Nu släpper det!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 29 mar 2014 08:10
Ort: Spånga

Re: Nu släpper det!

Inlägg av tompet »

Monark1954 skrev:
Läser jag denna tråd för jag intrycket att Teslas leveransteam först sorterat köp via DNB leasing och de som betalar sin faktura "själv"

De som beställt via andra leasinggivare ser jag inte att de fått någon leverans.

Nu kan ju första raden vara väldigt många så de dominerar.
Hoppas bara leveransteamet har anställt någon som kan hantera andra leasinggivare än DNB.

Det är en sak att t.ex. Sixt kan hantera en beställning men sen skall det ju fungera oss Model 3 leveransteam.
Jag har DNB och köper privat. Bokade 1april, beställde 17/12. Blå med 19” och svart inredning verkar inte vara en bra konfiguration. ;)
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Andr3as
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 mar 2019 20:28

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Andr3as »

Monark1954 skrev:
Andr3as skrev:
Kul, nu ringde faktiskt Emma från Tesla och frågade om jag hade möjlighet att ta emot bilen i mars. Inget datum utan för att kolla. (Antar att de försöker skapa sig en plan.)

Frågade hur det är med VIN osv. Enligt Emma tilldelas VIN-nummer när bilen kommer till Belgien. Har man inget VIN är bilen antagligen på väg med annan båt.
Ännu ett halmstrå att med beställning i fjol så finns en möjlighet att få sin bil under mars i år.
Ska tillägga att jag inte hade någon reservation och beställde 11/2.
M3 LRD Silver 18” FSD beställd (11/2) - i väntans tider
Användarvisningsbild
StoffeT
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 23 jan 2019 16:47

Re: Nu släpper det!

Inlägg av StoffeT »

tompet skrev:
Monark1954 skrev:
Läser jag denna tråd för jag intrycket att Teslas leveransteam först sorterat köp via DNB leasing och de som betalar sin faktura "själv"

De som beställt via andra leasinggivare ser jag inte att de fått någon leverans.

Nu kan ju första raden vara väldigt många så de dominerar.
Hoppas bara leveransteamet har anställt någon som kan hantera andra leasinggivare än DNB.

Det är en sak att t.ex. Sixt kan hantera en beställning men sen skall det ju fungera oss Model 3 leveransteam.
Jag har DNB och köper privat. Bokade 1april, beställde 17/12. Blå med 19” och svart inredning verkar inte vara en bra konfiguration. ;)
Exakt samma konfiguration som dig, blå med 19” och svart inredning. Ringde Tesla igår och fick besked på att bilen är i Malmö vilken dag som helst nu (vad det nu betyder?). Fick slutfaktura med VIN i förra veckan. Reserverade 31/3-16 bestälde 17 dec.
Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 29 mar 2014 08:10
Ort: Spånga

Re: Nu släpper det!

Inlägg av tompet »

StoffeT skrev:
tompet skrev:
Monark1954 skrev:
Läser jag denna tråd för jag intrycket att Teslas leveransteam först sorterat köp via DNB leasing och de som betalar sin faktura "själv"

De som beställt via andra leasinggivare ser jag inte att de fått någon leverans.

Nu kan ju första raden vara väldigt många så de dominerar.
Hoppas bara leveransteamet har anställt någon som kan hantera andra leasinggivare än DNB.

Det är en sak att t.ex. Sixt kan hantera en beställning men sen skall det ju fungera oss Model 3 leveransteam.
Jag har DNB och köper privat. Bokade 1april, beställde 17/12. Blå med 19” och svart inredning verkar inte vara en bra konfiguration. ;)
Exakt samma konfiguration som dig, blå med 19” och svart inredning. Ringde Tesla igår och fick besked på att bilen är i Malmö vilken dag som helst nu (vad det nu betyder?). Fick slutfaktura med VIN i förra veckan. Reserverade 31/3-16 bestälde 17 dec.
Kul, då har du fått mer besked än mig. Jag har ingen slutfaktura och när jag pratade med andre i torsdags fanns ingen info...
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Användarvisningsbild
Megaman
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 29 sep 2017 09:03

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Megaman »

StoffeT skrev:
tompet skrev:
Monark1954 skrev:
Läser jag denna tråd för jag intrycket att Teslas leveransteam först sorterat köp via DNB leasing och de som betalar sin faktura "själv"

De som beställt via andra leasinggivare ser jag inte att de fått någon leverans.

Nu kan ju första raden vara väldigt många så de dominerar.
Hoppas bara leveransteamet har anställt någon som kan hantera andra leasinggivare än DNB.

Det är en sak att t.ex. Sixt kan hantera en beställning men sen skall det ju fungera oss Model 3 leveransteam.
Jag har DNB och köper privat. Bokade 1april, beställde 17/12. Blå med 19” och svart inredning verkar inte vara en bra konfiguration. ;)
Exakt samma konfiguration som dig, blå med 19” och svart inredning. Ringde Tesla igår och fick besked på att bilen är i Malmö vilken dag som helst nu (vad det nu betyder?). Fick slutfaktura med VIN i förra veckan. Reserverade 31/3-16 bestälde 17 dec.
Kanske står hos gnuggis. De lastade av två lastbilar hos speedy glans igår. Såg en blå LR med svart inredning och 19”
04B9F59F-EBAD-4C64-A03E-3963725034C1.jpeg
5D0792F9-54BB-495A-9A33-4AB7099D8936.jpeg
Användarvisningsbild
StoffeT
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 23 jan 2019 16:47

Re: Nu släpper det!

Inlägg av StoffeT »

Megaman skrev:
StoffeT skrev:
tompet skrev:
Monark1954 skrev:
Läser jag denna tråd för jag intrycket att Teslas leveransteam först sorterat köp via DNB leasing och de som betalar sin faktura "själv"

De som beställt via andra leasinggivare ser jag inte att de fått någon leverans.

Nu kan ju första raden vara väldigt många så de dominerar.
Hoppas bara leveransteamet har anställt någon som kan hantera andra leasinggivare än DNB.

Det är en sak att t.ex. Sixt kan hantera en beställning men sen skall det ju fungera oss Model 3 leveransteam.
Jag har DNB och köper privat. Bokade 1april, beställde 17/12. Blå med 19” och svart inredning verkar inte vara en bra konfiguration. ;)
Exakt samma konfiguration som dig, blå med 19” och svart inredning. Ringde Tesla igår och fick besked på att bilen är i Malmö vilken dag som helst nu (vad det nu betyder?). Fick slutfaktura med VIN i förra veckan. Reserverade 31/3-16 bestälde 17 dec.
Kanske står hos gnuggis. De lastade av två lastbilar hos speedy glans igår. Såg en blå LR med svart inredning och 19”
04B9F59F-EBAD-4C64-A03E-3963725034C1.jpeg
5D0792F9-54BB-495A-9A33-4AB7099D8936.jpeg
Hoppas! Men som sagt med Tesla lotteriet kan den vara till någon lycklig själ som boka i förra veckan!
Användarvisningsbild
MartinH
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 04 aug 2015 21:37
Ort: Tullinge

Re: Nu släpper det!

Inlägg av MartinH »

ephracis skrev:
Är det någon med operationell leasing som fått sin bil än?
Det undrar jag också, fick intrycket att det var en orsak när jag ringde dem i tisdags.
Köplats typ 12 i MOS, beställd 5/12.
AWD, blå, svart inredning, 18”,EAP.
Fick tidigt telefonsamtal (då hade jag godkänt privatlån på DNB) men bytte till personalbil. Dock blev de pappren inte klara förrän ca 14 dagar sedan.
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nu släpper det!

Inlägg av TiborBlomhall »

Megaman skrev:
Kanske står hos gnuggis.
"gnuggis" :lol:
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Surfaren »

TiborBlomhall skrev:
Megaman skrev:
Kanske står hos gnuggis.
"gnuggis" :lol:
Gnuggis lär få en hel del business dessa dagar, då Tesla verkar tycka det är för jobbigt/dyrt/tidsödande att sätta på skyddsplast på bilarna. Väglaget är inte direkt till någon hjälp heller.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ephracis »

MartinH skrev:
ephracis skrev:
Är det någon med operationell leasing som fått sin bil än?
Det undrar jag också, fick intrycket att det var en orsak när jag ringde dem i tisdags.
Köplats typ 12 i MOS, beställd 5/12.
AWD, blå, svart inredning, 18”,EAP.
Fick tidigt telefonsamtal (då hade jag godkänt privatlån på DNB) men bytte till personalbil. Dock blev de pappren inte klara förrän ca 14 dagar sedan.
Du har ju exakt samma som mig: Blå, AWD LR, 18" Aero, EAP, svart inredning.

Jag köade inte utan körde via Internet 16-04-01 och beställde sen efter några dagar betänketid 18-12-10.

Så eftersom vi har exakt samma konfiguration och båda operationell så är enda skillnaden att du bokade och beställde några dagar tidigare. Ska bli spännande att se om du får din bil före mig.

Har du fått VIN? Jag saknar det så jag antar att min fortfarande är på något båt, eller kvar i fabriken.
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Nu släpper det!

Inlägg av clecab »

Samma här. Internet 1/4-16, bokade 17/12. Blå LR med vit inredning och 18", eap. Leasing via DNB. Bara fått samtal om vinterdäck. Sedan tyst. Inget VIN eller annat. Ringt med de kan inte säga något alls...
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Användarvisningsbild
StoffeT
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 23 jan 2019 16:47

Re: Nu släpper det!

Inlägg av StoffeT »

clecab skrev:
Samma här. Internet 1/4-16, bokade 17/12. Blå LR med vit inredning och 18", eap. Leasing via DNB. Bara fått samtal om vinterdäck. Sedan tyst. Inget VIN eller annat. Ringt med de kan inte säga något alls...
Har dom haft ont om blå färg i fabriken?
Användarvisningsbild
Seke
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 14 jan 2016 16:18
Ort: Vallentuna

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Seke »

Vi fick leverans i torsdags i Trosta. Blå LR med svart interiör. Har Model S sedan tidigare och förbokade Model 3 första dagen 2016. Privat utan leasing.

Lite skakigt med informationen fram till leverans - de svarade inte på telefon eller mejl. Det löste sig när jag besökte butiken i Täby C i tisdags. Då lovade de att leveransteamet skulle ringa mig på onsdagen, vilket de också gjorde, så vi fick info som gjorde att vi kunde betala dagen före leverans...
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Monark1954 »

Ser på car.info att nu sprids bilarna även norrut.
En bil ser ut att finnas i Umeå, måste spana.
7 st i Norrland minst.

https://www.car.info/sv-se/tesla/model- ... 142132/map

Vet inte exakt vilken fördröjning de har, tror att data läses in en gång per vecka.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Zalman3 »

Monark1954 skrev:
Ser på car.info att nu sprids bilarna även norrut.
En bil ser ut att finnas i Umeå, måste spana.
7 st i Norrland minst.

https://www.car.info/sv-se/tesla/model- ... 142132/map

Vet inte exakt vilken fördröjning de har, tror att data läses in en gång per vecka.
Måste ut och spana!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
fredi
Inlägg: 37
Blev medlem: 11 feb 2019 12:27

Re: Nu släpper det!

Inlägg av fredi »

Jag

har

fått

faktura

!

Och den hade ett VIN!

Betalningen inlagd, så nu är det bara att vänta på samtal för att boka leverans!
Bokade tidigt den 31 mars 2016
Beställde 5 dec 2018 kl 20
Första Teslan
Silver, AWD, 18" Aero, EAP(=FSD), svart inredning
Inget leveransdatum, har fått VIN, inget regnr, slutfaktura betald.
Har varit Tesla-fanboy i många år, har lite tålamodet kvar.
Användarvisningsbild
JohanHampis
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 11 dec 2018 20:41
Ort: Boden

Re: Nu släpper det!

Inlägg av JohanHampis »

Monark1954 skrev:
Ser på car.info att nu sprids bilarna även norrut.
En bil ser ut att finnas i Umeå, måste spana.
7 st i Norrland minst.

https://www.car.info/sv-se/tesla/model- ... 142132/map

Vet inte exakt vilken fördröjning de har, tror att data läses in en gång per vecka.
Jag hämtade ut min bil i onsdags (6/3), och körde hem den dagen efter (Stockholm-Boden). 90 mil i busväder, men teslan fixade resan utan problem.
Första intryck: Sköna stolar, bra klimatsystem, underbar skärm, dålig bakåtsikt, högt vägljud (har dubbade däck..), inte lika stabil i snömodd som min Audi A6 quattro, supercharger funkade utmärkt (laddhastighet 50-106 kW), bra hel- och halvljus, bra vindrutetorkare.
Mycket nöjd och lycklig ägare, nu längtar jag till att vi får bättre väder!
Model 3 LR AWD 2019, midnight silver
Eliard
Teslaägare
Inlägg: 323
Blev medlem: 26 feb 2015 19:10
Ort: Uppsala

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Eliard »

Ny vecka, nya möjligheter..
Är många med mig som reserverade tidigt, osv som inte hört ett knyst..
Men ett livstecken är ett sms om förväntad lev 10-21 mars...
Trots det, har jag ingen slutfaktura..
Kom fram förra veckan på telefon, men det gav ingen info om någonting, inte ens ett VIN.. " Båten finns i Europa" sas det iaf.

Röd / vit LR Awd 19"
Senast redigerad av Eliard, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Nu släpper det!

Inlägg av R2D2 »

Eliard skrev:
Ny vecka, nya möjligheter..
Är många med mig som reserverade tidigt, osv som inte hört ett knyst..
Men ett livstecken är ett sms om förväntad lev 10-20 mars...
Trots det, har jag ingen slutfaktura..
Kom fram förra veckan på telefon, men det gav ingen info om någonting, inte ens ett VIN.. " Båten finns i Europa" sas det iaf.

Röd / vit LR Awd 19"

Bara fått sms om leverans mellan 21 och 30 Mars, inget annat... :)
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ephracis »

Jag har inte ens fått något SMS med leveransdatum. :(
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 29 mar 2014 08:10
Ort: Spånga

Re: Nu släpper det!

Inlägg av tompet »

ephracis skrev:
Jag har inte ens fått något SMS med leveransdatum. :(
Då är vi två, enda jag hört är att det kan få snabbt ;)
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 14 maj 2018 21:59
Ort: Sandviken

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Grovsnus »

jag vet inget heller! vill ha min bil nu! :cry:
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Användarvisningsbild
Kimera
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 07 okt 2018 16:43
Ort: Borås

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Kimera »

Väntar på slutfaktura också.
Modell P3D beställd nr 111 i kö i december.
0-100 ?
Användarvisningsbild
hakan_k
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 12 mar 2016 15:56
Ort: Vara, Västra Götaland

Re: Nu släpper det!

Inlägg av hakan_k »

Fick tid för leverans nu på torsdag i Mölndal, men bokat om till måndag 18/3 kl. 9:00. Midnight Silver, 18", Svart klädsel. Inte Teslaägare sedan tidigare, reserverade 31/3 2016 och beställde 12/12 2018.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ephracis »

Ni som får leveransbesked, hade ni fått VIN innan? Hur får ni beskedet? Är det via mail, sms eller telefon? Vill ju veta vad jag ska fokusera hela min vakna tid på. :P
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
Skriv svar