Gustafsson skrev:Ikeas 32 A stolpar är som gjorda för M3, men Clever fri eller vad det heter numera, är ju inte dyrt.
Håller med! Även om man inte bor i Linköping så är detta ett bra stopp för gratis laddning och prisvärd mat nära E4an.

Moderator: Redaktion
Gustafsson skrev:Ikeas 32 A stolpar är som gjorda för M3, men Clever fri eller vad det heter numera, är ju inte dyrt.
AiO skrev:Här är Jag - Beställt en 3:a med. Bor i Garnisonsområdet. Bostadsrätt.
Kalle skrev:Gustafsson skrev:Ikeas 32 A stolpar är som gjorda för M3, men Clever fri eller vad det heter numera, är ju inte dyrt.
Ja de lär bli köttbullslunch på ikea rätt ofta nu
Nja, jo de blir ju ca dubrlt så dyrt me clever som att ladda hemma.
(Och många av deras stolpar står ju så man måste betala parkeringsavgift ochså utöver laddningen vad jag förstår)
3kr / kWh vid långsam ladning, (det är mer än vad Superchargers kostar.)
5kr / kWh för deras DC laddning.
Jag räknar att göra av med ca 76kWh på veckopendlingen, så då blir skilnaden för mig:
228kr / hälg me enbart clever AC
380 kr / hälg me enbart clever DC
195 kr / hälg med enbart tesla SC
115 kr / hälg med hemma laddning
Nu blir de ju någon kombo av dessa med mäst SCs längst E4an men kul med exempel iaf![]()
ingen av “vardagskörningen” inräknad i de här exemplet.
Gustafsson skrev:
Clever koll kostar 399/månad och då laddar du fritt.
tomla skrev:Gustafsson skrev:Ikeas 32 A stolpar är som gjorda för M3, men Clever fri eller vad det heter numera, är ju inte dyrt.
Hmm är inte IKEAS 32A 1 fas?.
Klarar m3 32A en fas?
Min MS klarar bara 16A. så jag får bara ut 3,7kW
Gustafsson skrev:tomla skrev:Gustafsson skrev:Ikeas 32 A stolpar är som gjorda för M3, men Clever fri eller vad det heter numera, är ju inte dyrt.
Hmm är inte IKEAS 32A 1 fas?.
Klarar m3 32A en fas?
Min MS klarar bara 16A. så jag får bara ut 3,7kW
Då kan du kanske gratis bygga om den att klara 32 A, det gjorde jag med min 70D. Nyligen någon på forumet som fixade det också.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 15 gäster