Gjorde ”misstaget” att provköra Model S i höstas och blev såklart fast...! Har räknat och räknat sedan dess men kommit fram till flera gånger att jag tycker det blir för dyrt, givetvis beroende på vad den faktiska värdeminskningen blir efter tex 3 år, dvs om det blir så lågt som det garanterade restvärde på 50%. Jag köper privat, så det gör lite ont minst sagt. Dubbel så dyrt och lite till som min senaste bil, en BMW 530d. Kör 2500-3000 mil om året.
Har nu istället varit och tittat på Model 3 och ska provköra en imorgon i Malmö. Fick känslan av betydligt enklare (läs billigare) inredning, och är tveksam om bilen är lika bra som en S i material, hållbarhet osv.
Ni som byter er Model S till en 3a, är det för att testa något nytt, för att ni inte behöver stor bil, eller vad är den främsta anledningen?
Vad tycker panelen, en Model 3 LR AWD eller en begagnad Model S? Hade gärna köpt en 75D inventory men landar i att det nog blir för dyrt.
Vad tror ni om TCO på dessa två bilar. Hur kommer en M3 LR stå sig i pris när det kommer en massa SR och MR om nåt år? Plus ev bilar i olika prisklasser från andra märken.
Många frågor jag vet, men tacksam för svar och funderingar...