jag har haft lackskada tidigare där mitt försäkringsbolag har betalat såväl lack som en ny behandling av keramiskt lackskydd. Jag hade TH då. En Volvo så inte Tesla.Bjelke skrev:Jag hittar inte det inlägg jag letar efter men det var ju någon som hade ett jäkla
bra argument varför foliering även ska ersättas av försäkringsbolaget vid skada osv, någon
som minns?
Jag fick nej på det nu iaf
Låter väldigt vettigt.snowtroll skrev:Har äntligen bestämt oss, Vi kör foilering SSR Nordic Sundsvall - Fick gott intryck av Mr Kim
Han verkar ha fått upp ångan och har redan betat av ett antal Model 3 från alla möjliga ställen i SE.
Stenskottsskydd:
Snytan (Front, lyktor, huv, framskärmar)
backspeglar
balkar
hjulskärmskanter (och bakom hjulhus) och
dörrar (så blir det inte så mycket spill av transparent filmen som läggs längsmed hela bilen)
Sedan blir det toning bakre sidorutor, avvaktar på bakre takruta.
- Sedna rekommenderade han med det starkaste att montera stänkskydd.... som kommer i månads skiftet dessa blev det, om man inte vill vara fiffig med Biltema eller Jula: https://www.ebay.com/itm/254249151973