Moderator: Redaktion
Inget nytt för mig, fortfarande bara "Welcome to the Tesla family."ippii skrev:Ni som fått VIN-nummer. Hur ser det ut i er app nu? Uppdaterat?
Martey skrev:Appen "aktiveras" vid leverans på SC
Eller bara inverkan om beställningen är Performance eller inte?Johnalm skrev:Det verkar som att reservationsdatum kanske är viktigare än om man äger en Tesla sedan tidigare. Känns som ett lotteri.
Hypotes: Glovis Cosmos (som ev. innehåller Sverigeleveranser) innehåller bara P3D-bilar, sedan kommer alla standard AWD med Grand Aurora (eller båten efter). Då får de ju iväg modellerna med bäst marginal till sina köpare snabbast, så det vore ju smartast.TeslaMartin skrev:Eller bara inverkan om beställningen är Performance eller inte?Johnalm skrev:Det verkar som att reservationsdatum kanske är viktigare än om man äger en Tesla sedan tidigare. Känns som ett lotteri.
Själv fortfarande bara RN... trots Tesla och beställning 31/3 i butik, bland de 20-30 första. Reserverade 5/12, även där verkar jag varit hyggligt tidig - Men jag har snålat och beställt LR. Verkar då bli omkörd av icke ägare som beställt Performance.![]()
Men det var väl något sådant Elon twittrade om, att högprestandabilar skulle gå före (frågan om det gäller Performance vs LR eller om det var åsyftat LR vs SR?!)
Tror att flera av de som har fått VIN och rent utav fått bekräftat att deras bilar finns i nästa leverans har inte beställt P3D.richdub skrev:Hypotes: Glovis Cosmos (som ev. innehåller Sverigeleveranser) innehåller bara P3D-bilar, sedan kommer alla standard AWD med Grand Aurora (eller båten efter). Då får de ju iväg modellerna med bäst marginal till sina köpare snabbast, så det vore ju smartast.
Hur ser det ut när du loggar in på ditt konto? Motsvarande bild för mig nedan:peza skrev:Reserverade juli-18 beställde Jan-19, har VIN nummer på en faktura nu, leverans om 2-3 Tesla veckor. En icke performance.
Peza
Tack! Då vet man vad man ska hålla utkik efterpeza skrev:Så här ser det ut.
Ja, då spelade det uppenbarligen ingen eller minimal roll att ha reserverat 31/3 2016, beställt december eller vara innehavare - men antar att det skulle blivit för mycket jobb för Tesla att hålla reda på.peza skrev:Reserverade juli-18 beställde Jan-19, har VIN nummer på en faktura nu, leverans om 2-3 Tesla veckor. En icke performance.
Peza
De tänker kanske att det är orimligt att någon trycker in så pass med kosing I företagetSegelflygaren skrev:Fortfarande bara RN... trots tidigare Teslaägare med bokning av både Roadster och soltak, beställning 31/3 i butik som nummer 3. Beställde två bilar (en P) inom en timme 5/12, och en tredje den 21/12.
Känns inte som man prioriterar trogna kunder direkt.
Ja, först ska alla gratis-Roadsters levereras...bylund skrev:Viss skillnad i upprampningen av Roadstern mot Model 3 ser jag i min kristallkula.