Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Inläggav Teslaägare Snap02 » 30 jul 2019 16:18

Segelflygaren skrev:Så här blev våra treor.
1.jpg
2.1.jpg

vilken spoiler har ni köpt till bakluckan?
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare

Referralkod: ove65013

Inläggav Teslaägare Stolpskott » 04 aug 2019 20:24

Ni som har hunnit köra M3or under våren (utan foliering/stenskottsskydd) när allt grus ligger kvar efter snön smält. Har ni märkt av att fronten tagit stryk av diverse sten etc? Funderar på att skippa stenskottsskydd på fronten samt huven och enbart köra på keramisk lackskydd för att lättare kunna tvätta bort vanlig smuts & insekter. Däremot fortfarande tänkt att sätta dit stänkskydd för att skydda sidorna.
Tesla Model 3 LR AWD Performance, Pärlvit, svart-vit inredning - Beställd 2019-08-01 - Uthämtad 2019-08-28
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare

Referralkod: rickard83837

Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Inläggav Teslaägare taliz » 04 aug 2019 22:14

Stolpskott skrev:Ni som har hunnit köra M3or under våren (utan foliering/stenskottsskydd) när allt grus ligger kvar efter snön smält. Har ni märkt av att fronten tagit stryk av diverse sten etc? Funderar på att skippa stenskottsskydd på fronten samt huven och enbart köra på keramisk lackskydd för att lättare kunna tvätta bort vanlig smuts & insekter. Däremot fortfarande tänkt att sätta dit stänkskydd för att skydda sidorna.

Fronten kommer få stenskott tids nog, det gör alla.
Själv bryr jag mig inte om det. En bil är till för att brukas och fronten är i plast och huven är aluminium, dvs det rostar inte vilket för mig är huvudsaken.
Får dutta i lite färg nån gång kanske. På min V60 tog det 10k mil innan den började få många, men det syntes ändå inte på nån meters håll. Många trodde faktiskt fortfarande den var ny...
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav Teslaägare Snap02 » 12 aug 2019 16:39

1.jpg
2.1.jpg

Vilken spoiler köpte ni?
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare

Referralkod: ove65013

Inläggav Teslaägare Nico » 14 aug 2019 23:06

Ni som har stek dynoshield på era bilar, vad tvättar ni med för schampo? Har blivit avrådd från att tvätta med vaxschampo.
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Referralkod: nicola16599

Inläggav Teslaägare Stolpskott » 16 aug 2019 11:54

Okej, Johan hade tid först i januari :shock: vart någonstans i Stockholm (med omnejd) ska man gå för att få sin kommande pärla keramiskt lackskyddad? Ser gärna att det är Opticoat eller Ceramic 9H och inte Ditec.
Tesla Model 3 LR AWD Performance, Pärlvit, svart-vit inredning - Beställd 2019-08-01 - Uthämtad 2019-08-28
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Melkin » 16 aug 2019 12:09

Stolpskott skrev:Ni som har hunnit köra M3or under våren (utan foliering/stenskottsskydd) när allt grus ligger kvar efter snön smält. Har ni märkt av att fronten tagit stryk av diverse sten etc? Funderar på att skippa stenskottsskydd på fronten samt huven och enbart köra på keramisk lackskydd för att lättare kunna tvätta bort vanlig smuts & insekter. Däremot fortfarande tänkt att sätta dit stänkskydd för att skydda sidorna.

Jag körde en hel del i mars/april då det smattrade ordentligt under bilen pga vintergruset. Inga märken alls. Det kommer säkert med åren men inget jag bryr mig så mycket om.
Tesla Model 3 LR AWD
Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare

Referralkod: patrik73502

Inläggav Teslaägare Segelflygaren » 16 aug 2019 15:35

Snap02 skrev:
1.jpg
2.1.jpg

vilken spoiler har ni köpt till bakluckan?

Den som Taptes säljer.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare

Inläggav Teslaägare perbjork » 16 aug 2019 15:35

Stolpskott skrev:Okej, Johan hade tid först i januari :shock: vart någonstans i Stockholm (med omnejd) ska man gå för att få sin kommande pärla keramiskt lackskyddad? Ser gärna att det är Opticoat eller Ceramic 9H och inte Ditec.

Föreslår att du säger till Johan att du kan ta en återbudstid på ”short notice” så gjorde jag, fick tid i Onsdags och har just hämtat den. Fantastiskt fin och jag är supernöjd.
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Stolpskott » 16 aug 2019 18:05

perbjork skrev:
Stolpskott skrev:Okej, Johan hade tid först i januari :shock: vart någonstans i Stockholm (med omnejd) ska man gå för att få sin kommande pärla keramiskt lackskyddad? Ser gärna att det är Opticoat eller Ceramic 9H och inte Ditec.

Föreslår att du säger till Johan att du kan ta en återbudstid på ”short notice” så gjorde jag, fick tid i Onsdags och har just hämtat den. Fantastiskt fin och jag är supernöjd.

Ah, tack för tipset!
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3