Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

3or I Linköping

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: 3or I Linköping

Inläggav Adam_B » 10 jul 2019 08:33

tor skrev:
Gustafsson skrev:Någon träff i stan innan avfärd ? Blev det flygvapenmuseet ? Tid ?

Mitt förslag är att vi åker 1645 från flygvapenmuseet. Mest bara för att ha något konkret att disskutera kring... Är öppen för avfärd från annat ställe och ändring av tid om någon tycker annorlunda.

Som jag skrev tidigare har jag 4 platser lediga i min bil och om någon är nyfiken på en Tesla model 3 awd röd med vit inredning är detta ett bra tillfälle att hänga med. Ni kan även få provköra på vägen till/från vadstena om ni är förtroendeingivande.

Ser ju ut att bli ganska ok väder. Ska bli skoj!

Jag är intresserad att åka med. Jag har tidigare testkört en Model X och varit på mässa och undersökt alla 3 bilar (S, 3 och X).
Det är främst min fru som jag vill testkör en Model 3, eftersom jag reserverat en Model Y. Hon har inte provkört någon Tesla alls, och jag skulle förstås bli glad om jag också får chansen att provköra. Jag tänker att de kommer vara ganska lika i känslan och köregenskaper (3 och Y) och det är fritt fram att berätta om fördelarna med en elbil.
Jag vet att ni inte kan avgöra om vi ska provköra era bilar bara genom att jag skriver här, men det är väl en bra början. Vi har möjlighet att vara vid flygvapenmuseet senast 16:45.

Hur länge har ni tänkt vara i Vadstena på kvällen?
Adam_B

Inläggav Teslaägare tor » 10 jul 2019 11:18

Adam_B skrev:
tor skrev:
Gustafsson skrev:Någon träff i stan innan avfärd ? Blev det flygvapenmuseet ? Tid ?

Mitt förslag är att vi åker 1645 från flygvapenmuseet. Mest bara för att ha något konkret att disskutera kring... Är öppen för avfärd från annat ställe och ändring av tid om någon tycker annorlunda.

Som jag skrev tidigare har jag 4 platser lediga i min bil och om någon är nyfiken på en Tesla model 3 awd röd med vit inredning är detta ett bra tillfälle att hänga med. Ni kan även få provköra på vägen till/från vadstena om ni är förtroendeingivande.

Ser ju ut att bli ganska ok väder. Ska bli skoj!

Jag är intresserad att åka med. Jag har tidigare testkört en Model X och varit på mässa och undersökt alla 3 bilar (S, 3 och X).
Det är främst min fru som jag vill testkör en Model 3, eftersom jag reserverat en Model Y. Hon har inte provkört någon Tesla alls, och jag skulle förstås bli glad om jag också får chansen att provköra. Jag tänker att de kommer vara ganska lika i känslan och köregenskaper (3 och Y) och det är fritt fram att berätta om fördelarna med en elbil.
Jag vet att ni inte kan avgöra om vi ska provköra era bilar bara genom att jag skriver här, men det är väl en bra början. Vi har möjlighet att vara vid flygvapenmuseet senast 16:45.

Hur länge har ni tänkt vara i Vadstena på kvällen?

Går bra att provköra. Jag ville inte att ett gäng 18 åringar skulle dyka upp bara. Jag tänkte kanske stanna en timme eller två lite beroende på hur resten gör. Är öppen för förslag. Vi syns på parkeringen!
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare

Referralkod: rickard62258

Inläggav Adam_B » 10 jul 2019 12:34

tor skrev:
Går bra att provköra. Jag ville inte att ett gäng 18 åringar skulle dyka upp bara. Jag tänkte kanske stanna en timme eller två lite beroende på hur resten gör. Är öppen för förslag. Vi syns på parkeringen!

Vad bra. Vi är också öppna för förslag. Vi får diskutera återfärd när vi träffas.
Adam_B

Inläggav Teslaägare Peje85 » 10 jul 2019 14:58

Jag dyker också upp i Vadstena :) Ses där! Siktar vi på att ta plats inne på området?
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare

Referralkod: PATRIK42026

Inläggav Teslaägare tor » 10 jul 2019 15:22

Peje85 skrev:Jag dyker också upp i Vadstena :) Ses där! Siktar vi på att ta plats inne på området?

Det tycker jag vi ska, vi måste ju visa upp kommande klassiker. Ska vi försöka i närheten av tåget typ där motorcyklarna brukar stå?
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare

Referralkod: rickard62258

Inläggav Teslaägare Peje85 » 10 jul 2019 15:57

Härligt! Jag körde in, står mitt emot gångbron in till slottet :) finns plats för åtminstone en till bredvid än så länge.
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare

Referralkod: PATRIK42026

Inläggav Teslaägare bjornemo » 17 okt 2019 20:05

Någon som bytt däck i Linköping och vet en däckfirma som har erfarenhet av TM3? (inte slarvar med hur bilen lyfts, för att inte skada batterierna)
Användarvisningsbild
bjornemo
Teslaägare

Referralkod: mats67990

Inläggav Teslaägare Yxel » 17 okt 2019 20:13

Har bytt på däckhuset i jägarvallen flera gånger.
Dock model S, men tänker att det är samma ungefär. De är erfarna och duktiga tycker jag.
Midnight Silver P85D
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare

Inläggav JohanTh » 18 okt 2019 22:26

Hej! Tydligen planeras ett servicecenter i Linköping, nån som har hört nåt om när det kan tänkas bli av?
JohanTh

Inläggav Teslaägare Sirsvahn » 19 okt 2019 14:31

De letar lokal just nu! (Blev kontaktad)
Användarvisningsbild
Sirsvahn
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3