De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 31 mar 2016 22:57
Ort: Hälsingland

Re: De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Inlägg av Eximos »

Jag reserverade när deras sida öppnade o la ordern den 21/12 en midnight silver, longrange med vit klädsel o 18". Tesla trodde min va på skepp 3 eftersom den inte hade VIN än men de kunde inte säga säkert.

Det borde innebära skepp Grand Aurora och den planerar kommer till EU den 15/2 så de kan jag leva med.
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Inlägg av Martey »

Eximos skrev:
Jag reserverade när deras sida öppnade o la ordern den 21/12 en midnight silver, longrange med vit klädsel o 18". Tesla trodde min va på skepp 3 eftersom den inte hade VIN än men de kunde inte säga säkert.

Det borde innebära skepp Grand Aurora och den planerar kommer till EU den 15/2 så de kan jag leva med.
Intressant! Då konkurrerar du med min beställning (hade +AP) :) Beställde 10/12.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Jonas83
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2019 23:18

Re: De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Inlägg av Jonas83 »

Exakt samma beställning som jag väntar på.
midnight silver, longrange med vit klädsel o 18" (utan AP).

Stod i kö 31/3 2016 för reservation.
Beställde 27/12.

Ingen slutfaktura från Tesla
Inget VIN
HenrikC
Inlägg: 661
Blev medlem: 11 jan 2019 16:42

Re: De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Inlägg av HenrikC »

Att de som reserverade nyligen får leverans samtidigt med de som beställde dag 1 kan ju betyda några olika saker:

Till exempel:

1. Noll koll på Tesla Sverige på reservationerna. I USA höll man koll, men kanske struntade man i det utanför USA.
2. Tesla håller koll på reserevationerna, men om man får avbeställningar flyttar man över dessa bilar på andra kunder lite ostrukturerat.
3. Alla bilar som beställts i Sverige som fick plats på en båt, varför reservationerna inte spelar någon roll.

Jag tror mest på nr 3. En båt rymmer ju flera tusen bilar. Hur många svenskar kan köpa en ny bil utan att ta hänsyn till när deras nuvarande bilavtal går ut? "Alla" har ju förmånsbil i Sverige.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Inlägg av Svenssons »

Det var samma sak med Model X. Reservation spelar större roll i början av produktionen på en ny modell. Har modellen varit i produktion i ett år eller mer så spelar reservation mindre roll.

Model X hade levererats i USA sedan september 2015 när jag fick leverans i september 2016. Några få bilar hade redan levererats i juli och augusti.

Model 3 har levererats i USA sedan juli 2017.

Skrev om att reservation av Model 3 inte skulle spela någon större roll för oss i Sverige här på forumet 2016.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Inlägg av Smutt »

Svenssons skrev:
Det var samma sak med Model X. Reservation spelar större roll i början av produktionen på en ny modell. Har modellen varit i produktion i ett år eller mer så spelar reservation mindre roll.

Model X hade levererats i USA sedan september 2015 när jag fick leverans i september 2016. Några få bilar hade redan levererats i juli och augusti.

Model 3 har levererats i USA sedan juli 2017.

Skrev om att reservation av Model 3 inte skulle spela någon större roll för oss i Sverige här på

forumet 2016.
Fast vi vet ju inte hur dom påverkar när 35000dollar varianten ska fördelas över världen
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar