3or I Linköping

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 apr 2014 13:56
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Lunna »

phazer99 skrev:
Hej, kanske lite olämpligt så här i Corona-tider, men jag är väldigt sugen på en Model 3 (troligen Performance) och vill gärna provåka en (har hittills bara åkt Model S). Om någon har möjlighet att ge en liten åktur i Linköping så vore jag tacksam. Givetvis bjuder jag på glass/korv/valfritt tilltugg :)
Jag har en vit Performance som du kan få titta närmare på. Är rätt så flexibel tidmässigt. Skickar dig ett pm.
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av bolleboll »

tjohej.

Fick meddelande att Mobile Service finns tillgängligt i vårt område. Provade att boka service men får inte upp någon möjlighet att välja Mobile Service i Linköping. Någon annan som provat?

/B
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av bolleboll »

tjohej.

behövde lite hjälp av tesla som jag trodde de kunde fixa remote.
jag bokade service till Göteborg (då mobile service inte kom upp) en vecka fram och ingen hörde av dig.
Dagen innan servicetiden bokade jag om till Stockholm och Segeltorp. Dagen efter ringde en kille från Tesla och jag fick den hjälp jag behövde.

Så lärdomen nu är inte boka något i Göteborg om man vill bli uppringd och få hjälp.
Det var samma när min bil låst sig i uppdateringen.

/B
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Curik »

bolleboll skrev:
tjohej.

Fick meddelande att Mobile Service finns tillgängligt i vårt område. Provade att boka service men får inte upp någon möjlighet att välja Mobile Service i Linköping. Någon annan som provat?

/B
I Norrköping fungerar det i varje fall, men det gjorde det även innan det där meddelandet kom. :?
Thunell
Inlägg: 11
Blev medlem: 05 jun 2020 11:25

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Thunell »

Hej!

Jag är helt ny här men har fått upp ögonen för model 3 på sistone och överväger ett köp. Att provköra eller åtminstone provåka innan vore dock trevligt så därför undrar jag om det finns någon i Linköpingstrakten som är intresserad av att visa upp sin bil? Är nog framförallt ute efter LR eller Performance men SR+ kan också vara intressant för referens.

Mvh
Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 apr 2014 13:56
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Lunna »

Hej jag visade för ett tag sedan upp min bil för phazer99 så det kan jag göra igen. Skickar ett pm, vit performance.
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av bolleboll »

Tjo, någon som har kolla på var SuC i Linköping ska ställas upp? Blir det vid bilpool parkeringen?? Eller inne på Ikano kanske?
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

bolleboll skrev:
Tjo, någon som har kolla på var SuC i Linköping ska ställas upp? Blir det vid bilpool parkeringen?? Eller inne på Ikano kanske?
Ingen aning, kanske mellan Burger king och systemet? Stor yta som sällan känns nyttjad. Den skulle upp Q1 2021 har jag för mig så det borde ju börja synas något snart.
Användarvisningsbild
Svirre
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 mar 2019 09:40

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Svirre »

Mörtlösa är kanske en bra plats? Nya McDonalds har redan Fortum .
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av DanneLKPG »

Körde en liten tur runt Tornby idag och kikade. Det grävs just nu vid återvinningen mellan Burger King och City Gross! Ganska bra ställe med mataffär, snabbmat och systembolag i närheten så hoppas det blir där! Dessutom två in/- och utpassager (ena är bakom city gross mot i-huset parkeringen) så man kommer sällan sitta fast om man ska ut.
1DADE434-96A2-4FE8-91A0-781744FC8297.jpeg
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Gustafsson »

DanneLKPG skrev:
Körde en liten tur runt Tornby idag och kikade. Det grävs just nu vid återvinningen mellan Burger King och City Gross! Ganska bra ställe med mataffär, snabbmat och systembolag i närheten så hoppas det blir där! Dessutom två in/- och utpassager (ena är bakom city gross mot i-huset parkeringen) så man kommer sällan sitta fast om man ska ut.
Frekventerar alla tre näringsställen där då och då. Perfekt att ladda samtidigt...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av bolleboll »

Ser bra ut!

Perfekt iakttagelse DanneLKPG. Ladda och handla på glasbutiken!!
signal-2021-03-09-152317.jpg
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av bolleboll »

Snart klart
signal-2021-03-14-144814.jpg
signal-2021-03-14-144814 (1).jpg
signal-2021-03-14-144814 (2).jpg
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av DanneLKPG »

Tycker att man har valt ett perfekt ställe för laddarna faktiskt! Nära till restaurang, stor matbutik med toalett/förbutik med långa öppettider och bolaget! Det är ju framförallt folk på genomresa som kommer ladda här så det är extremt viktigt med nära till toalett! Dessutom bra infart/utfart åt två olika håll där högersväng går direkt tillbaka mot E4:an.

Åkte förbi igår och det såg ut som att majoriteten av bygget var färdigt. Bara några få stationer som inte var inkopplade och sedan såklart asfalteringen. :D
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av DanneLKPG »

Asfaltering på G! 8-)
82F7BB88-AE38-46AB-825D-06681414E987.jpeg
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: 3or I Linköping

Inlägg av bonath »

Borde inte detta passa bättre i SuC-tråden?
viewtopic.php?f=45&t=15902&p=510902#p510902
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av DanneLKPG »

Tycker det passar bra även här med tanke på vad trådskaparen skrev. :)
Kalle skrev:
En tråd för oss i Linköping, där vi kan dela med oss av laddtips och snacka skit utan attva OT i andra trådar ;)
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
tigermann
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 08 aug 2021 20:59

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tigermann »

Jag får min M3LR i september och har några frågor till er andra Linköpingsbor. Kör nu en tysk bil som ska säljas efter leverans.

Vart lackskyddar ni era bilar? Jag har på nuvarande bil kört både Rallye och BVS. BVS har bättre finish men priserna för återbehandling är hutlösa. Jag bytte därför till Rallye när garantitiden gick ut och det var dags att lägga nytt.

Däckverkstad? Jag har mina nuvarande hjul i Jägarvallen. Men dom lyfter bilen med luftkuddar som går under hela trösklarna från framhjul till bakhjul. Finns det någon däckverkstad i Linköping som använder lyftklossar avsedda för Teslas lyftpunkter? Eller gör Jägarvallen annorlunda om jag kommer med en Tesla?

Solfilmsmontering, tips och förslag i Linköping?
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av nicklasandersson »

Kul till nya bilen, grattis!
Jag har alltid låtit Wangbergs bilvård sköta min Tesla, jag tycker de är duktiga. Kört keramisk lackförsegling två ggr där.

Jägarvallen är riktigt bra på däck tycker jag. De har alltid hanterat min MS toppenbra och även gjort hjulinställning. De kommer få det förtroendet framöver också

Hoppas du blir nöjd framöver!
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

tigermann skrev:
Jag får min M3LR i september och har några frågor till er andra Linköpingsbor. Kör nu en tysk bil som ska säljas efter leverans.

Vart lackskyddar ni era bilar? Jag har på nuvarande bil kört både Rallye och BVS. BVS har bättre finish men priserna för återbehandling är hutlösa. Jag bytte därför till Rallye när garantitiden gick ut och det var dags att lägga nytt.

Däckverkstad? Jag har mina nuvarande hjul i Jägarvallen. Men dom lyfter bilen med luftkuddar som går under hela trösklarna från framhjul till bakhjul. Finns det någon däckverkstad i Linköping som använder lyftklossar avsedda för Teslas lyftpunkter? Eller gör Jägarvallen annorlunda om jag kommer med en Tesla?

Solfilmsmontering, tips och förslag i Linköping?
Wangbergs tycker jag är bra för lackförsegling och tvätt. Bra priser och fint resultat!
Användarvisningsbild
cjonson
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 jul 2020 09:51

Re: 3or I Linköping

Inlägg av cjonson »

Jag kör både lackskydd och däckhotell hos Rallye sedan flera bilar tillbaka, tycker det är funkar bra och Mariwan som driver stället är alltid smidig att ha att ha att göra med.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Användarvisningsbild
tomishu
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 30 mar 2022 15:56

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tomishu »

Väcker liv i denna gamla tråd då jag också bor i Linköping. :)

Finns det nåt bra lokalt företag ni anlitat som kan lösa Easee-box till mig med grön teknik-avdraget direkt på fakturan?

Skönt att ha en lokal kontakt istället för att välja någon av de rikstäckande företagen tänker jag. Eller är det gammalmodigt tänk? :D
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

tomishu skrev:
Väcker liv i denna gamla tråd då jag också bor i Linköping. :)

Finns det nåt bra lokalt företag ni anlitat som kan lösa Easee-box till mig med grön teknik-avdraget direkt på fakturan?

Skönt att ha en lokal kontakt istället för att välja någon av de rikstäckande företagen tänker jag. Eller är det gammalmodigt tänk? :D
Jag har använt https://electrosec.se/ som installerade en easee laddbox och en laddkabel med Tesla knapp (rekommenderar det starkt om du har en Tesla 3 eller Y).
Användarvisningsbild
tomishu
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 30 mar 2022 15:56

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tomishu »

tor skrev:
tomishu skrev:
Väcker liv i denna gamla tråd då jag också bor i Linköping. :)

Finns det nåt bra lokalt företag ni anlitat som kan lösa Easee-box till mig med grön teknik-avdraget direkt på fakturan?

Skönt att ha en lokal kontakt istället för att välja någon av de rikstäckande företagen tänker jag. Eller är det gammalmodigt tänk? :D
Jag har använt https://electrosec.se/ som installerade en easee laddbox och en laddkabel med Tesla knapp (rekommenderar det starkt om du har en Tesla 3 eller Y).
Tack! Såg dock att de inte hade Easee i sitt sortiment. Har de tagit bort sen du gjorde din installation eller kunde de ordna det ändå om man kontaktade dem?
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

tomishu skrev:
tor skrev:
tomishu skrev:
Väcker liv i denna gamla tråd då jag också bor i Linköping. :)

Finns det nåt bra lokalt företag ni anlitat som kan lösa Easee-box till mig med grön teknik-avdraget direkt på fakturan?

Skönt att ha en lokal kontakt istället för att välja någon av de rikstäckande företagen tänker jag. Eller är det gammalmodigt tänk? :D
Jag har använt https://electrosec.se/ som installerade en easee laddbox och en laddkabel med Tesla knapp (rekommenderar det starkt om du har en Tesla 3 eller Y).
Tack! Såg dock att de inte hade Easee i sitt sortiment. Har de tagit bort sen du gjorde din installation eller kunde de ordna det ändå om man kontaktade dem?
Yepp, dom fixade det efter att att jag kontaktat dom. Jag vet egentligen inte så mycket om företaget men dom gjorde ett bra jobb hos mig och var enkla att ha att göra med. Lite strul med aktiveringen av easee boxen som ska göras via en app. Men jag hjälpte dom lite då jag är något mer än allmänbildad inom IT.
Skriv svar